Jump to content

Incasso Consult

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    André
  • Last name
    Smit
  • Company or organization name
    Incasso Consult
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Drenthe en Groningen
  • Branch
    Groothandel
  • Branch 2
    Financiering & bankwezen
  • Branch 3
    Financiering & bankwezen
  • Website address
  1. Van deze casus kun je leren dat je een klant bij voorkeur eerst moet natrekken wil je een overeenkomst met hem of haar sluiten. Je hebt nu geluk gehad dat de zaken niet geleverd zijn. :)
  2. Ik zou toch proberen met de boekhouder om de tafel te gaan zitten en tot een compromie te komen met inbegrip van het afmaken van de boekhouding over 2012. Misschien heb je toch iets over het hoofd gezien in het contract.
  3. Een persoonlijk gesprek met de persoon in kwestie wil ook nog wel eens helpen. Een zaak te formeel oplossen leidt niet altijd tot goede resultaten.
  4. Voor dit probleem is geen echte oplossing omdat het allemaat persoonlijke schulden zijn. Als je de intentie heb om al je schulden te voldoen kun je het beste met alle schuldeisers een regeling te treffen. Je kunt het beste deze mensen persoonlijk een bezoek brengen. Zo kweek je sympathie. Wil je niet betalen ga dan voor een aantal jaren in het buitenland werken. Al IT er vindt je vast wel werk.
  5. Als ik u was zou ik toch een factuur zenden. "Nee heb je en ja kun je krijgen". De factuur moet wel gespecificeerd zijn. Laat ons weten wat de reactie is. Dan gaan we naar de volgende stap.
  6. Soms wordt je ergens bij betrokken zonder dat je er erg in hebt. Ik werd een week geleden bezocht door een rechercheur van de FIOD zonder voorafgaande mededeling. Hij wilde graag een praatje met me maken vertelde hij. Ik denk achteraf om binnen te komen. Ik weett van de prins geen kwaad zei ik, want je krijgt niet iedere dat zo'n persoon op bezoek. Ik heb een dienstverlenede onderneming in het debiteuren- en crediteuren segment en hij wilde weten of ik zaken had gedaan met iemand in de transportsector en zo ja wilde hij de factuen inzien die betrekking hadden op die dienstverlening. Gelukkig had ik m 'n zaakjes op dat moment goed voor elkaar doch erg prettig vondt ik dat bezoek toch niet. Ik vraag me achteraf wel af of ik daar mijn volle meedewerking aan had moeten geven. Hoe denken julie daarover?
  7. In dergelijke gevallen gaat het er niet zozeer om wat op er papier staat, als dat formeel maar aan de eisen van deze tijd voldoet. Het gaat er vooral om dat de debiteur onverwacht bezoek krijgt van een "vervelend mens" in een strak pak die op de werkplek komt zeuren en op een, neem ik aan, fatsoenlijke wijze een mededeling doet wat de strekking is van de boodschap. Tevens is het voordeel van zo'n bezoek dat de debiteuren-bezoeker een indruk krijgt wat de eventuele verhaalsmogelijkheden zijn. Men kan kritisch over deze benaderingswijze het is in de meeste gevallen toch zo dat een "1-pitter" zit te wachten op z'n geld zodat die ook z'n rekeningen kan betalen.
  8. Je betaald alleen belasting over je belastbaar inkomen, dus onder aftrek van, in geval van een ondernemer, alle kosten die je gemaakt hebt om je inkomen te verwerven. Waarschijnlijk heb je geen zelfstandigenaftrek omdat je de uren niet kunt maken die je daarvoor nodig hebt als je er ook nog een baan naast hebt.
  9. Een in gebreke stelling is voor de(kanton) rechter noodzakelijk om tot een vonnis te komen. Een in gebreke stelling moet je altijd aangetekend versturen en met ontvangstbevestiging. Mijn voorkeur is om de in gebreke stelling niet te versturen maar d.m.v. een sommatie-exploot en een concept-dagvaarding achter te laten bij de debiteur.. En dan bij voorkeur de debiteur zelf te spreken. Daar heb je geen advocaat voor nodig. Je moet dit wel laten doen door een debiteurenbezoeker die ervaring heeft met "klantcontacten".
  10. Het lijkt me geen goede zaak dat een contr amb adm mee gaat nemen. Ik heb wel eens meegemaakt dat de contr. ambt. adm. had meegenomen en er later weer op terug zou komen en toen ziek werd. Het heeft me 2,5 mnd. en uren telefoneren gekost om alles weer terug te krijgen. Verstandig is het om copieen op een usb stick te zetten of copieen te maken en dat mee te geven. [linke verwijderd - mod]
  11. U kunt proberen een verzoek om uitstel van betaling te vragen in afwachting van de toekenning van het bedrijfskrediet. Ik moet ook zeggen dat 16.000 euro IH betalen voor een kleine ondernemer wel erg veel is. Heeft u wel aangifte IH gedaan?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept