• 0

Zou iemand mijn product/formule willen kopen?

Dag, ik wil graag een hypothetische vraag voorleggen die belangrijk is voor een businessplan wat ik momenteel schrijf:

 

Laten we voor het voobeeld zeggen dat in een markt opereer waarin ik de enige leverancier/aanbieder ben van gokkasten. Er is dus geen concurrentie en die komt er voorlopig ook niet.

Het is mijn bedoeling gokkasten te plaatsen in cafetaria en de winst uit de gokkast 50/50 te delen met de eigenaar van de snackbar waar de gokkast zal komen te staan.

 

Nu mijn vraag: willen eigenaren van patatzaken een gokkast van mij kopen en vervolgens de gokopbrengsten met mij delen?

Of redeneren zij dat ik die gokkast maar lekker op eigen kosten bij hen moet plaatsen als ik er ook winst uit wil?

 

De instap-fee van 2450 euro zal door de patatboer na circa 9 maanden terugverdiend zijn met zijn winstdeling uit de gokkast. M.a.w: na 9 maanden gaat hij geld verdienen, namelijk ruim 3250 per jaar.

 

Doet ie het of doet ie het niet?

 

 

 

(voor de duidelijkheid, het betreft een voorbeeld. Morele bezwaren tegen gokken zijn dus niet relevant)

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Laten we voor het voobeeld zeggen dat in een markt opereer waarin ik de enige leverancier/aanbieder ben van gokkasten. Er is dus geen concurrentie en die komt er voorlopig ook niet.
Aangezien jouw voorbeeld heel optimistisch is denk ik dat de patatboer er niet 1, maar 5 in zijn zaak zet. En niet 100% van de friettenten doet het, nee de volle 200%.

 

Hier kunnen we toch niet serieus op ingaan?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

 

Dus je maakt jaarlijks 6500 euro winst met zo'n kast, volgens jouw berekening. Als jij mij nou elke maand 300 euro betaalt, mag je zo'n ding gerust in mijn patatzaak neerzetten.

 

Nou, op die manier verdien ik er zelf niks aan. Jij krijgt al de helft van de opbrengst en dan wil je ook nog 300 euro per maand.

Mijn vraag is, wil jij 2450 instapfee betalen wat je na 9 maanden hebt terugverdiend en wat je vervolgens elk jaar 3250 euro oplevert.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Laten we voor het voobeeld zeggen dat in een markt opereer waarin ik de enige leverancier/aanbieder ben van gokkasten. Er is dus geen concurrentie en die komt er voorlopig ook niet.
Aangezien jouw voorbeeld heel optimistisch is denk ik dat de patatboer er niet 1, maar 5 in zijn zaak zet. En niet 100% van de friettenten doet het, nee de volle 200%.

 

Hier kunnen we toch niet serieus op ingaan?

 

Hoi Welleke,

dank voor je reactie. Het is een serieuze vraag en ik ben al blij met jouw antwoord. In mijn businessplan ben ik er namelijk ook van uitgegaan dat 'de patatboer' best wil investeren in een apparaat wat hem geld gaat opleveren, al moet hij de winst met mij delen.

 

Mijn adviseur bij de bank denkt daar heel anders over. Die gaat er van uit dat de patatboer zal zeggen dat ik maar op eigen kosten die kast moet plaatsen als ik de helft van de opbrengst wil hebben.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat Twalevel bedoeld is dat je ipv een deel v/d opbrengst, een fee betaald voor de ruimte die jouw aparaat in beslag neemt.

Een patatboer heeft liever gegarandeerde opbrengst....

 

 

 

ah ok zo.., nu begrijp ik het. Hij wil dus niet investeren in iets wat hem geld gaat opleveren.

 

Link naar reactie
  • 0
Hij wil dus niet investeren in iets wat hem geld gaat opleveren.

Nee, hij heeft al flink geïnvesteerd in zijn zaak en wil daar graag geld mee verdienen. Jij gebruikt die investering om geld te verdienen, daar mag best wat tegenover staan.

 

Je vraagt ons of wij denken dat de patatboer wil betalen en tot nu toe denken wij van niet. Maar vraag het niet aan ons, vraag het aan hun zelf. Kan toch geen kwaad eens wat te bellen. Zeker omdat eigenlijk iedere patatboer zo'n ding al heeft zul je snel genoeg een indruk krijgen van wat gebruikelijk is in de markt (ook al is in jouw voorbeeld er geen concurrentie, in werkelijkheid is de markt overvol)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Patatboeren zijn vaak nuchtere mensen die eerst wel eens willen zien of iets geld op gaat brengen...

Als jij zo overtuigd bent van een goede opbrengst zul je je geld om de patatboeren te betalen moeten gaan halen bij Echte Investeerders....

 

Ander voorbeeld om bij de patatboeren te blijven...

 

Ik ben een nogal populaire jongen (mocht ik willen!) in het dorp... dus ik ga naar de patatboer en zeg tegen hem....

Betaal mij het dubbele van wat je nu je werknemers betaald en na 6 maanden heb ik jou omzet verdubbeld.....

 

Hij ziet me aankomen...

Hij neemt me liever dan aan voor een normaal salaris en gaat het pas verdubbelen als ik mijn belofte waar heb gemaakt...

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Interessante reacties tot zover.

 

Ik begrijp dat de meeste mensen redeneren dat ik maar moet betalen voor het plaatsen van mijn gokkasten.

 

 

Maar wat als ik het verhaal nu anders inkleed? meer als een formule of een franchise concept:

 

"Beste patatboer, wij hebben een fantastische franchise formule ontwikkeld wat jou 3250 euro per jaar gaat opleveren zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Wij regelen alles voor je, het enige wat we van je verlangen is een eenmalige instapfee van 2450 Euro, want voor niets gaat de zon op natuurlijk"

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Mijn adviseur bij de bank denkt daar heel anders over. Die gaat er van uit dat de patatboer zal zeggen dat ik maar op eigen kosten die kast moet plaatsen als ik de helft van de opbrengst wil hebben.

 

Van mij mocht je de hele opbrengst houden, als je mij maar een vast maandelijks bedrag betaalt. Jouw bankadviseur is minder conservatief dan je dacht. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
"Beste patatboer, wij hebben een fantastische franchise formule ontwikkeld wat jou 3250 euro per jaar gaat opleveren zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Wij regelen alles voor je, het enige wat we van je verlangen is een eenmalige instapfee van 2450 Euro, want voor niets gaat de zon op natuurlijk"

 

Ik ga maar even door in de vergelijkingen;

 

"Gefeliciteerd, u bent de winnaar van de hoofdprijs in de loterij van Nigeria en ontvangt 10.000 euro. Om dit bedrag over te kunnen maken hebben wij alleen maar uw bankrekeningnummer en handtekening nodig. Reageer snel en het geld staat binnen 2 dagen op uw rekening!"

 

Beloven kun je alles, garanties daar kijken mensen naar.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Patatboeren zijn vaak nuchtere mensen die eerst wel eens willen zien of iets geld op gaat brengen...

Als jij zo overtuigd bent van een goede opbrengst zul je je geld om de patatboeren te betalen moeten gaan halen bij Echte Investeerders....

 

Ander voorbeeld om bij de patatboeren te blijven...

 

Ik ben een nogal populaire jongen (mocht ik willen!) in het dorp... dus ik ga naar de patatboer en zeg tegen hem....

Betaal mij het dubbele van wat je nu je werknemers betaald en na 6 maanden heb ik jou omzet verdubbeld.....

 

Hij ziet me aankomen...

Hij neemt me liever dan aan voor een normaal salaris en gaat het pas verdubbelen als ik mijn belofte waar heb gemaakt...

 

 

Dank voor je reactie. Het gaat me niet om het karakter van patatboeren overigens. De patatboer is maar een voorbeel-dexploitant omdat ik hier niet mijn idee tot in detail wil prijsgeven natuurlijk. Voor de patatboer kun je elke retail of fastfood eigenaar lezen die je maar zou willen.

Link naar reactie
  • 0

"Beste patatboer, wij hebben een fantastische franchise formule ontwikkeld wat jou 3250 euro per jaar gaat opleveren zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Wij regelen alles voor je, het enige wat we van je verlangen is een eenmalige instapfee van 2450 Euro, want voor niets gaat de zon op natuurlijk"

 

Ik ga maar even door in de vergelijkingen;

 

"Gefeliciteerd, u bent de winnaar van de hoofdprijs in de loterij van Nigeria en ontvangt 10.000 euro. Om dit bedrag over te kunnen maken hebben wij alleen maar uw bankrekeningnummer en handtekening nodig. Reageer snel en het geld staat binnen 2 dagen op uw rekening!"

 

Beloven kun je alles, garanties daar kijken mensen naar.

 

Ok, ik begrijp je. Er moet dus enige zekerheid zijn. Dus als ik kan aantonen dat op 5 andere locaties, waar reeds gokkasten staan, de voorgestelde prognoses gehaald worden, heb ik wel kans?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier toch wel wat aan.

 

Ik krijg de indruk dat ik een andere benadering zal moeten kiezen voor het plaatsen van de 'gokkasten'.

 

Wat ik namelijk wil bereiken is dat ondernemers mij gaan benaderen met de vraag wat het ze gaat kosten om zo'n apparaat van mij in hun zaak te krijgen, omdat ze hun inkomsten willen vergroten + meer klanten in de zaak willen.

 

Ik zou graag gezien willen worden als franchise gever met een goed product/formule.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben totaal niet thuis in dat wereldje, maar de essentiële vraag hier is natuurlijk: wat zijn de gangbare constructies en prijzen? Kun je daar iets over zeggen? Hoe werkt marktleider JVH Gaming bijvoorbeeld?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Dan is het inderdaad een idee om een bij een aantal "patatboeren" deze succesformule tegen voor hun gunstige voorwaarden neer te zetten met als voorwaarde dat je hun als referentie mag gebruiken....

 

Zorg dat je concept zichzelf bewijst en vraag daarna om investeringen vooraf bij nieuwe gebruikers van dit concept... ik denk dat je dan wel kans maakt...

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Dag, ik wil graag een hypothetische vraag voorleggen die belangrijk is voor een businessplan wat ik momenteel schrijf:

 

Laten we voor het voobeeld zeggen dat in een markt opereer waarin ik de enige leverancier/aanbieder ben van gokkasten. Er is dus geen concurrentie en die komt er voorlopig ook niet.

Het is mijn bedoeling gokkasten te plaatsen in cafetaria en de winst uit de gokkast 50/50 te delen met de eigenaar van de snackbar waar de gokkast zal komen te staan.

 

Nu mijn vraag: willen eigenaren van patatzaken een gokkast van mij kopen en vervolgens de gokopbrengsten met mij delen?

Of redeneren zij dat ik die gokkast maar lekker op eigen kosten bij hen moet plaatsen als ik er ook winst uit wil?

 

De instap-fee van 2450 euro zal door de patatboer na circa 9 maanden terugverdiend zijn met zijn winstdeling uit de gokkast. M.a.w: na 9 maanden gaat hij geld verdienen, namelijk ruim 3250 per jaar.

 

Doet ie het of doet ie het niet?

 

 

 

 

Ik denk dat jij geen kans maakt.

Een patatboer zal volgens mij 5 - 10 automaten zelf kopen en de winst in eigen zak houden. De investering haalt hij er zo uit!

Link naar reactie
  • 0

De gokkasten zijn hypothetisch. ;D

 

Ik zou als patatboer knettergek zijn om instapfee te betalen. Laat de gokkastenleverancier mij de fee betalen! Immers, hij wilt mijn klanten en daar wordt hij ook beter van. ::)

 

Maar goed. Oculaire, wat lever je eigenlijk? Mogen we dat weten dan kunnen we erover nadenken.

