Jump to content

Arthas

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Absoluut mee eens, in deze markt is marketing misschien nog wel belangrijker dan je product. Ik ken tal van producten die gewoon niet (kunnen) werken, maar toch als zoete broodjes over de toonbank gaan. Vooral de bodybuilding supplementenboeren maken zich daar schuldig aan, daar gaat wereldwijd miljarden in om terwijl de meeste producten gebaseerd zijn op vage pseudo wetenschappelijke claims. Goed om over na te denken inderdaad.
  2. dat ligt eraan wat je wil, op het schap in de drogisterij, gwb of zelfstandig, of op het schap bij de speciaalzaken, de reform- en vitaminewinkels? of misschien wel allemaal? ;D Aangezien mijn doel is om marktleider te worden in dat segment, allemaal. Alleen vraag ik me af wat er voor nodig is om op de schappen te liggen van de Etos, Kruidvat, DA, Trekpleister etc.
  3. Bedankt voor je tip in de 2e alinea. Dat is dus waar ik naar op zoek ben, en bijv. wat de moeilijkheden zijn bij registratie van een product? Wat komt er allemaal bij kijken om een product bij drogisterij in de schappen te krijgen, 10.000 sales per jaar, 100.000? Ik ben in dit stadium nog niet toe aan feedback, het/ze is/zijn nog niet klaar.
  4. Mijn post was inderdaad misschien wat summier qua opzet. Ik ben in opleiding tot arts, met een interesse in een bepaald high-tech specialisme. Aangezien ondernemen in mijn bloed (familie) zit ben ik een plan uit aan het stippelen om een voedingssupplementenlijn te introduceren. De meeste producten op de huidige markt zijn echter erg synoniem aan elkaar qua (vitamines, mineralen, wat alternatieve geneeswijzen). De ideeën die ik wil vertalen in producten zijn in zeer kleine hoeveelheden op de markt. Ze zijn nog niet echt op de markt neergezet, zoals een multivitaminepreparaat bijvoorbeeld. Ik heb met enkele verenigingen contact gehad, waarvan een meerderheid uitgesproken zei "dat zou ik graag proberen" (wat natuurlijk nog altijd iets anders is dan het daadwerkelijk kopen). Het idee is te beginnen met een website als combinatie webshop/informatiebron en van daaruit te groeien. Marketingplan is nog volop in ontwikkeling. Het uiteindelijke doel is de markt in de Benelux en Europa te definiëren en daarin marktleider te worden. edit1: Waarom zou het nog niet op de markt zijn? 1) Vergt kennis die er meestal niet is bij meeste ondernemers 2) Personen die de kennis bezitten hebben vaak geen ambitie te ondernemen 3) Moeilijk onderwerp an sich, marketing is de hoeksteen edit2: Informatie die aanwezig is: Prijzen van grondstoffen / verwerkingskosten / verpakking / labeldesign / verzendmethoden
  5. Ben benieuwd of jullie een aankomend starter tips kunnen geven of wijzen op bekende valkuilen?! [titel aangepast - mod]
  6. Ik ben website analist voor Google, maar mag (!) geen Google chrome gebruiken voor het verwerken/analyseren.
  7. Misschien ook belangrijk om te weten WAAR de users afhaken? Zo'n ontwerpstudio wordt toch heel vaak door mensen gebruikt "om eens wat te kijken", niet om echt koopgericht bezig te zijn. Afgezien van dat doe je het helemaal niet slecht aan de cijfers te zien.
  8. Meeste reageerdeers hebben eigenlijk al hetgene gezegd wat belangrijk is voor je shop. Het hangt enorm af van: - Wat je product kost - Hoeveel je in marketing investeert - Heb je een levensvatbaar product - Klantenbehandeling - Imago ontwikkeling onder gebruikers - Marktgrootte Plus, hoe ver rijkt je ambitie? Wil je " gewoon" een webshop starten, een winst draaien van 20K en verder niet al te veel zorgen? Of wil je de wereld veroveren met je idee? Persoonlijk vind ik de mensen met een visie als de laatste het interessantst om naar te luisteren ;D.
  9. Interessant. Als het dan ook echt aan huis word bezorgd is ~3,5usd/kg m.i. niet zo duur als je werkt met producten met een lage soortelijke dichtheid en relatief hoge marge. Overigens kost een 20' FCL Container 170 euro, dat is natuurlijk wel exclusief al het gedoe bij de douane/mogelijke controles/uitladen/afleveren op locatie.
  10. Dat is ook het lastige, de demografie is waarschijnlijk sterk variabel. Dit soort sponsoring zal dus ook niet handig zijn voor een PC Boer uit oost-friesland o.i.d. Ik denk dat je dit soort vorm van marketing eerder een "shotgun" effect kunt noemen. Eerder de wat grotere bedrijven (waar ik hier en daar wel wat connecties heb) zal dit voor bestemd zijn. Je moet dit niet als een vorm van adSense zien he. Er is een "fine line" tussen hinderlijk en niet hinderlijk. Het is natuurlijk even calibreren hoe je dat instelt, maar het gaat in ieder geval niet ten koste van de quality of experience. (I.e. geen vervelende links of doorklik effecten).
  11. En 999/100 servers halen niet zo veel bekijks als de servers die ik zou kunnen bieden. De interface van dit spel is zo dat je echt een IN-YOUR-FACE effect krijgt met de naam van de sponsor (servernaam), bij zo'n beetje 99% van de gebruikers. Bij bijna geen enkel ander spel is dit zo. De truc is dus ook dat ik ze conistent op p1 kan houden, wat dus massale reclame betekent. Dat in combinatie met de gerichte doelgroep zou toch iets waard moeten zijn, de vraag is in welke richting ik dan moet denken! PS: Ik verwacht hier niet rijk mee te worden, de investering hierin is bijzonder laag dus het is mijn eerste stapje richting ondernemrschap. PS2: Ter verduidelijking: Pietje logt in op het spel -> Pietje klikt op "zoek server" -> Pietje ziet de hele pagina (10 servernamen in GROOT font met kleurtjes en tierlantijntjes) dus alleen maar sponsoren. Dit is dus wat x% van 7 miljoen zal zien. (Component 1) Component 2 is dus 100.000 spelers die op de server per maand spelen: 1) loadscreens 2) messages 3) "raffles" 4) competities
  12. Mijn werk is van goede kwaliteit, zoals eerder gezegd. Als ik productiever/efficiënter werk kan ik daar dus in principe niet zelf de vruchten van plukken, jammer. Dan maar de efficiëntie verlagen.
  13. Beste HLers, Sinds 2009 werk ik voor een firma op freelance basis. Zij leveren taken, ik werk ze af, klaar. Nu komt het volgende: ze hebben altijd een "minimum" tasks per hour gehad. Aangezien mijn werktempo op ongeveer 300% van de limiet lag met goede kwaliteit, declareerde ik dus niet op basis van gewerkte uren maar op basis van afgewerkte tasks per hour. Kortom zo haalde ik afhankelijk van het tijdstip 150-350% van het voorbestemde "uurloon" binnen. Nu hebben ze een "check-systeem" ingevoerd waardoor ze daadwerkelijk kunnen zien hoe lang je met elke taak bezig bent geweest, dus dit is mooi afgelopen. Ze zeggen ijskoud dat je je uren moet declareren, niet je productie. Ik ben het hier pertinent mee oneens aangezien dit freelance en op serve-basis is, als ik meer werk gedaan krijg dan een ander verdien ik er meer voor. Wat ik me dus afvraag, als ik declareer op basis van productie, maar niet op basis van gewerkte tijd, heb ik enig punt om op te staan? Natuurlijk staat in het contract dat betaling geschied op basis van uurloon, dus kort gezegd zou het daarmee gedaan kunnen zijn. Ik kan natuurlijk gewoon minder productief worden en filmpje kijken tussen het werk door, maar ik zou toch liever gewoon hoog-productief veel verdienen.. Wat is jullie advies/ervaringen hierover/hiermee?
  14. Ik wil bedrijven dus aanbieden hun naam te verbinden aan mijn servers. Dus: 1) x% van 7 mijloen gebruikers ziet de naam van de sponsor (aangezien dit de servernaam is) 2) 10 duizenden spelers per dag/ 100.000 (unieke?) spelers per maand op de server zelf worden geindoctrineerd dmv: loadscreen door sponsor gemaakt sponsor messages "raffles" met sponsorproducten etc. Mijn vraag is dus wat zou dit waard zijn voor bedrijven om dit te "kopen"
  15. Beste HL leden, Ik heb ondernemerschap altijd al een leuke tak van sport gevonden, daarnaast ben ik een echte internet freak. Steeds meer wordt ik me bewust van de mogelijkheden om te verdienen aan het internet, dus kwam ik met het volgende idee: (Nee nu ga ik niet stap voor stap uitleggen hoe het werkt ;D) Het gaat hier om een spel dat door een enorm aantal mensen wordt gespeeld (ca 7 miljoen = 7,000,000 geregistreerde spelers). Op elk moment van de dag zitten er dus ongeveer 100-150 mensen per server (dit is max.cap aangezien ze natuurlijk non-profit zijn). Ik schat dus dat er per dag ongeveer 2-3K (hele conservatieve schatting) mensen per server spelen, ongeveer 20-40K voor de 1e pagina per dag. De turn-over rate is hoog, aangezien dit geen hardcore game is oid, deze servers trekken vooral come-and-go type aan. Een reële schatting is dat toch wel een 100.000 mensen per maand de revu passeren. Via een dergelijke server is het makkelijk om via allereerst naam en natuurlijk in de server zelf zwaar een bepaald bedrijf te promoten. Kortom: - 100.000 spelers op de servers per maand; Die door middel van innovatieve methodes bij de server gehouden proberen te worden & intensief sponsorberichten krijgen voorgeschoteld. - x% van de 7 miljoen spelers die inloggen zullen de naam van de te kiezen sponsor zien bij het uitzoeken van een server om op te spelen. Nou ben ik qua prijzen absoluut een nobody, dus nou vroeg ik mij af? Wat bieden bedrijven hiervoor? Gamers zijn over het algemeen bewust bezig met hardware e.d. Dus het lijkt me een vrij gerichte doelgroep. (Iig niet zo scattered als TV o.i.d.) Groetjes PS: De crux in het verhaal is je servers op pagina 1 krijgen, die methode hou ik voor mezelf aangezien dit de hele hoeksteen van het verhaal is. Dit kan ik voor 100% van de tijd voor elkaar krijgen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept