Lijkt alsof ik de enige ben met een afwijkende mening: je hoeft je bankrekeningnummer niet op straat uit te delen, maar om de post vast te pinnen met "pas op" ervoor vind ik zwaar overdreven. Mensen informeren is prima, mensen onnodig angst aanjagen zeker niet. We moeten niet gaan doen of je je bankrekeningnummer van je zakelijke rekening met je leven moet verdedigen. Ook niet of je wakker moet liggen omdat je bankrekeningnummer ooit op het internet heeft gestaan en nu in het archief zit. Een beetje kwaadaardig persoon bestelt 100 artikelen op Bol.com, vraagt 100 facturen op, retourneert 100 artikelen en googled op de bedrijfsnaam om de naam van een tekenbevoegde te hebben. Die zal je in 80 van de 100 gevallen probleemloos vinden. En dan is dat even de "moeilijkste" weg die ik bedenk, want volgens mij zijn er nog tig andere mogelijkheden om aan bankrekeningnummers te komen die minder moeite kosten. Wat ik wil zeggen: Je bankrekeningnummer is een middel dat ieder bedrijf nodig heeft. Die kan je simpelweg niet "verbergen" of "achterhouden" (facturen/offertes/briefpapier). Hem van je site halen is prima advies hoor, daar niet van, maar het is naïef om te denken dat men hem dan niet kan achterhalen. Het probleem is toch gewoon Delta? Die sluiten blijkbaar op basis van een naam en bankrekeningnummer een abonnement af, wat natuurlijk heel gek is in 2025. Laat dit hun maar 20x gebeuren (en ja heel vervelend voor gedupeerde ondernemers); dan gaan ze vanzelf de protocollen aanpassen gezien zij voor de kosten zullen opdraaien. Ik kan me sowieso niet heugen wanneer de laatste keer was dat ik ergens online een abonnement kon afsluiten zonder de eerste termijn met ideal te betalen, eerst een cent over te maken, een incassomachtiging te tekenen, via IDIN bevestiging te geven of het uploaden van je paspoort/rijbewijs ter verificatie.