• 0

Heroprichting - hoe oude contacten activeren?

Beste allemaal,

 

Sinds 2002 ben ik de trotse eigenaar van Karmijn kunstadvies, waarmee ik tentoonstellingensconcepten ontwikkel en realiseer, en artikelen schrijf over (hedendaagse) beeldende kunst. Na een pauze van 6 mnd loondienst (foutje!) ben ik weer terug in ondernemersland.

 

Per 1 september wil ik graag mijn bestaande maar uiteraard ook zoveel mogelijk nieuwe contacten, wijzen op het bestaan van mijn bedrijf. Op dit moment is het te kort dag om een tentoonstelling te organiseren en daar een uitnodiging aan te koppelen. Dergelijke post is men bovendien van mij gewend, en ik ben nu juist op zoek naar iets nieuws en opvallends!

 

Wie heeft er zin om met me mee te brainstormen hierover? Algemene "doorstarttips" zijn ook erg welkom, om weer in mijn ritme te komen ;)

 

Alvast bedankt natuurlijk!

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Organiseer een tentoenstelling;

Kondig met veel pandoer aan dat je op 1 september 1906 een tentoenstelling opent.

Meer informatie op www.tentoenstelling.nl.

Daar zet je dan wat leuks op; een foto van jezelf in 1906-stijl, met daarbij (in archaïsch Nederland) een verhaal, en dan doe je alsof dat je oma/opa is.

Schudt mensen vast wel wakker...

Link naar reactie
  • 0

Mmm. hoe ben je destijds -vorig jaar?- gestopt? Met de stille trom vertrokken? M.a.w. Hoe heb je afscheid genomen van je oude klanten? Lijkt me belangrijke info om de toon of voice van je ' I'm back-boodschap' te bepalen.

LetterGrip

schrijft, adviseert, redigeert, corrigeert.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inderdaad eind vorig jaar van fulltime naar parttime ondernemerschap gegaan (off topic: dit kan ik iedereen afraden!).

Een aantal goede relaties heb ik laten weten dat ik er een baan bij had, die overigens bij een oud-opdrachtgever was, en dat ik uiteraard wel parttime door zou gaan met mijn bedrijf. Tijdens mijn loondienst heb ik nog een groot tentoonstellingsproject gerealiseerd, waarvan ik mijn hele netwerk op de hoogte heb gesteld.

 

Voor de 'algemene' buitenwereld is er dus niets veranderd, maar aangezien ik een tijd slecht bereikbaar ben geweest en uberhaupt er niet zoveel nieuws is geweest rondom Karmijn, wil ik graag eens goed gaan buzzen. Ik stuurde voorheen elke maand een nieuwsbrief, wat dit jaar bijvoorbeeld pas 2x is gebeurd...

 

Mijn primaire doel op dit moment is laten weten dat ik er BEN! Wanneer en hoe daar dan klanten uit voort komen, zien we later wel weer. Dat gebeurt in mijn ervaring altijd later per toeval, viavia etc.

Link naar reactie
  • 0

Je zou je website in een nieuw jasje kunnen steken en een gratis online tentoonstelling kunnen verzorgen met foto's en video's van kunstwerken in een bepaald thema (bijvoorbeeld "heroprichting" of een actueel thema binnen de kunstensector). Met die online tentoonstelling kun je vast nog wel speciale dingen mee doen (zoals mensen die hun eigen creatief brouwsel als schilderij kunnen uploaden op de muur van de gallerie). H&M geeft nu ook een "online feestje" als opening van haar online shop.

 

Je zou ook je belangrijkste relaties een kopie van een kunstwerk kunnen sturen of geven dat bij hun past of dat ze leuk vinden, zodat ze het zeker op gaan hangen.

 

Een passender idee is misschien om een kunstwerk te zoeken dat past bij jou fulltime terugkeer in het zelfstandig ondernemerschap, dit te dupliceren en naar je relaties te sturen. Je kunt daar een begeleidende brief bij stoppen of het persoonlijk komen overhandigen. Het lijkt me alleen moeilijk om dan een passend kunstwerk uit te kiezen, maar misschien is dat voor jou niet zo moeilijk. Je zou ook een kunstwerk op maat kunnen laten maken.

 

Wat ook kan is om je relaties die je al een tijd niet gesproken hebt allemaal op te bellen om even bij te praten of gezamelijk te lunchen. Dit is lekker eenvoudig en snel te realiseren.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.