Jump to content

Jan-PieterGLD

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • First name
    Jan-Pieter
  • Last name
    Stevens
  • Email
    unartic@hotmail.com

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
    ondernemingsplannen
    Financiën / administratie en credit management
    innovatief ondernemen
    internationaal ondernemen
  1. Ik denk dat het logisch is dat een review gemiddelde niet op basis van een rekenkundig gemiddelde wordt vastgesteld. van geen reputatie naar 2 reviews met 5 sterren resulteert in mijn ogen niet in een realistisch gemiddelde van 5 sterren. Daarvoor is de informatie te dun. Je kunt beargumenteren dat je dan gewoon geen score moet weergeven. Maar dan ontstaat de vraag: wanneer geef je wel een score weer. Bij 10 reviews, 100, 1000? Ik denk dat het goed te beargumenteren is dat TP in het geval dat er nog heel weinig reviews zijn niet de volle score als gemiddelde weergeeft. Daarnaast weet ik dat bij trustpilot de waarde van een review verminderd naarmate hij ouder wordt en tellen negatieve reviews zwaarder mee dan positieve. Dat eerste lijkt me meer dan logisch, dat tweede is denk ik meer vatbaar voor discussie.
  2. Ik gebruik voys icm phonecare. Als ik niet snel genoeg opneem, neemt phonecare op met mijn bedrijfsnaam en mailt mij een terugbelverzoek. Heel handig!
  3. Ik ben zelf niet zo bang voor mijn privacy. Online systemen moeten zich door de avg aan allerlei regels houden en wie zegt dat jouw pc veiliger is? De kans dat jouw pc leeg geroofd wordt of via ransomware onbeschikbaar wordt is zeker niet verwaarloosbaar. Daarnaast hebben online systemen meestal 10,000den klanten. De gegevens van 1 klant zijn voor hun niet interessant lijkt me. Het voordeel van een online systeem te gebruiken (ik gebruik zelf e-boekhouden.nl) is dat zodra je factuur klaar is, die ook in je boekhouding staat en dus ook meegenomen wordt op je btw-aangifte. Backups worden geregeld en je hebt al je gegevens altijd bij de hand. En trouwens...als jij naar de supermarkt gaat, reken jij dat altijd cash af? Als je met een bankpas betaalt kunnen ze al je aankopen aan elkaar knopen. Wie weet wat daarmee in de toekomst (of nu al?) mee mogelijk wordt?
  4. Zoals je her beschrijf zou het moeten werken. Alleen dan heb je wel de medewerking van klanten nodig. Dat blijkt in de praktijk niet haalbaar. bij de meeste 1 sterren reviews is het echt helemaal in de soep gelopen of de klant heeft gewoon een andere reden om de leverancier te naaien (ja, komt zeker voor!!) in beide gevallen is de kans op een herziene review ongeveer 0. heb je zelf trouwens als leverancier reviews gehad via trustpilot?
  5. Hey benm! ik denk toch dat je een essentieel effect van reviews over het hoofd ziet: wanneer zullen mensen zich geroepen voelen om een review te plaatsen: 1 als ze het helemaal geweldig vinden en het de leverancier gunnen 2 als ze het helemaal ruk vinden en hun ongenoegen willen uiten. resultaat: voornamelijk 1 en 5 sterren reviews. Lijkt mij dus een zeer natuurlijk proces. Je kunt zelfs beargumenteren dat als er veel 3 sterren reviews zijn de leverancier hard zijn best doet om reviews te krijgen: waarom zou iemand immers die neutraal staat in zijn mening, de moeite nemen om die te uiten 🙂
  6. Zonder het voor iemand (of trustpilot) op te nemen zijn er een aantal zaken helder: 1. Het is vervelend als iemand uit eigen beweging een negatieve review op trustpilot plaatst. 2. Het is aan de leverancier om negatieve reviews zoveel mogelijk te voorkomen 3. Als trustpilot een review verwijdert hebben ze hier een grondige reden voor. Als dit lukraak zou zijn, zouden ze vanwege de rechtszaken die dan aangespannen worden zo klaar zijn als bedrijf). Ik weet in ieder geval dat trustpilot reviews verwijdert waarvan duidelijk is dat deze door de leverancier zelf geplaatst zijn. Dat is eenvoudig na te gaan door bijvoorbeeld het ip-adres te checken. 4. Als iemand een review plaatst op trustpilot en de leverancier vind dat de review onterecht is, kan de leverancier de review aankaarten bij trustpilot. Trustpilot vraagt aan de reviewer dan om bewijs dat zij klant zijn om zo vast te stellen dat de reviewer recht van spreken heeft. Als de reviewer dat bewijs niet kan overhandigen, zal trustpilot de review verwijderen. Het is dus niet zo dat een negatieve review tegen betaling verwijderd kan worden. Mijn advies: - Verbeter hetgeen waarover geklaagd wordt op trustpilot - Spoor klanten aan reviews te plaatsen (hoe persoonlijker, hoe groter de kans) - Huur een seo-specialist in om de trustpilot pagina in de zoekresultaten verder naar beneden te drukken
  7. Grappig dat je voor een uitbreiding opzoek bent naar projecten. Meestal heb je (te) veel projecten en zoek je daarom uitbreiding.
  8. Ik zou het als volgt bekijken: als je kiest voor 1 groothandel weet je nooit of je daarmee de volle potentie van je markt bereikt. Als je start met 2 of 3 groothandels krijg je een beter beeld bij de totale potentie en ook welke groothandel meer oplevert. Je kunt dan alsnog toewerken naar 1 groothandel en dan kijken of je totale verkopen op peil blijft.
  9. Voor mij als ondernemer hebben reviews grote waarde. Aan de ene kant kan ik aan potentiele klanten laten wat bestaande klanten van ons vinden, daarnaast houdt het mij en mijn medewerkers scherp. Iedereen weet dat negatieve reviews heeel schadelijk kunnen zijn. Juist door dat zwaard van damocles, is de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid bij ons erg goed. En als er toch iemand een negatieve review heeft geplaatst, blijkt dat in vrijwel alle gevallen een enorme zuurpruim die de waarheid uit zijn verband rukt. Wij nemen altijd contact op met een negatieve reviewschrijver. We willen horen wat hij/zij te zeggen heeft en er eventueel van leren. Vaak is het bieden van een luisterend oor al voldoende om de klant te 'kalmeren' en daarmee de munitie voor verdere negativiteit weg te nemen. We hebben ook vaak gezien dat een klant een negatieve review vervolgens uit eigen beweging aanpast. Bij sommige reviews is voor iedereen ook duidelijk dat de negatieve reviewer het aan het verkeerde eind heeft. Dit schaadt ons imago dan in de basis niet. Over de kwaliteit van reviews valt veel te zeggen. Naar mijn mening is er niet veel aan de hand, zolang de herkomst van een review gecontroleerd kan worden. Zo vind ik reviews op de website van een leverancier waar de klant met naam en toenaam genoemd staat betrouwbaarder dan 10 reviews op een onafhankelijke review website waarvan je de echtheid niet kunt controleren. Conclusie: reviews hebben naar mijn mening hun langste tijd nog laaaaang niet gehad 🙂
  10. Hallo Jasper! Ik zou me er niet druk om maken. Een mailtje waarin staat 'bij deze ontvangt u een nieuwe factuur' heeft ook voor de belastingdienst geen meerwaarde. Ik ken zelf geen bedrijf waar expliciet de mailtjes zelf ook bewaard worden. Mijn inkomende facturen komen overigens direct in mijn boekhoudpakket terecht. Mijn leveranciers mailen dus gewoon naar mijn boekhoudpakket. De factuur komt netjes in mijn boekhouding, maar het mailtje heb ik zelf nooit gezien 😉
  11. Er is nog een andere optie. Het personeel kan een personeelsvereniging beginnen waarvan jij de ingelegde contributie kunt verdubbelen. De personeelsvereniging kan vervolgens met dat geld, naast leuke uitjes, ook de lunch verzorgen. De personeelsverengiging doet gewoon boodschappen uit hun eigen kas en kan een tafel vol brood en beleg neerzetten.
  12. Als jullie beide er hetzelfde in staan en jullie geen vof-contract hebben, moeten jullie eerst overeen komen hoe je afrekent. Ga je beide met 50% naar huis, of is een andere verdeling logischer. De vof zal in ieder geval een eenmanszaak worden en jij zult een nieuwe eenmanszaak moeten starten (er van uitgaande dat jij er uit stapt). Je zult dan in contact met de leasemaatschappij moeten om na te gaan of zij het leasecontract willen overzetten naar een andere onderneming. Daar zijn ze misschien niet happig op omdat het feitelijk een voortijdige opzegging van het contract met de vof betekend. Als jullie op goede voet staan zou ik adviseren om als eerste stap een accountant te zoeken die vooral fiscaal alles in de gaten te houden. HIj/zij kan jullie ook helpen met het opheffen van de vof.
  13. Het niet hebben van een specialisatie zie ik niet meteen als een probleem. Het specialiseren brengt zelfs risico's met zich mee. Nu haal je je omzet uit de breedte, straks moet u uit een veel smallere basis komen. Naar mijn ervaring ontstaat de specialisatie vanzelf en zou je die niet zozeer moeten najagen. Je merkt vanzelf welke diensten meer klanten opleveren of meer omzet/winst en je merkt ook vanzelf waar je meer voldoening uit zult halen. Op een gegeven moment zou je ervoor kunnen kiezen om voor een bepaalde dienst iemand in vaste dienst te nemen. Je kunt dan werken aan een constantere kwaliteit en een betere prijs. Dat zou een eerste stap in specialisatie zijn, maar dan wel op een natuurlijke manier in plaats van een geforceerde.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept