Het vervelende is... het werkt wel inderdaad! Ook in NL.
Ik merk het met banners ook... te vaak tonen irritant? Misschien, maar je verkoopt er wel meer door.
Met m'n eigen website heb ik jaren terug ook besloten "commerciëler" te worden. Iets wat toen ook als Amerikaans en gek werd gezien. Video van mezelf op de homepage, foto's van klanten bij de reviews tonen, prijzen online laten zien, etc. Ik vond het allemaal eng en van con-colluga's kreeg ik ook de opmerking "wow, wat commercieel!". Maar het werkt super. En ik merk zelf ook dat ik het eigenlijk fijn vind om bij soortgelijke bedrijven te kopen. Geen gedoe met eerst een prijs opvragen of met moeite zoeken naar een fotootje om te zien met wie je zaken doet.
Nu is dat alweer een paar jaar geleden en zijn die dingen al normaler... maar tegenwoordig heb je dingen als marketing funnels, opt-in pagina's, etc. En zou ik absoluut wat kennis van mee nemen!
Het ligt er natuurlijk ook aan voor wat voor bedrijf je reclame maakt en het is wel handig als er 1 marketingvisie in het geheel is, in plaats van allemaal losse trucjes. Zelf zou ik bijvoorbeeld proberen wel zo relevant mogelijk te blijven in waar de advertenties getoond worden, als dat relevant is, is het al minder snel gek/irritant.
En let op dat in Amerika de regels anders zijn, zoals met e-mailmarketing en cookiemeldingen.