• 0

Beter kleine of grote giveaways op een beurs?

Binnenkort sta ik op een beurs.

Is het beter om kleine hebbedingetjes aan iedereen uit te delen of is het handiger om een wat flinker cadeau te geven bij aankoop van één van onze softwarepakketten?

Wat zouden jullie leuker vinden?

 

Ik heb trouwens gezocht op het forum en ik ben al leuke ideeën tegengekomen om jezelf te presenteren op een beurs.

 

[ Titel verduidelijkt - Mod. ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het grote cadeau echt waardevol is zou dat de mensen over de drempel kunnen trekken om het pakket aan te schaffen. Je kunt echter ook stellen dat mensen thuis je mini-goodie nog eens bekijken en alsnog je pakket via je website bestellen. Oftwel: waarom niet beide ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zijn allemaal goede opties. Ik kan helaas niet zo heel veel weggeven omdat het maar een goedkoop product is wat ik verkoop.

Ik zit nu al de hele dag in boeken/websites te neuzen maar er zit ook niet zoveel toepasselijks bij. Vaak is het van die rommel (lineaal met rekenmachine, memohouders, stressballen enz.).

Een korting is ook wel een optie maar ik heb nog wel eens het idee dat mensen dol zijn op leuke cadeaus.

Link naar reactie
  • 0

Een boekenbon, of bioscoopbon, of bloemenbon (naar keuze) bij aanschaf zou het bij mij wel goed doen. Liefst in een loterijvorm (1 boekenbon van EUR 50, 5 van 25 EUR, 100 van 5 EUR of zo).

 

Afhankelijk ook van de waarde van het gekochte artikel natuurlijk! Als dat EUR 25-250 is, is bovenstaande prima. Als het factoren duurder is, mag het cadeau ook best waardevoller zijn.

 

En voor de eigen bazen: een korting op de aanschafprijs ipv een cadeau wil ook nog wel eens werken.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

nou als je alleen op de beurs zelf een korting krijgt, kan je daardoor net overtuigd worden om maar snel te kopen.

Persoonlijk vind ik een kadootje wel aardig, maar meestal heb je er toch niets aan...

zo kreeg ik bij Viking een digitale camera bij een bestelling vorig jaar, maar die had ( natuurlijk) maar 200 pixels ofzo...

en ik heb ook al een stuk of 5 rugzakken...

 

Chris

Link naar reactie
  • 0

Wat ook altijd goed werkt is een leuk item voor de kinderen met jouw bedrijfsnaam erop. In jouw geval is een game wellicht een optie, maar weet niet of dat duur is. Of een kortingsbon bij een speelparadijs.

 

Klinkt gek maar ik hou van averechtse akties want dan blijf je hangen bij de mensen.

 

Heb indertijd strandballen uitgedeeld en zijn ook niet zo duur. De directeuren hebben uiteraard deze ballen aan de kids of kleinkinderen gegeven. Werkte prima. De orders ook :-) Het bedrijf was een secretariele dienstverlening in die tijd dus geen kinderkleding! De slogan was "aan wie speelt u de bal door?"

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

De slogan was "aan wie speelt u de bal door?"

 

En daar zit de truc, zomaar iets weggegeven heeft weinig zin. Ondersteun het met de juiste marketingmix, de boodschap en uitstraling. Zet eerst je doelstelling van die beurs op papier, bedenk dan hoe je de mensen naar je stand krijgt en hun aandacht kunt trekken. Vervolgens wil je deze mensen spreken, de adresgegevens weten of een deal sluiten (afhankelijk van je doelstelling).

 

Pas je promotie en giveaways daarop aan, want zomaar iets weggeven dat zie je vaak genoeg gebeuren en is mijn ogen zonde van de energie en het geld.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Wat een leuke reacties allemaal!

Een flesje Spa vond ik al een leuk idee maar een kortingsbon bij een speelparadijs?? Dat is zeker voor mij wel een aardig idee, daar ik heel veel connecties heb door mijn Leuke Uitjes hobbysite. Beetje dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. :-[

Misschien dan beter ook naar keuze kaartjes voor een 'volwassen' uitje, daar niet iedereen kinderen heeft.

Bedankt allemaal, ik heb aan al jullie ideeën iets gehad!

Link naar reactie
  • 0

het maakt niet uit of het een klein of een grote give away als het maar erg origineel is. wat je inderdaad vaak op beurzen ziet is dat er pennen worden gegeven, schrijfblokjes, zonnebrillen etc. Ik heb pas een meneer ontmoet op een beurs en deze meneer zit in de relatiegeschenken maar dan in de zoetwaren. Deze heeft erg leuke en originele give aways. Kijk maar eens op sweetgifts.nl.

 

Gr. Edwin

Link naar reactie
  • 0

Wat een leuke reacties allemaal!

Een flesje Spa vond ik al een leuk idee maar een kortingsbon bij een speelparadijs?? Dat is zeker voor mij wel een aardig idee, daar ik heel veel connecties heb door mijn Leuke Uitjes hobbysite. Beetje dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. :-[

Misschien dan beter ook naar keuze kaartjes voor een 'volwassen' uitje, daar niet iedereen kinderen heeft.

Bedankt allemaal, ik heb aan al jullie ideeën iets gehad!

 

Heb je uitjes site helemaal niet gezien :-) zou als dat mogelijk is dan de mensen zelf laten kiezen uit een aantal uitjes. Vermeld meteen je uitjes site erop dan heb je daar ook weer bezoekers.

 

Laat je nog even weten hoe het is gegaan. Ben daar altijd nieuwsgierig naar.

 

Succes

Denise

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Pepermuntjes werkt bij mij ook altijd. Het trekt ongetwijfeld mensen aan en mensen trekken mensen aan. Als het erg rustig is pak ik gerust de pot en biedt voorbijgangers een pepermuntje aan, zonder over mijn producten te beginnen. Ze kijken altijd even naar je handel en soms sla je de slag van de dag.

 

Iets opvallends geven werkt ook. Ik heb een aantal beurzen een eenvoudige maar kleurige emmer (€0,80) weggegeven ipv een tasje. Iedereen kijkt naar de emmer en wat er in zit.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.