• 0

Bankrekening openen of nog even wachten?

Hoi,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een advertentie website. Op dit moment heb ik een factuur gekregen van de webdesigner. Ik wilde dit van mijn eigen rekening betalen en zodadelijk (wanneer het gaat lopen) een bankrekening openen. Anders kan ik de rekening weer opheffen wanneer het niet gaat lopen. Een kennis vertelde mij dat het handiger is dit via een bankrekening op naam van bedrijf te doen en niet via mijn privé-rekening. Wat vinden jullie?

 

Bedankt!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Kade,

 

Misschien dat je even kunt vertellen om hoeveel geld het gaat en hoeveel advertentie-inkomsten je denkt binnen te halen. Meld aub ook even hoeveel uur per week je ongeveer in je 'bedrijf' stopt en hoeveel uur je er in de toekomst wilt werken. Dan kunnen wij wat beter meedenken.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kade,

 

Misschien dat je even kunt vertellen om hoeveel geld het gaat en hoeveel advertentie-inkomsten je denkt binnen te halen. Meld aub ook even hoeveel uur per week je ongeveer in je 'bedrijf' stopt en hoeveel uur je er in de toekomst wilt werken. Dan kunnen wij wat beter meedenken.

 

Karen

 

Hoi Karen,

 

Het is zo dat ik daar niet echt over heb nagedacht....klinkt een beetje dom maar ik weet gewoon niet hoe ik dat uit moet rekenen. Ik zou er mijn vaste baan voor opzeggen als het goed gaat lopen en er een fulltime job van willen maken als het nodig is. Nu steek ik er ong 15 uur in naast mijn fulltime job. Ik weet dus niet hoe ik uit moet rekenen hoeveel inkomsten ik ga krijgen. Ik weet wel dat er één grote klant geïnteresseerd was toen ik mijn idee aan hem voorlegde maar weet niet of het nu nog steeds zo is. Ik dacht: ik waag de stap gewoon en als het niets wordt ben ik het geld kwijt, maar heb ik het toch geprobeerd.

 

Heb ik zo voldoende info gegeven?

 

Groetjes, Kadé

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Link naar reactie
  • 0

 

Ik dacht: ik waag de stap gewoon en als het niets wordt ben ik het geld kwijt, maar heb ik het toch geprobeerd.

 

 

Hallo Kade,

 

Met deze opmerking heb je zojuist je eerste Reusje gescoord en ik hoop dat veel mensen met ondernemersplannen je voorbeeld volgen.

 

En ja hoor, je hebt genoeg info gegeven. Mijn advies is de factuur gewoon van je priverekening te betalen en goed te bewaren samen met de bonnetjes van andere kosten die je nu maakt voor je toekomstige bedrijf.

Als blijkt dat je daadwerkelijk klanten krijgt heb je een inschrijving bij de kvk en die zakelijke bankrekening zo geregeld (samen halfuurtje werk). Vervolgens dien je een declaratie in bij je bedrijf en maak je het totaalbedrag van alle gemaakte kosten over naar je priverekening. Tot die klanten komen lijkt het mij echter verstandig alles zo simpel mogelijk te houden.

 

Dit is overigens tenzij je een stevige factuur met veel btw moet betalen aan die webdesigner. Dan kan het lonen nu een btw-nummer aan te vragen zodat je die btw snel kunt terugvragen...

 

Succes met de site en zet je hem als hij straks draait ook hier in je handtekening? Dan kunnen wij er allemaal een bezoekje aan brengen. :)

 

Karen (die heel benieuwd is wat boekhoudersoverhead is, kun je dat eten?)

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een advertentie website. Op dit moment heb ik een factuur gekregen van de webdesigner. Ik wilde dit van mijn eigen rekening betalen en zodadelijk (wanneer het gaat lopen) een bankrekening openen. Anders kan ik de rekening weer opheffen wanneer het niet gaat lopen. Een kennis vertelde mij dat het handiger is dit via een bankrekening op naam van bedrijf te doen en niet via mijn privé-rekening. Wat vinden jullie?

 

Bedankt!

 

In antwoord op je vraag; Het is heel nogmaal om de eerste facturen van je eigen rekening te betalen. Laat er wel de naam van je toekomstige bedrijf boven zetten. Loopt het aantal rekeningen op, ga van naar de KvK om een eenmanszaak op te richten en een btw nummer aan te vragen. Dan kan je nog steeds van je privé rekening gebruik maken.

 

Realiseer je wel dat je geen btw kan aftrekken als je bedrijf niet opricht is en je geen btw nummer hebt aanvraagt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De rekening openen is veel al het probleem niet :)

Maar verzendkosten, paskosten en weet ik wat nog meer komt er wel bij.

 

@topicstarter

Als je je nu inschrijft als eenmanszaak kun je de kosten inderdaad aftrekken van jouw opbrengsten (loon). Dat scheelt weer. Overigens kun je kosten die je maakt voordat je officieel "eenmanszaak" bent ook later inbrengen. Dus het is geen probleem nu de factuur te noteren en te betalen via jouw eigen rekening.

 

Maar ik zou zeker eens een praatje maken bij de kvk om je in te schrijven als zelfstandig ondernemer. Zeker wanneer je de plannen hebt het groter te laten worden dan een bijverdienste.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.