Jump to content

SuperJuul

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Best knap, met 1 klik 75 euro kwijt zijn :-)
  2. Ik ben het volledig met prodisplay eens. Google Adwords is zo opgezet dat je dit prima volledig zelf moeten kunnen inregelen. Het inhuren van een gespecialiseerd bedrijf zou ik voorlopig geheel niet aan denken, ga er zelf eens mee aan de slag en kijk eens een maand of 3 aan of het je iets oplevert. Ga vervolgens wat tweaken na jezelf om de zoveel tijd wat meer in te lezen.
  3. Hoi Rob, Voor Account Managers geldt vaak dat ze iets omarmen op het moment dat ze zien dat het iets bijdraagt. Ik begrijp dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar je moet eens kijken hoe blij een account manager wordt als er orders binnen komen op zijn naam terwijl hij er geheel niks voor heeft hoeven doen. Een mooier leven bestaat niet. Zorg dat alle medewerkers de webshop URL opnemen in hun email signature. Zorg dat er de eerste maanden een of meerdere acties gekoppeld zijn aan de website (ik weet niet wat je winstmarges zijn, maar bijvoorbeeld 5% extra korting via de website). Geeft de account managers als onderdeel van hun persoonlijke doelstellingen mee dat elk jaar bijvoorbeeld 25 verschillende klanten uit hun klantenset een order via de website geplaatst moeten hebben en koppel daar een beloning aan voor de account managers. Formuleer een mooie brief voor al je account managers die zij via de email op persoonlijke titel aan hun vaste contactpersonen kunnen sturen, met daarin gelijk de actie vermeld. Zorg als het even kan voor een niet operationele offline versie van de website (of zorg voor een dongle zodat je account managers altijd internet toegang hebben bij klanten) zodat de account managers aan tafel bij hun klanten de website kunnen laten zien (dit is actief sturen), in plaats van af te wachten of klanten de website eens gaan bekijken (dit is passief afwachten). En belangrijkste van alles: vraag je account managers tijdens de ontwikkeling van de website om tips, hints, advies, hulp. Maak hun onderdeel van de ontwikkeling zodat het niet alleen een webshop van het bedrijf wordt, maar dat het voelt als hun eigen webshop waar ze zelf aan hebben meegewerkt. Dit draagt bij aan het acceptatieniveau. Succes!
  4. Ik wil hier inderdaad best in meedenken, maar dan inderdaad graag wat aanvullende informatie van de vraagsteller.
  5. Poeh, ik ben geen expert op dit gebied, maar dit klinkt als vragen om heel veel problemen.
  6. Hoewel niet direct gerelateerd aan het probleem, zouden je ouders eigenlijk ook eens moeten terugkijken hoe ze tot de aankoop van dit software pakket zijn gekomen. Ik vind bovenstaande quote namelijk enigzins tegenstrijdig. Het voldoet aan de eisen, maar een groot aantal details en processen blijken om verbetering te vragen. Als ik dat voor mijzelf vertaal voldeed het software pakket dus niet en was het misschien goed geweest om nog even verdere marktverkennig te doen op dit vakgebied. Ik snap uiteraard dat vrijwel geen enkel software pakket volledig zal voldoen aan een ieders eisen pakket, maar omdat je zo expliciet schrijft dat jullie software pakket op een groot aantal eisen het net niet helemaal is, zou dat voor mij reden zijn geweest om het niet aan te kopen. Ik heb het idee dat jouw ouders het aangekocht hebben met het idee dat het helemaal voldeed aan de eisen, maar pas bij ingebruikname doorkregen dat het nog niet helemaal was wat ze er van verwachten. Als dat zo is, heb je heel zwart-wit geen gedegen onderzoek gedaan naar het software pakket. Hebben je ouders de software applicatie bijvoorbeeld een maandje op proef gedraaid? Doorgaans is dat een heel redelijk en gebruikelijk verzoek onder zakelijke klanten.
  7. Beste Sjorsje, Indien je als klant een aanpassing wenst dan is het gebruikelijk dat de leverancier eerst een offerte maakt voor het uitvoeren of uitwerken van die aanpassingen voordat de leverancier hiermee aan de slag gaat. De klant dient op basis van de offerte vervolgens uitdrukkelijk toestemming te geven (lees: klant plaatst een order bij leverancier). Wat zou het leven mooi zijn als een leverancier zonder overeenstemming vooraf met de klant, achteraf in rekening mag brengen wat hij maar wil tegen uurtarieven die hij achteraf ter plekke bedenkt. Tenzij je ouders hier uiteraard toestemming voor gegeven hebben, oftewel, de leverancier toestemming hebben gegeven om de aanpassingen uit te voeren zonder vooraf om een prijs te vragen. Dan zijn je ouders niet echt verstandig bezig geweest. Als je de normale weg bewandeld, oftewel, je vraagt eerst een offerte voor de aanpassingen voordat je een order plaatst, dan is onderdeel van die offerte ook het onderhandelen over de prijs die de leverancier vraagt. Daarbij draag je argumenten aan dat het doorvoeren van die aanpassingen ook nuttig zijn voor andere klanten en dat de leverancier de kosten voor die aanpassingen aldus verspreid moeten worden over alle klanten en niet alles op 1 klant, te weten jouw ouders. En daar dien je dan met de leverancier uit te komen gezamelijk. Ik zou het persoonlijk belachelijk vinden als de leverancier op jullie kosten alle wijzigingen doorvoert, daarmee inderdaad ook andere klanten een plezier doet, maar die klanten geen aanvullende kosten in rekening brengt. Of nog een stapje verder: De leverancier zou jullie moeten bedanken voor het meedenken en de opbouwende kritiek, en die wijzigingen gratis doorvoeren voor al zijn klanten. Dat noemt men geloof ik klantgerichtheid, service, etc. Succes!
  8. Hoi Lotus, Drie mensen zijn met het volste verstand gezamelijk een bedrijf opgestart waarbij op dat moment ook met het volste verstand een onderling verdeling in aandelen is gemaakt. Ik ken niet de specifieke achtergrond van jullie onderlinge relatie, maar doorgaans starten mensen gezamelijk een bedrijf als ze elkaar kennen. Vanuit die optiek zal het voor jouw twee partners niet nieuw zijn wat jouw sterke en minder sterke punten zijn. Ze wisten bij de verdeling van de aandelen al lang wat ze wel en niet van jou konden verwachten binnen dit bedrijf. Correct? Stel jezelf altijd de vraag wat het ergste is wat er kan gebeuren. Ik ken de details niet, maar zo op het eerste gezicht is het ergste wat er kan gebeuren dat jullie alledrie uit elkaar gaan en het bedrijf wordt opgeheven. Vraag jezelf af wat dit betekent voor jou en jouw leven en in welke mate dit een ramp is. Dat het jammer is, dat is helder, maar vergaat jouw wereld? Zo nee, speel het dan net zo hard richting hun als dat zij het richting jou spelen, want je hebt niks te verliezen. Iemand die 200k euro geinvesteerd heeft, zal nooit het bedrijf zomaar terzijde schuiven, zeker niet als het goed loopt en hij/zij mogelijkheden ziet om de investering terug te halen met winst. Pure bluf in mijn beleving. Bepaal goed voor jezelf wat wel en wat niet redelijk is. Bepaal goed voor jezelf wat je wil bereiken, wat je er wel of niet uit wil halen. Als je ergens voor vecht, moet je wel weten waarvoor, wat je wil. 1 tip: met deze twee mensen zou je mijns inziens geen bedrijf willen runnen en ik zie dit niet goedkomen. Om samen te werken met elkaar, zullen beide zijden de neuzen de juiste kan op moeten hebben staan. Dat is niet het geval en zal vanuit hun kant ook niet meer gebeuren. Ze hadden je nodig aan de start, dit zie je ook terug in de aandelen verdeling. Nu hebben ze je niet meer nodig, zo lijkt het, en ben je een extra balast die een deel van de winst opslokt. Ik zou zeggen, laat je goed bijstaan door een advocaat en kijk hoe je jezelf op een zo'n goed mogelijke manier kan uit laten kopen. Laat geen 4e partner jouw aandelen kopen, laat dit hunzelf maar lekker doen. Als ze jou zo graag weg willen hebben, dan zou dat voor hun een extra beweegreden moeten zijn om de aandelen van jou over te kopen. Succes!
  9. Vraagje: Ik heb meubilair aangekocht in juli 2012 waarbij ik een aanbetaling heb gedaan obv 19% BTW. Het meubilair zal pas na 1 oktober geleverd worden en dan dien ik het resterende bedrag te voldoen. Krijg ik over het resterende bedrag dan 21% BTW in rekening gebracht? Zo ja, maakt het dan nog uit als ik in september het resterende bedrag voldoe, of krijg ik naderhand sowieso het verschil tussen 19% en 21% aanvullend in rekening gebracht omdat het meubilair na oktober wordt geleverd?
  10. Mooij, wederom mijn excuses voor de kritische ondertoon, maar afgaand op je berichtjes die je tot nu toe hier geplaatst hebt, adviseer ik je om geen eigen bedrijf / webshop te starten. Ik heb niet het idee dat je hier erg succesvol in zal worden. Het kan je hooguit een hoop geld, tijd of energie gaan kosten en een illusie rijker.
  11. Hoi, Wat ik uit jouw bericht een beetje opmaak is dat je voorafgaand aan het opzetten van jouw webshop geen onderzoek hebt gedaan naar de inkoopprijzen van de desbetreffende hardware en de gebruikelijke verkoopprijzen van concurrenten. Had je dit wel gedaan, dan had je op voorhand al geweten dat de marges in de ICT markt heel klein zijn. Dat geldt niet alleen voor WiFi apparatuur, maar ook voor alle computer gerelateerde apparatuur. Overigens zijn het niet de groothandels die de winst opstrijken, want juist de groothandels schuiven dit soort apparatuur door voor slechts een paar procent marge. Zij verdienen geld door grote volumes te verkopen, niet door een hoge marge per item te hanteren. Het zijn doorgaans de fabrikanten die een leuke marge hanteren. Importeren uit China is een mogelijkheid, maar ik zal niet degene zijn die je dit adviseert. Je hebt te maken met import kosten, hogere transport kosten, vaak een minimum orderwaarde of minimum aantal devices die je dient aan te kopen per order, je kan te maken krijgen met transport wat niet goed verloopt met alle problemen daaromtrent, de kwaliteit en werking van de apparatuur kan je pas controleren bij ontvangst, en als er iets met de kwaliteit is dan is het een drama vaak om je geld terug te krijgen en/of de apparatuur te retourneren naar de Chinese leverancier. In alle eerlijkheid: je hebt een marktsegment gekozen wat ontzettend moeilijk is te penetreren en je hebt je huiswerk voorafgaand niet goed gedaan. Je bent verrast door de lage marges die gehanteerd worden, terwijl dat de eerste stap is om uit te zoeken. Geen marge, geen leven. Sorry voor mijn kritische ondertoon, maar ik hoop dat je er wat van hebt opgestoken.
  12. Hallo allemaal, Recent heb ik bij toeval HL ontdekt en ik vind het echt heerlijk om alle vragen en verhalen op dit forum te lezen. Een verademing om zoveel mensen 'tegen te komen' die net zoals ik een beetje ondernemerschap in zich hebben. Neemt niet weg dat ik een vaste baan heb en daar heel gelukkig mee ben, laat ik dat voorop stellen. Voor de lol en het plezier van het ondernemen heb ik een webshop voor doopkleding, communiekleding, schoentjes en bijbehorende accessoires. 2 jaar geleden opgestart met puur als doel plezier te beleven aan het 'ondernemerschap', wat ik tot op de dag van vandaag ook doe. Kan alles prima vanuit mijn vrije tijd runnen en omdat ik het leuk vind ervaar ik het niet als werken of een belasting. Ik leef er niet van, dus ook geen financiele druk. Echt bezigheidstherapie zeg maar. Nu alles echter staat en ingeregeld is, is de grootste 'excitement' van het opstarten van een bedrijfje achter de rug en heb ik zoiets van: what's next? Stilstaan is niks voor mij en leidt op de langere termijn zelfs tot ongeinteresseerdheid. Ik ken mijzelf, dat wil ik voorkomen, ik wil het plezier dat ik tot nu toe ervaren heb graag behouden. Doopkleding, communiekleding en alle bijbehorende accessoires is met name baby en kinderen gericht en met een dochtertje van 3 jaar vind ik het ook leuk om mij met dat soort dingen in mijn vrije tijd bezig te houden. Voor mij ligt het dan ook voor de hand om uitbreiding te zoeken in de baby en kinderkleding branch. Denk dat dit best aardig aansluit bij de klantenset die reeds koopt bij mij. Maar tjee, daarmee begeef ik mij gelijk wel op een ander terrein, zo niche als de doop/communiekleding is, zo massaal is de baby/kinderkleding markt! En wat een hoop keuze, duizenden verschillende type en merken kleding! Mijn uitdaging nu: hoe creeer ik voor mijzelf een inkoopkanaal, waar haal ik kleding vandaan, wat zijn nou echt hele grote kleding distributeurs in NL die een groot aanbod van dat soort kleding aanbieden? Ik merk dat ik toch wel wat moeite heb om daar een weg in te vinden, ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar. Zijn hier mensen die reeds een (baby/kinder) kledingzaak hebben (winkel dan wel webshop) en willen delen waar jullie je kleding zoal inkopen? Bij voorbaat dank!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept