• 0

Stroomstoring: argh!

Ik zet hem maar even in Automatisering en Internet, maar ik had gisterenmiddag opeens een zware stroomstoring. Bleek dat de primaire stop eruit lag, iets dat je niet zelf/kan mag aanpakken (in tegenstelling tot de stoppen in je meterkast).

 

Dat was dus net wel 10 minuten voordat ik een telefonisch interview in moest, dus maar alles mobiel gedaan met een laptop die nog wel wilde draaien.

 

Twee opmerkingen:

 

- Dikke pluim voor Eneco, had net iets langer dan een uur nodig na melding om voor te rijden, de boek te fixen en weg te gaan zonder iets in rekening te brengen. Klasse service, geeft aan dat ze dit goed intern hebben geregeld. Ik bedoel, probeer maar eens binnen 1 uur een wasmachinemonteur voor je deur te krijgen....

 

- Wat was ik reddeloos verloren zonder stroom! Ik bedoel, ik kon niet eens Eneco bellen, want ik kon het internet niet op (router eruit), dus moest aan buurman zo'n 'ouderwetse' papieren Gouden Gids lenen.

 

Misschien toch maar eens kijken naar een klein dieselaggregaat of zonnepanelen? :)

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe snap ik ook niet, want de wiet plantage stond net uit :) Maar blijkbaar kan ik dus niet 5 atoomcentrifuges tegelijk aanhebben, vreemd want in Iran kon dat wel.

 

Ik ga eens kijken naar wat twee UPSjes kosten :)

Bij sweex ofzo niet zoveel. Mocht je gewoon goed spul willen moet je eens naar APC kijken e.d. Die hebben UPS systemen welke we ook voor servers e.d. gebruiken. Erg goede apparatuur inclusief software welke netjes servers afsluit in geval van stroomonderbreking e.d. Tevens is de kwaliteit van o.a. de batterijen stukken beter wat ook niet onbelangrijk is aangezien ze dan een stuk langer meergaan. De batterij verslijt namelijk in 99,9% van de gevallen als snelste.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Voor je een UPS aan gaat schaffen om 'lekker door te werken' moet je even kijken naar de backup-duur van die dingen. Ik heb zelf een 750VA model en haal daar met 2 pc's en een monitor een kwartiertje mee. Meer dan zat om alles netjes af te sluiten en dus geen data te verliezen maar om een stroomstoring van een 2 uur te overbruggen zou ik 8x zoveel capaciteit nodig hebben. Prijskaartje: ca 3k euri ;-)

 

Die ups is wel aardig maar als de hele straat zonder stroom zal je internetverbing er waarschijnlijk ook uitliggen

Vraag ik me af, bij de laatste twee storingen kon ik gewoon bellen (spanning op je lijn komt van de centrale) Dus tenzij ze de ADSL modems in de centrale op een ander stroomnet hebben zitten dan de rest moet internet het ook nog gewoon doen.

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik werk alleen op een laptop, die dus blijft nog wel even doorgaan. Router en telefoons is wel een issue. Maar €3,000, poeh, kun je daar niet beter gewoon een paar duizend batterijen voor kopen? :)

 

Mijn idee :)

 

Router is niet zo'n probleem, gebruikt bijna geen stroom, klein eenvoudig UPSje draait wel 1-2 uur. Zie ook de site van UPC daar staan tabellen voor opgenomen vermogen vs tijd. Bijvoorbeeld http://apc.com/products/family/index.cfm?id=23#anchor1 (het minimum van 50 watt is redelijk hoog voor een router/modem)

 

Telefoon is afhankelijk of je analoog of ISDN hebt. Analoog werkt in de meeste gevallen gewoon zonder stroom (tenzij de centrale dus plat is) Voor ISDN moet je telefoontoestel geschikt zijn om op noodstroom voorziening te draaien of batterijen hebben.

 

Als je een centrale hebt moet die natuurlijk op een UPS staan. Maar in noodgevallen zou ik gewoon zorgen dat je een lijn naar je kantoor om de centrale heen kunt pluggen en daarmee kunt bellen.

 

ADSL weet ik dus nog niet 100% zeker maar heb nog geen idee hoe ik dat kan testen zonder het transformatorhuisje hier om de hoek op te blazen ;D

Link naar reactie
  • 0

Voor je een UPS aan gaat schaffen om 'lekker door te werken'

 

Daar zijn die kleine UPS'en niet voor bedoeld. Meer om te zorgen dat een aantal servers niet hard crasht omdat vijf minuten de stroom uitvalt. Er zit dan nog een extra kabeltje aan om de servers aan te sturen en ze netjes uit te zetten zodra de stroomuitval langer duurt dan een kwartier of zo.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn oplossing via de smartphone werkt voor de maximale batterijduur van de laptop.Bovendien kan ik op de smartphone nog minmaal 2 dagen verder over gprs/umts werken zonder opladen 8)

 

Ok, je moet er wel een wat duurder mobiel voor aanschaffen (ik gebruik een nokia e70) die als modem kan functioneren ( via bluetooth of usb)

maar je bent compleet onafhankelijk van het lichtnet. Heb 'm daar overigens niet voor aangeschaft maar bedacht bij het lezen van dit topic dat ik mij dus ook mooi een ups heb uitgespaard. ;D

 

@ilja:

Wellicht je blueberry inruilen voor een Nokia E61?

http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/e61/index.html?[/url]

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.