Jump to content

event-express

Junior
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Hoi Jasper, Binnen twee weken wa erkend, schade vastgesteld en uitgekeerd is wel een beetje optimistisch. In het geval van een kettingbotsing is het allemaal nog iets gecompliceerder omdat ook de -door jou veroorzaakte schade- verhaalt moet gaan worden. Ondanks dat het voor jou als betrokkene simpel lijkt. Dat er niet wordt getaxeerd voor de aansprakelijkheid erkend is lijkt me niet meer dan logisch. Zelf een expert inschakelen bespoedigd dit proces niet en met een beetje pech word dat niet vergoed. De eigenaar/ gebruiker of lease maatschappij achter de broek aan zitten lijkt mij in dit stadium volstrekt zinloos. De afweging om dit risico al dan niet af te dekken maak je toch zelf? Begrijp niet dat je de afweging door een ander laat maken. Resumé morgen bellen met verzekeraar en vragen of nav het schadeformulier de aansprakelijkheid erkent kan worden. Antwoord op schrift vragen met toelichting als deze afgewezen wordt. Van nodeloos rekken lijkt mij nog geen sprake. Succes!
  2. Nee de facturen zijn niet doorlopend genummerd. Voorbeeld; 1 2 3 7 8 10 Wel oplopend niet doorlopend. Tussenliggende nummers zijn andere boekingen welke tegenwoordig de zelfde nummerreeks gebruiken. Er is geen onderscheid meer in boekingsbonnen en facturen. Het betreft niet alleen mijn administratie maar alle daar gevoerde administraties. De situatie is onherstelbaar en ik maak mij toch wel zorgen wat hier de consequenties van kunnen zijn.
  3. Goedenavond allen, Ik ben vandaag tot de schrikbarende ontdekking dat reeleezee verkoopfacturen niet meer doornummert, maar deze doornummert samen met boekingsbonnen. Maw alle opbrengst boekingen krijgen een factuurnummer. Gaat dit voor problemen zorgen met de belastingdienst?
  4. Dat klopt maar dit geeft vooraf inzicht over verhaalbaarheid en misschien verblijfplaats. Daarna kan je een afweging maken of het de kosten waard zijn.
  5. Je kan de deurwaarder vragen een Rdw onderzoek te doen. En bij positief resultaat beslag leggen en eventueel vervolgens het voertuig laten signaleren. Eventueel ook even bij kadaster en Kvk onderzoek doen. Kosten vallen mee en geeft inzicht over kansen op verhaalbaarheid voor je echte kosten gaat maken. Heeft de deurwaarder iets dergelijks niet voorgesteld?
  6. Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde meer een screenshot van een niet uitgevoerde betaalopdracht. Bij ING lijkt die erg veel op een daadwerkelijk uitgevoerde opdracht. Wordt heel vaak gebruikt door notoire oplichters en wanbetalers. Ik zou de discussie niet eens aangaan. Briefje sturen, binnen 5 dagen betalen en uit handen geven. Al zou ik voor 100 euro niet te veel moeite doen.
  7. Btw op benzine in niet in alle landen 100% terug te vorderen. Verder is het totaal geen gedoe, waar is dat op gebaseerd? Als je al je nota 's digitaal heb 10 minuten. Verder zijn er legio bedrijven die dergelijke service verzorgen. Misschien wil je boekhouder het voor een zacht prijsje doen. Gr
  8. Dat lijkt een klassieker; Betreft het hier niet een niet uitgevoerde reservering? Gr
  9. Sorry, Zie nu dat het om een vervangende verzekering gaat. Wat is er mis met de huidige?
  10. Dan moet je laten taxeren, dan is de getaxeerde daadwerkelijke vervangingswaarde het verzekerde bedrag en de basis voor uitkering. Hoi Norbert, Zou dit ook premie verlagend kunnen werken bij voertuigen? Verder vind ik dit een no-brainer, dergelijke vermogens schade is voor mij zakelijk een ondragelijk risico. Een incident zou een te grote impact hebben op de continuïteit van mijn bedrijf. Ongeacht of ik het financieel overleef en/of het eigen vermogen is. Ik vind het opmerkelijk dat je een dergelijk kapitaal aan verhuurbaar equipement binnen hebt staan en de premie te kostbaar vind. (maw verhouding premie/ omzet lijkt mij laag) Ik ben geen specialist maar vermoedelijk zijn er wel mogelijkheden, denk aan bijvoorbeeld betere mechanische beveiliging gecombineerd met alarm en dubbele gsm kiezer. Informeer eens bij verhuurder hoe hij dit technisch heeft opgelost? Grote kan dat er toch ergens een stukje koper binnenkomt? Groet
  11. Ik zou überhaupt geen advocaat inschakelen voor de dagvaarding door de brievenbus verschijnt. En zelfs dan zou ik er geen energie in steken. Je hebt 50% korting toegezegd, crediteren, korte toelichting over coulance en dat de zaak voor jou is afgedaan en eventueel de dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet. Afhandelen en je tijd nuttiger besteden. Als je in dit stadium al kosten voor een advocaat gaat maken en je kostbare tijd gaat spenderen kan je beter alles crediteren. Dat is op termijn wellicht goedkoper. Ik bekijk het enkel financieel niet emotioneel...
  12. Daar zit wel wat in, al dacht ik dat ts al een dergelijk voorstel per mail heeft gedaan.
  13. De klant is akkoord met je voorstel gegaan getuige zijn betaling. Je hebt meer werk geleverd dan aanvankelijk overeengekomen, weliswaar niet naar wens van de klant. Bij een korting van 50% hebben beide partijen hun verlies genomen. Just my 2 cents; Indien je kan aantonen dat vertraging mede aan jou klant te verwijten is(?), 50% korting verlenen en geen tijd meer aan verspillen. Ik zie iemand voor €270 geen rechtszaak beginnen. En voor het geval hij dat wel zou doen denk ik dat de rechter er niet al te veel tijd aan gaat verdoen.
  14. Dank voor de reacties. Ik heb op safe gespeeld en de nota`s gecorrigeerd. Zoals Dennis op merkte beter onterecht in rekening gebracht dan andersom.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept