Hans Pragt

Junior
  • Aantal berichten

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Den Bommel 2, Meteren, 4194TZ, Nederland
  • Voornaam
    Hans
  • Achternaam
    Pragt
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Facturen.net / Credit Tools

Bedrijfsinfo

Hans Pragt's trofeeën

  1. Liedje, We hebben er een webtooltje voor gemaakt dat alles regelt, inclusief maningen etc. De eerste 120 facturen zijn gratis, dus je kunt het voorlopig gewoon uitproberen. --Moderators: geen link, en gratis. Dus geen spam, hoop ik?--- edit: helaas wel, het is gewoon een commerciele dienst - dat de eerste zoveel gratis zijn maakt niet uit.
  2. Hey Mark, Da's snel! En dan nog helemaal van de andere kant van de wereld. Bedankt, we gaan kijken! Hans
  3. Wie van de collega-Higherlevelers kan mij aan een uitnodiging voor Joost helpen? Bedankt alvast! Hans Pragt
  4. Maar belangrijker: de gemiddelde administratief medewerker is veelal niet bepaald de "debiteuren-tijger" die je nodig hebt om onwillige debiteuren op een nette, maar strakke manier tot betalen aan te zetten.
  5. Peter heeft gelijk. Het "geheim" van succesvol debiteurenbeheer zit hem vooral in een consequente benadering van de debiteuren.
  6. Thank you! Ik wil geen ban krijgen hier, dus ik zal geen reclame maken, maar we maken software tools voor alle activiteiten van facturatie t/m incasso. We koppelen de software aan alle boekhoud- en ERP-pakketten. Gebruikers in alle sectoren, maar met name sterk in de energiebranche.
  7. Mooi, een beetje doe-het-zelven op zijn tijd kan geen kwaad.....
  8. Ha Diamant, bedankt voor je aanbod, maar ik heb geen incassobureau. Wij leveren alleen maar de software...... Die 15% komt voort uit het vroegere NOVA-tarief (Nederlandse Orde Van Advocaten) waar de eerste trede in de staffel inderdaad 15% was. Bij de serieuzere incassanten wordt dit steeds meer door Voorwerk II vervangen. Enne, die Algemene Voorwaarden zijn absoluut belangrijk, dus je weekenden waren in ieder geval nuttig besteed.
  9. Oei, Diamant, een beetje kort door de bocht allemaal. 1) er staat nergens dat je eerst 3 x moet manen. Sterker nog, volgens Richtlijn 2000/35/eg is een debiteur automatisch in gebreke na verstrijken van de betalingstermijn. 2) 15% is ook niet wettelijk. De meeste rechters hanteren tegenwoordig de staffel van Voorwerk II en die pakt heel wat lager uit, zeker bij hogere bedragen. 3) "Kost veel geld". Da's een kwestie van goede afspraken maken. No cure, no pay is wel degelijk af te spreken. Alleen als je zelf je zaakjes niet goed voor elkaar hebt, zou je zelf tot de kosten veroordeelt kunnen worden (als je al bij de rechter terecht komt).
  10. Absoluut goed plan, Peter. Ik ken verschillende debiteurenbeheerders die op deze manier hun diensten aanbieden. En dat blijkt prima uit te werken, zowel voor opdrachtgever (die tegen relatief lage kosten gestructureerd debiteurenbeheer in huis haalt) als voor de debiteurenman. En met een nog steeds dalende betalingsmoraal in Nederland hoef je niet bang te zijn voor de toekomst....
  11. Snel groeiend trendje in de credit management wereld dat ik jullie niet wil onthouden: stuur de debiteur drie dagen voordat je de vordering uithanden geeft per SMS een laatste waarschuwing. Je moet natuurlijk wel de telefoonnummers hebben, maar deze methode blijkt verrassend effectief zowel qua kosten als qua effectiviteit.
  12. Sure, maar ik stuur de adresgegevens dan liever even naar je emailadres. Komt eraan. Groeten, Hans
  13. Beste Daniel, Ik heb in ieder geval nog twee anderen voor je: Transfair in Zwolle. Grote club, ben niet zeker of ze een ondergrens hanteren. Mijn contactpersoon is Tom Smits. Maxfactor in Amsterdam, contactpersoon Peter Swagemakers. Groeten, Hans Pragt
  14. Nope. Op 7 november 2002 is een nieuwe wet van kracht geworden waarin bepaald is dat een debiteur automatisch in gebreke is als de factuur niet binnen de afgesproken vervaltermijn betaald wordt. Alleen voor zakelijke vorderingen overigens! Letterlijk: "De schuldenaar die nalaat tijdig aan zijn contractuele betalingsverplichtingen te voldoen is aan de verkoper / leverancier schadevergoeding verschuldigd in de vorm van een geldsom. Deze schadevergoeding bestaat uit de wettelijke rente die de schuldenaar van rechtswege (een ingebrekestelling is derhalve niet vereist; er mag zelfs niet overeengekomen worden dat een ingebrekestelling wel is vereist) verschuldigd is vanaf de dag volgende op de dag die is overeengekomen als de uiterste dag van betaling tot en met de dag waarop de schuldenaar de geldsom heeft voldaan." Hier na te lezen: http://ec.europa.eu/enterprise/regulation/late_payments/ Europese vervaltermijnen waarbinnen een eventuele verjaring gestuit moet worden kun je hier vinden: http://www.incasso.net/verjaringstermijnen/
  15. Al aan kredietverzekering gedacht? Je kunt dan gewoon op open krediet leveren, maar je bent in ieder geval zeker van 70% - 85% van je factuurwaarde. Vroeger moest je je hele omzet verzekeren, maar tegenwoordig kun je ook losse transacties onderbrengen. Denk aan 1% - 4% aan premie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.