Hi H@ns,
ik heb je verhaal gelezen en ik sta voor het zelfde probleem :-[,maar dan de andere kant op .ik woon in frankrijk en ben,nu mijn eenmanszaak aan het opstarten hier in NL.
Ik doe niks met voedingsmiddelen,maar kan je wel vertellen dat het administratief etc. niet interessant is om je officieel te vestigen in frankrijk.
En ze doen net zo moeilijk ,zo niet nog moeilijker over in en uitvoer van levensmiddelen.
Ik bedoel hier mee;denk niet dat je het makkelijker krijgt daar door.Verder weet ik ,dat je naar de belastingdienst "buitenland" moet bellen als je wil weten wat de procedure is om je BTW verhaal rond te krijgen, je moet dan namelijk andere formulieren invullen dan als je goederen inkoopt en verkoopt in NL dan wanneer je dat doet naar iets of iemand over de grens , je krijgt een ander BTW nummer etc.
Verder is jou verhaal best haalbaar naar mijn idee ,houd er wel rekening mee dat je ook nog met ,(sorry ,ik weet even niet de goede naam daar voor) ,de "keuringsdienst van waren??" te maken krijgt.Want ondanks 1 europa ,(leuk op papier,niet in de praktijk...) lopen de dingen toch nog niet zo eenvoudig.
verder kan ik je aanraden naar de KVK te gaan ,kunnen ze je een hoop uitleggen en de belastingdienst "buitenland" te bellen en daar je verhaal voor te leggen.
heb ik zelf ook gedaan. ;)
Ik kan je er nog veel meer over vertellen ,maar kijk eerst maar eens of je hier al iets aan hebt ,voordat ik een heel lang verhaal ophang.
succes er mee :)
Inimini