-
Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ)
Ik heb altijd geleerd dat je moet verzekeren wat je niet zelf kunt dragen. Samen met mijn vrouw zit ik in een vof en hebben we 2 medewerkers en een oproepkracht die het fysieke werk (magazijn) doen. Het meeste van mijn werk is van achter de pc of telefoon, er moet dan wel echt flink wat gebeuren zou ik niet meer in staat zijn mijn werk te doen. Als ik uit zou vallen dan draait het bedrijf grotendeels gewoon door. Daarnaast hebben we voldoende vermogen om een aantal jaar te overbruggen en passief inkomen wat een aanzienlijk deel van onze vaste lasten dekt. Ik ben geen loodgieter, timmerman of consultant. Mijn buurman is zzp'er in de IT, als hij niet werkt bestaat zijn "bedrijf" niet meer en heeft zijn hele gezin geen inkomen. In zo'n geval snap ik een verzekering wel Dus ik ben niet principieel tegen maar vind wel dat maatwerk nodig is.
- Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ)
-
Sander.J startte met het volgen van Beginnen verhuur feestzaaltje , Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ) , PostNL-contract of als particulier verzenden voordeliger? en 6 andere
-
Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ)
Denk niet dat het gaat om of het op te brengen is, het gaat om het nut. Verplicht betalen voor een hele kleine kans op de uitbetaling van een schijntje. Mijn vrouw en ik hebben een VOF, wij zouden dan samen 4.100 euro per jaar gaan betalen voor een verzekering die na 2 jaar een fractie uitbetaalt van wat we nu verdienen. Dat terwijl we personeel en passief inkomen hebben, waardoor het uitvallen van een van ons helemaal niet accuut voor problemen zou zorgen. Ik hoop van harte dat er een goede opt-out komt...
- Verplichte AOV: bescherming of betutteling?
- PostNL-contract of als particulier verzenden voordeliger?
-
Voedingssupplementen verkopen onder eigen label
Als je weet waar zij het inkopen en je kan/mag het daar private label inkopen dan is er niets aan de hand natuurlijk. FM is in dat geval (waarschijnlijk, check dit bij je leverancier!) geen eigenaar van het recept en gewoon een klant van de producent. Zo werkt het in onze business ook (spuitbusverf). Er zijn 2 grote spuitbusfabrieken in NL waar je producten op basis van hun recept kunt inkopen en laten voorzien van je eigen label. Is de normale gang van zaken in onze handel. Zo leveren wij van 3 verschillende A-merken een product waarvan ze elk zeggen dat het uniek en speciaal is, ik weet echter dat precies hetzelfde private-label recept wordt gebruikt voor die drie producten ;) Alleen het label en de claims in de marketing verschillen
-
DGA salaris omzetten bestaande Eenmanszaak naar BV
Ik denk echt dat je dit verkeerd ziet. Ja risicovolle activiteiten ontplooien vanuit de BV terwijl het vermogen veilig in privé of de holding zit klinkt logisch. Maar. Wat is dan het plan? Op het moment dat je een boete krijgt de BV laten klappen? Lijkt me niet echt de bedoeling of netjes. Daarnaast, wie zegt dat je als bestuurder niet verantwoordelijk bent? Laat je even goed adviseren door iemand die verstand heeft van het afdekken van dit soort risico's.
-
Creditfactuur voor 2024 uitreiken in 2025
Ja, dan zou ik gewoon op de dag vandaag een credit nota boeken en nieuwe facturen. Dan maakt het voor de omzet (en dus OB of IB aangifte) niets uit. Je hoeft dan ook niets in je jaarstukken of aangifte over 2024 te vermelden, dat hoeft so wie so niet. Zelfs als iemand bijvoorbeeld op 30 december iets bestelt en op 10 januari terugstuurt dan ga je ook niets doen met de aangifte of jaarstukken van vorig jaar.
-
Motivatie komt niet van je leidinggevende
In loondienst (vroeger) heb ik eigenlijk altijd managers gehad die een demotiverende werking hadden. Een goede leider die goed delegeert, duidelijk communiceert en de mensen op de werkvloer vertrouwt en waardeert kan m.i. zeker motiverend werken.
- Rittenadministratie bijhouden van privéauto naar postkantoor voor zakelijk gebruik
-
Rittenadministratie bijhouden van privéauto naar postkantoor voor zakelijk gebruik
Mijn opmerking sloeg in dit geval op uberhaupt het opvoeren van de zakelijke km's met de privé auto. Lekker laten zitten, niet doen dus. Als ik de openingspost goed begrijp zijn de kosten nog niet opgevoerd en zoekt de topicstarter een manier om dit wel te gaan doen via de omslachtige manier met bewijs van inleveren van pakketjes. Dat zou ik achterwege laten en die kosten niet als zakelijk opvoeren. Mijn advies was juist gericht op het voorkomen van gedoe. Niet om een vage administratie maar vaag te laten.
- Rittenadministratie bijhouden van privéauto naar postkantoor voor zakelijk gebruik
- Rittenadministratie bijhouden van privéauto naar postkantoor voor zakelijk gebruik
- Kosten in mijn holding
-
Beginnen verhuur feestzaaltje
Heb je zelf al iets onderzocht? Dit zijn wel echt vragen die lastig op een afstand zijn te beantwoorden, wellicht kun je bij je gemeente vragen hoe het bestemmingsplan is van de regio die je op het oog hebt. Verhuurders of verkopers van panden geven meestel ook wel informatie over het bestemmingsplan van de locatie (dubbelcheck dit wel altijd even).