• 0

Wat is belangrijk in presentatie bedrijf?

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Wat belangrijk is, is subjectief. Voor een groenteboer gelden andere regels dan voor een geluidsstudio. Je moet dus kijken naar de subjecten, naar de mensen met wie je te maken hebt:

 

- klanten

- gebruikers

- leveranciers

- buren

- medewerkers

- etc

 

Je totale presentatie moet balans zien te vinden tussen de verschillende belangen. Dat noemen we wel 'positioneren'. Bij je positionering hou je rekening met wat je wil zijn. Ik noem een voorbeeld: als specialist in klassieke muziek zal je een andere uitstraling kiezen dan als studio voor rappers.

 

Een powerpoint-presentatie lijkt me voor een geluidsopnamestudio nou niet het belangrijkste.

 

Heb je al een naam? En een specialisatie?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

In je naam en je logo hoeft helemaal niet tot uitdrukking te komen dat het om een geluidsstudio gaat. Dat kan je later wel uitleggen, in een naschrift of een bijschrift. Je beeldmerk moet een zekere mentaliteit uitstralen. Street, maar niet te geforceerd. Noem het bv Steeg-nogwat, met een verwijzing naar Stage. Backsteeg? Wallsteeg?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je moet uitstralen wat je bent. Dat is dus niet altijd professioneel! Ben je bijvoorbeeld een muziekstudio gericht op kleine beginnende zangertjes dan kan een super-professionele uitstraling juist tegen je werken omdat men denkt dat je erg professioneel, en dus duur, bent.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hmm, wat versta je onder mentaliteit bij het logo? Stoere logo?

 

Tja, je zal toch echt zelf ook wat moeten bedenken. Naam en beeldmerk moeten iets uitstralen. Jij bepaalt in eerste instantie wat. Doe eens een poging om de mentaliteit van Street te omschrijven, of wat voor emotie je met je logo ook wil oproepen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu aan het studeren en kwam het volgende tegen, misschien wel handig voor jou (dingen waar je rekening mee kunt houden bij het ontwerpen). Mijn boek;

Public Relations

De communicatie van organisaties

(mastenbroek, persie, rijnja, de vries)

zeg dat grote ontwerpbureau''s het volgende doen bij het ontwerpen van een logo.

 

Ter aanvulling op TwaLevel.

 

- het onderzoeken van de historie van een organisatie (in jou geval nog niet), het leren begrijpen waar de organisatie vandaan komt, waarmee ze zich in het verleden heeft gemanifestreerd en welke kernactiviteiten door de jaren heen bepalend zijn geweest voor het succes

- het beschrijven van de huidige organisatie op basis van geobjectiveerde bronnen als het jaarverslaqg en de corporate website. Het in kaart brengen van de specifieke organisatiekenmerken en zo mogelijk culturen.

- Het duiden van de organisatie door per definitie subjectieve bronnen (medewerkers, klanten) de organisatie te laten assorcieren met dieren, gebouwen en kleuren. Is dor organisatie vooral een schildpad of toch meer een tijger?

- Het analyseren van de concurrentie, het onderscheidend vermogen van branchegenoten en hun wijze van presenteren.

- Het ervaren van de klantbelevering door vermomd als klant / gebruiker 'op bezoek' te gaan bij de organisatie

- Het opstellen van een integraal programma van eisen, waarin alle aspecten van de opdracht worden beschreven en de vereisten en verwachtingen tot uitdrukking komen

- het gebruikvan 'mood boards'als het tasten en zoeken naar de uiteindelijke grafische representatie van het verhaal van de organisatie

- het begrijpen van de bestaande situatie helpt om de toekomstige situatie te kunnen begrijpen. Daarvoor zijn toekomstvisies van belang. Moet de organisatie inde toekomst lijken op een tijger of toch liever op een schildpad?

 

Nouja dit was het (Toch iets meer als dat ik dacht), Succes ermee in ieder geval!

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik had zojuist even haast. Het voorgaande bericht heb ik gequot uit een boek.

 

Maar kort samengevat:

Je moet op zoek gaan naar de ziel van je organisatie, en die proberen te beschrijven. Daarbij moet je rekening houden dat je je genoeg onderscheid van je concurrenten.

 

Die opsommingen zouden je daarbij moeten helpen.

 

Hopelijk is het nu iets duidelijker!!

 

Ja photoshop is erg handig, misschien dat je nog iemand kent die zelf ook handig is met photoshop. Diegene die dit als hobby uitoefenen zijn vaak bereidt mee te denken over het logo en het zelfs vorm te geven!!

 

Succes ermee!!

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

L-MO,

 

Ziel van het bedrijf is opnemen en afmixen. Dit zijn de hoofdzakelijke diensten, naast de overige diensten. En qua onderscheiding; m'n bedrijf focust zich in de eerste jaren alleen op "Urban" muziekartiesten.

 

Veel studio’s richten zich op verschillende genre’s, waardoor expertise in een genre ontbreekt. Een geluidstechnicus met expertise in rockmuziek zou moeite hebben met het produceren (tevens afmixen) van hiphopmuziek, laat staan het componeren ervan. Hiervoor zouden ze een producer buiten hun organisatie moeten huren, wat weer financieel verhaalt kan worden op de klant. (dit ben ik via offertes aanvraag te weten gekomen)

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat je alleen in de eerste jaren op Urban gaat richten, dit kan je dan beter niet in het logo verwerken (als dat al mogelijk was) maar wellicht in een slogan. Mocht dit over een paar jaar namelijk veranderen moet je nl je logo weer aanpassen terwijl je tegen die tijd al bekendheid hebt gekregen met je logo. Daarom stond bij die tips ook dat je naar de toekomst moet kijken.

 

Helaas heb ik op dit moment geen inspiratie om je verder te helpen met het logo, maar ik ben ervan overtuigd dat je vast iets passends kan vinden voor je bedrijf!

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoel is dat ik in de toekomst ook open sta voor het opnemen en afmixen van "live" muziek (drumstel, gitaren etc), maar Urban blijft wel DE hoofddoelgroep. Momenteel is dit 1 van de snelst groeiende doelgroepen, en naar m'n toekomstvisie zal dit de komende jaren zo blijven.

Je hebt wel gelijk, qua logo. Ik zal hier dan ook heel goed over nadenken. Want de eerste indruk van je bedrijf op je klanten, kun je nooit opnieuw herhalen...

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in een presentatie focusseren op wat jij met je recordingstdio voor je klant betekent!

 

Vraag je dus af hoe "you should feel it" eruit ziet. Slogan OK maar ik zie geen connectie met deze slogan in logo en naam. Urbanized Vibes sluit veel beter op slogan aan....

 

 

Just my 2cts opinion.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0
Ik zou in een presentatie focusseren op wat jij met je recordingstdio voor je klant betekent!

 

Vraag je dus af hoe "you should feel it" eruit ziet. Slogan OK maar ik zie geen connectie met deze slogan in logo en naam. Urbanized Vibes sluit veel beter op slogan aan....

 

 

Just my 2cts opinion.

 

Groet, Ron

 

Urbanized betekent zoiets als "verstedelijkt". Vandaar logo met hoge flatgebouwen. En met "You should feel it" wijs op het gevoel (vibe) wat je zou moeten voelen van mijn muziek etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.