Jump to content

Ekris

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    http://www.zibb.nl/
  1. Goed dat jullie voor Magento hebben gekozen. Hiermee los je een hoop technische problemen op waar nieuwe webshoppers meestal al snel tegenaan lopen. Aan de homepage mag nog wel wat gewerkt worden: [*] SEO technisch is het niet optimaal. Op de homepage staat helemaal geen content. Enkel wat plaatjes en links. Probeer op een slimme manier (niet een "foute" manier) toch wat goede teksten erin te verwerkten. [*] Het is niet duidelijk waar ik moet klikken. Verwerk een goede Call 2 Action ook in de "actie banners". Plaatst bijvoorbeeld een lekkere oranje button "Bekijk al onze aanbiedingen" onder "20% tot 50% korting". [*] Mensen houden van lijstjes. Denk aan Bestsellers, Nieuwe producten en Populaire merken. [*] Ik mis een goede tagline bij het logo. Conversie verhogende elementen / USP's: [*] Waarom moet ik bij deze webshop iets kopen? Verwerk bijvoorbeeld in de header jullie USP's. Denk aan: Boven de 50,- gratis verzenden. Erg belangrijk voor een kleding webshop: Gratis retourneren. Ook leuk: Voor [tijdstip] besteld, morgen in huis. etc. [*] Ik ben voorstander van grote footers. Naast dat het gebruiksvriendelijk is is het de ideale plek voor een sterke interne link strategie. Extreem voorbeeld: hema.nl Nog wat vragen voor jou: [*] Bevalt Magento een beetje? [*] Waarom heb je gekozen om de "In winkelwagen" knop weg te laten op de categorie pagina's? [*] Wat voor problemen had je met je hosting (leaseweb) ?
  2. Wat houdt je tegen? 2e domeinnaam, en gaan met die banaan! Kost bijna niks extra, en geeft je veel goede info. Dit is de goede instelling. Cijfers liegen niet. Testen testen testen! Google heeft een leuke set tools die je hiermee kunnen helpen. Je kunt al testen zonder tweede domein. Kijk eens naar Google Website Optimizer en Google Analytics.
  3. Elke pagina binnen een website is vindbaar op 1 adres. Neem als voorbeeld: http://www.hobbykadoos.nl/?menu=article&categoryID=483801&articleID=8378826 Deze pagina wordt door Google geïndexeerd en bouwt na loop van tijd waarde op. Stel je zou zoekmachine vriendelijke URL's aanzetten dan wordt het adres van deze pagina veranderd naar bijvoorbeeld: http://www.hobbykadoos.nl/houten-kralen-en-vormen-mix/. Google kan nu de oude pagina niet meer vinden en zal deze uit de index verwijderen. Dezelfde pagina op het nieuwe adres moet opnieuw waarde op gaan bouwen. Met het gevolg tijdelijk minder bezoekers en lagere posities. Dit probleem is (voor een specialist) makkelijk op te lossen door middel van een goede verhuisservice. Denk onder andere aan 301 redirects. Maar hobbykadoos.nl is nog een redelijk nieuwe site en heeft nog maar weinig waarde opgebouwd in zoekmachines. Ik zou de Module 'Zoekmachine vriendelijke URL`s' zo snel mogelijk aanzetten. Helemaal mee eens. Familie en vrienden zijn de slechtse raadgevers die je kan hebben. Helemaal als het over design gaat. Grote kans dat ze zich inhouden om je niet te kwetsen.
  4. Onzin. Validatie is geen factor voor SEO. Google zelf valideert niet eens. Het zou mooi zijn als het wel een factor was geweest. Dit zou de kwaliteit van het web op veel vlakken verbeteren. Validatie is wel een goede indicatie van de kwaliteit van een webbouwer. De kans is een stuk groter dat als de website valideert er ook rekening wordt gehouden met goed gebruik van headers, alt tags, meta etc.
  5. Linkbait is een manier om aan links te komen door middel van unieke content op je site waar mensen wel naar moeten linken. Het eerste zijn, iets grappigs of controversieel een compleet onderzoek of nuttige tool etc etc. Het kan zeker werken maar uit mijn ervaring ligt de kans op veel links, vooral voor de gemiddelde MKBer, laag. Een blog kan goed helpen bij het publiceren van linkbait. Linkbait valt een beetje in het straatje van "SEO 2.0" waar je 90% van je tijd in content investeert en bijvoorbeeld 20% in linkbuilding en techniek. Wil je snel resultaat dan adviseer ik nog altijd de "SEO 1.0" manier van 60% linkbuilding en 40% content/techniek. Dit geeft naar mijn ervaring een beter resultaat.
  6. Hoi Maarten, Ik ben de site techneut waar Manon het over heeft.Onze product pagina's zijn +-40KB dit is klein voor search engines en wordt helemaal opgepikt.De h1 komt na 10KB (best wel bovenaan)Als je dan ook nog de html tags wegdenkt (dit is wat searchengines doen)dan zie je ook nog eens dat er nauwelijks textuele content boven de h1 voorkomt(460 tekens zonder whitespace) en dan de h1 direct gevolgd wordt door de inhoudelijke text.De hele linker kolom (Categorie menu, trefwoorden, blog) komt in de html na de h1 ook al wordt het ervoor getoont.Niet zo slecht volgens mij, maar ik sta open voor nieuwe inzichten.Hier een artikel van iemand die goed heeft onderzocht hoeveel searchengines indexeren.http://www.sitepoint.com/article/indexing-limits-where-bots-stop/ Als je gaat optimaliseren wanneer je h1 wordt geladen dan ga je naar mijn mening wel heel erg ver. Hou gewoon je html netjes en volgens webstandaarden en gebruik css. Dan komt dit allemaal wel goed. Als we het dan toch over KB's hebben ga dan optimaliseren op snelheid (gebruiksvriendelijkheid). Elke milliseconde telt.Nog een tip: Wat betreft headers. Verwijder de h3's uit de linker en rechter kolom. "Categorie", "Blog", " Veilig betalen" etc zijn niet bepaald headerwaardig. Dit is erg makkelijk te fixen. Vervag de met een of een etc. Een voorbeeld waar dit is toegepast: Odyssey pc680 motor accu
  7. Klopt :) Toch maar ff het laatste resultaat bekijken voordat je weer 10 moet doorlopen op pagina twee.
  8. Puntjes voor de gebruiksvriendelijkheid. Waar ik mij meteen aan ergerde. Onduidelijke links. Eerst wou ik op een van de bullet points klikken. Toen op een plaatsnaam maar zonder resultaat. Toen ik op een "Beschikbare kamers" klikte kreeg ik opeens een popup. - Zorg dat duidelijk is wat een link is en wat niet. - Een link is blauw, onderstreep en geeft visuele feedback als je er met de muis overheen gaat. - Wees consistent. - Maak onderscheid in onbezochte en bezochte links. Ook mag de call 2 action er meer uitspringen. Dat kleine witte blokje "boeken" valt niet op.
  9. Het liefst laat ik het design maken door een goede webdesigner en de code door een front-end developer. Er zijn maar weinig webdesigners die op beide gebieden (design en techniek) uitblinken.
  10. @marianna Uit interesse: Waarom heb je uiteindelijk voor Magento gekozen? Wie gaat het voor je bouwen?
  11. Het liefst op nummertje 1 natuurlijk. Verder zijn hier vele onderzoekjes (eye tracking) over te vinden. Deze cijfers komen ongeveer overeen met mijn ervaringen. Wat je nooit moet vergeten is dat een goed geoptimaliseerde pagina ook op veel longtail / unieke termen hoog kan scoren. Kijk niet enkel naar het zoekwoord waar je op optimaliseert.
  12. @passie Als je het op een goede manier opzet kan dit zeker slim zijn. Probeer wel meerwaarde te creëren voor de bezoekers. Enkel een pagina met links gaat weinig opleveren.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept