ChinaTradeConsult

Legend
  • Aantal berichten

    879
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Karma

143

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Geslacht
    Man
  • Adres
    Saturnusstraat 1, Oss, NB, 5345 LA, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    René
  • Achternaam
    van Weert
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    China Trade Consult
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik ben geïnteresseerd in
    Mij wat kunnen leren.
  • Mijn mening over innovatie
    Onontbeerlijk. Stilstand is achteruitgang.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Alleen aan beginnen als je bereid bent keihard te werken, weet dat er veel risico's aan verbonden kunnen zijn en je een enorme verantwoording tegenover je personeel hebt.

    Er vliegen geen gebraden ganzen rond. Ook niet in China.

ChinaTradeConsult's trofeeën

  1. Ik ben zojuist gebeld door een cowboy op het gebied van internetaansluitingen. Volgens de beller een officiële partner voor zakelijke glasvezelaansluitingen van Odido. Natuurlijk meteen afgepoeierd en opgelegd. Uit nieuwsgierigheid hun website directfiber.nl bezocht. Er staat niet eens een KVK- of BTW-nummer op de site. Let dus goed op of het aanbod zo goed is als het lijkt voordat je er op ingaat.
  2. Ik heb sterk het vermoeden, dat die producten uit China komen. Als dat zo is, is je probleem toch opgelost. Dan geef je het emailadres van je Europese leverancier op want dat is dan de "fabrikant" volgens de wet.
  3. Ik ben er overigens van uitgegaan, dat je de goederen zelf importeert en dan vanuit je eigen magazijn naar je klanten stuurt. Het verhaal wordt natuurlijk wel anders als je aan drop-shipping doet. Dan voert AliExpress, TEMU of SHEIN de goederen in en ben jij geen “producent” in de zin van de wet meer maar AliExpress, TEMU of SHEIN. Op grond van de momenteel gevoerde discussies over BTW en invoerrechten voor goederen van deze 3 ben ik van mening, dat drop-shipping op sterven na dood is. Het zou een zegen zijn omdat dan de vloed van onzinnige en ondeugdelijke goederen tot staan gebracht wordt en de verkoop van veilige producten via de bonafide kanalen weer op gang kan komen.
  4. Komen je producten uit de EU of importeer je ze van buiten de EU? Als ze bv uit China komen, word jij gezien als de "producent". Dan kun je volstaan met jouw gegevens aan te geven.
  5. Hi Daicam Ik stel voor dat je me in een PM eerst wat meer gedetailleerd inzicht geeft in wat je precies nodig hebt, waarvoor het wordt gebruikt en welke hoeveelheden je per order in China denkt te gaan bestellen. De zeevrachtkosten zijn op het ogenblik weliswaar erg laag maar bij kleine hoeveelheden kunnen de totale kosten van import uit China per saldo hoger zijn dan bij inkoop bij een Europese groothandel of fabrikant. Denk ook eens aan de administratieve rompslomp en niet te vergeten de productverantwoordelijkheid die je bij eigen import hebt. Is het prijsverschil tussen eigen import en aankoop in Europa zo groot, dat dit de moeite loont? Als je van mening bent, dat het echt de moeite loont, heb ik mogelijk een betrouwbare partner waarmee ik al jaren samenwerk. Ik adviseer je ook eens naar een internationale beurs voor verpakkingsmateriaal te gaan. De Chinese leveranciers die daar komen leveren meestal al naar Europa kennen de vereisten, hebben de vereiste certificaten en zijn betrouwbaar.
  6. Goed, als je het om principes gaat, kan ik dat begrijpen, maar als de baten de kosten niet dekken (tijd en kosten in Euro's), moet je door de zure appel bijten en er van leren voor een volgende keer,
  7. Dan stel ik voor, dat TS ons zegt om welk bedrag het gaat. Maar ook al zou het 240,- Euro zijn, zou ik betalen en opzeggen. Alles andere kost meer tijd en geld.
  8. Over welk bedrag hebben we het? 30 Euro? Volgens mij is de kool het sop niet waard. Met de tijd eraan besteed, had je echt wat beters kunnen doen. Gewoon betalen en opzeggen. Dat is wat ik zou doen. Ik heb wel principes maar die besteed ik beter.
  9. Volgens mij is het geen "afstandsverkoop" als ik de site van de belastingdienst raadpleeg. "Bent u een ondernemer en verkoopt u goederen die vanuit een ander land dan Nederland worden verzonden of vervoerd naar Nederland aan particulieren of rechtspersonen zonder btw-identificatienummer? En gaat het niet om nieuwe of bijna nieuwe vervoermiddelen, margegoederen of goederen die worden geïnstalleerd of gemonteerd? Dan berekent u de btw in het land waar de verzending of het vervoer aanvangt. Hierop bestaan 2 uitzonderingen, namelijk de afstandsverkopenregeling binnen de EU en afstandsverkopenregeling van goederen van buiten de EU. Bij de afstandsverkopenregeling betaalt u de btw niet in het land waar het vervoer van de goederen aanvangt, maar in het land van bestemming van de goederen. Indien de goederen naar Nederland worden verzonden of vervoerd, dan betaalt u de btw in Nederland." De BTW wordt in het land van verzending afgedragen dus is het geen afstandsverkoop.
  10. Het is een factuur onder Euro 100,- inclusief BTW. Dan zou toch volstaan kunnen worden met een vereenvoudigde factuur. Zie Hier. Hier staat niet, dat het BTW-nummer moet worden aangegeven.
  11. Ik heb met de gegevens die TS me in een PM gestuurd had eens een prijs opgevraagd bij de transporteur die wij altijd inzetten. Weliswaar een Duitse Transporteur maar die handelt voor ons ook de import voor Nederland via Rotterdam af. De offerte die ik kreeg was Euro 2.851,93 exclusief de te betalen invoerrechten (Euro 173,03). Een verschil van maar liefst Euro 2.143,86 ! Degene die die boeking gedaan heeft, heeft beslist een leuke bonus gekregen van de transporteur.
  12. Terminal handling charges zijn normaal. Over de hoogte daarvan kan men nog discussiëren., De rest is (in mijn ogen) volledige onzin. Mijn klanten krijgen nooit een rekening daarvoor. Ik zal morgen, ter vergelijking, eens een offerte bij onze partner aanvragen. Stuur me in een PM even je postcode. Dan krijg je een 1 op 1 vergelijking van me.
  13. Ik ben bang, dat je hier niets meer aan kunt doen maar misschien heeft een van de andere HL-ers een idee. Bert misschien. Je kunt in ieder geval een review bij Trustpilot schrijven. Ik hoop, dat jouw schade toch nog beperkt kan worden en tevens een les voor andere beginnende en incidentele importeurs is. Iedereen mag me altijd een pm sturen voor kosteloze informatie of advies. Doe dat dan wel voordat je iets in China bestelt. Er zijn zoveel haken en ogen aan, dat je ALLE facetten van import uit China moet kennen voordat je iets bestelt.
  14. Dat eerste denk ik ook. De prijs was FOB. Heb je een Nederlandse transporteur opdracht gegeven het transport vanaf de haven in China te regelen of heeft een Chinese transporteur dat in opdracht van de leverancier gedaan? Ik vermoed het laatste omdat er CISF en allerlei andere onzinnige posten berekend worden. Neem altijd een Nederlandse transporteur voor zendingen FOB en vraag vooraf een prijsopgave. Alleen dan kun je dat soort verrassingen voorkomen. Hetzelfde probleem kun je krijgen bij CIF leveringen. Je kunt niet bepalen wie de afwikkeling doet zodra het schip in Rotterdam aankomt. Wie heeft de import voor je afgewikkeld?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.