Link naar reactie
  • 0

Ok, dan nunaceer ik mijn vraag een beetje. Als het zo een uniek iets is, waarom schaffen de patatboeren de "gokkasten" niet zelf aan? als ik toch al 2750 moet betalen.

 

Zoals Carrera als zegt, wat lever / wil je gaan leveren, dat een investering zo een instap fee verlangt.

 

Als ik patatboer zou zijn, zou ik zeker nee zeggen tegen de constructie, alleen al omdat ik ook nog eens 50% van de omzet moet afdragen.

 

Dat houdt in dat occulaire en 2750 vangt en hetzelfde bedrag nog eens in een paar maanden. dan zou hij het eerste jaar in ieder geval bijna 66% van de omzet krijgen.

 

En dat zou ik niet doen, Als patatboer zijnde natuurlijk ;D

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

De gokkasten zijn hypothetisch. ;D

 

Ik zou als patatboer knettergek zijn om instapfee te betalen. Laat de gokkastenleverancier mij de fee betalen! Immers, hij wilt mijn klanten en daar wordt hij ook beter van. ::)

 

Maar goed. Oculaire, wat lever je eigenlijk? Mogen we dat weten dan kunnen we erover nadenken.

 

Ik realiseer me dat het voorbeeld van de patatboer en de gokkast eigenlijk niet goed is, omdat men te zeer blijft denken aan het businessmodel wat er al bestaat in deze branche.

 

Laten we de gokkast en pattatboer vergeten en de hypothetische case anders formuleren:

 

 

Ik verkoop een uniek product tezamen met een formule wat verder nergens anders te koop is. Het apparaat levert iemand gegarandeert geld op, ca 300 euro per maand, zonder dat hij daar iets voor hoeft te doen (behalve 2 keer per week het geld uit het apparaat halen)

 

Hoe redeneren we nu? Wie wil er mij 2450 euro betalen om ook 300 euro per maand te gaan verdienen met niksdoen? Het werk wordt door mij gedaan. Het apparaat heeft een technische levensduur van 5 jaar.

Maw, de komende 5 jaar ga je 18.000 euro aan inkomsten krijgen.

 

Ik mag toch als aanbieder van een risicoloze geldgenerende formule verlangen dat men een instapfee betaald?

 

 

graag jullie reacties,

 

groeten Oculaire

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, dan nunaceer ik mijn vraag een beetje. Als het zo een uniek iets is, waarom schaffen de patatboeren de "gokkasten" niet zelf aan? als ik toch al 2750 moet betalen.

 

Zoals Carrera als zegt, wat lever / wil je gaan leveren, dat een investering zo een instap fee verlangt.

 

Als ik patatboer zou zijn, zou ik zeker nee zeggen tegen de constructie, alleen al omdat ik ook nog eens 50% van de omzet moet afdragen.

 

Dat houdt in dat occulaire en 2750 vangt en hetzelfde bedrag nog eens in een paar maanden. dan zou hij het eerste jaar in ieder geval bijna 66% van de omzet krijgen.

 

En dat zou ik niet doen, Als patatboer zijnde natuurlijk ;D

 

Hallo Carrera,

 

zoals ik al schreef, het apparaat is nergens anders verkrijgbaaar, daarom heeft de patatboer geen andere mogelijkheid tot aanschaf.

 

Ik begrijp je redenering. Je begrijpt dat ik graag wil dat een ander die ook geld gaat verdienen aan mijn methode, mede investeert in het apparaat.

Maw, hij 50% van de winst + investering, ik 50% van de winst + investering.

 

Misschien zit daar het probleem? Dat de exploitanten denken dat ik geen investering doe en vanaf dag 1 aan hen zal verdienen. Dat klopt niet, ik ga ook pas na maand 9 mijn investering terughebben.

 

Zou ik het apparaat voor niks aanbieden, dan zal dit pas na 18 maanden zijn en dan gaat het me niet lukken om het product in de markt te zetten.

 

Ik kan je helaas nog niet zeggen wat het precies is.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.