Peter73

Senior
  • Aantal berichten

    94
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  1. Iets zegt me dat je ofwel het woord "ZZP/Eenmanszaak", ofwel het woord "gedetacheerd" verkeerd begrijpt.
  2. het is voor iedereen, zelfs voor de belastingdienst, nogal lastig te bepalen wat nu precies 'het juiste contract' is aangezien de jurisprudentie nogal mager is en er ook nog heel wat politieke onenigheid over is. Dat stukje nuance laat de belastingdienst in de communicatie graag weg maar het verandert niets aan de vaagheid van de situatie.
  3. De oplossing is wat mij betreft duidelijk, net als de rest in dit topic noemt. Toch is dat voor jou volgens mij niet zo. Wat zit je precies dwars? Ben je conflictvermijdend, of word je gehinderd door een misplaatst gevoel van loyaliteit? In het eerste geval is het een kwestie van de afweging of je jezelf daar overheen kunt zetten en of je dat de moeite waard vindt. In het tweede geval kan het geen kwaad nog eens goed over die loyaliteit na te denken; de andere kant uit bestaat die namelijk zo te zien ook niet.
  4. In hoeverre moet je ook echt in die landen zijn voor contact met je klanten? Sta je echt zo'n beetje elke dag daar te fotograferen of is het 1 dag schieten en 4 dagen foto's bewerken, waarna je via een mooie slinger langs dat lieflijke kasteeltje weer 3 dagen later bij de volgende klant aankomt?
  5. Let erop dat je strikt genomen geen gebruik mag maken van spullen die je als kosten als ondernemer hebt opgevoerd. Een zakelijke laptop of zakelijk gehuurd kantoor mag dus niet.
  6. Dit lijkt me niet anders dan een kortdurende auto van de zaak. Incl alles wat erbij komt, zoals bijtelling. Wil je dat echt?
  7. Ik gebruik het dagelijks hiervoor. Je moet het een beetje in de vingers krijgen. In het begin maakte ik m'n prompt steeds uitgebreider. Het bleek echter al snel dat van de 20 requirements er maar 17 meegenomen werden. Of 14. Of 22. Je wist alleen nooit welke wel en welke niet. Dat bleek dus niet de aanpak. Wat wel werkt, is om te pingpongen. Eerst een simpele basisfunctie maken. Bijvoorbeeld 'ik heb deze excel file en ik zoek een script om dit naar een databasetabel te kopiëren. En ik wil ook dat je eerst de databasetabel zelf aanmaakt want die bestaat nog niet.' Na wat reacties heen en weer heb je dan een werkend script. En dan ga je verder 'mooi, maar ik wil ook history logging. Bestaande tabellen moeten als backup weggeschreven worden naar een tabel met extensie _bak en er moet ook nog een datumveld inzitten'. Etc. Deze aanpak heeft me tot nu toe al veel werk bespaard. En eerlijk is eerlijk, de code is netter dan ik zelf geschreven zou hebben. Ik ben absoluut geen hardcore programmeur. Maar ik heb wel een technische IT achtergrond dus ik kan beoordelen of de output ergens op slaat, en op deze manier kan ik heel snel prototypes maken.
  8. https://adviesjurist.nl/is-koude-acquisitie-na-1-juli-2021-nog-toegestaan/
  9. Het is vrij simpel. Die spullen die je niet wil hebben hebben een bepaalde partijwaarde als deelpartij. Over het algemeen is partijwaarde niet heel hoog. Dus dan zijn er twee opties: je neemt het mee over en je krijgt er nog een spreekwoordelijke paar cent voor als je als partij doorverkoopt. Want: "partij", en dus relatief weinig waard. Ofwel de verkopende partij doet precies hetzelfde voor grofweg hetzelfde bedrag. Dat betekent concreet dat de mindering op de verkoopprijs met de resterende voorraad dus ook niet heel veel lager zal zijn dan de complete onderneming met alle voorraad. De vorige eigenaar zal waarschijnlijk ook nog wat bovenop die partijprijs rekenen voor de moeite en je dus nog minder ervoor teruggeven dan jij er zelf voor zou krijgen. Samengevat: ik zou er niet aan beginnen.
  10. "Bestaat er een kans dat uw opdrachtgevers niet betalen? Gebruikt u uw goede naam om uw activiteiten te verrichten? Bent u afhankelijk van de vraag naar en het aanbod van uw producten en diensten? Dan loopt u ondernemersrisico en hebt u waarschijnlijk een onderneming". Ik realiseer me dat de context van deze quote net iets anders is, maar hier wordt het ook op 1 hoop gegooid. Staat ergens dat die opmerking over 3 opdrachtgevers wel beperkt is tot diensten?
  11. Los van dat dat aantal opdrachtgevers toch al genoeg discussie oplevert, ben ik ook wel benieuwd hoe het sommetje er nu uit gaat zien als je verkoop van oude spullen meetelt. Stel je zet een oude, afgeschreven zakelijke laptop op marktplaats, krijgt daar 50 euro voor (neem aan dat dat ook een reële prijs is) en maakt er netjes een factuur van en draagt btw af. Is dat dan opeens +1?
  12. Dat lijkt me uitstekend. Ik zie niet in waarom producten kunstmatig goedkoop moeten zijn omdat dit soort toch wel basale zaken wegbezuinigd zijn. Je kunt ook stellen dat de Action eigenlijk onnodig duur is omdat het zelfs nog goedkoper zou kunnen als we die troep door kinderhandjes in elkaar laten zetten. Maar toch hebben we besloten dat niet te willen, en het gevolg daarvan is dat het prijspeil hoger dan strikt noodzakelijk ligt. Daar kun je m.i. moeilijk bezwaar tegen hebben. Onverzekerd zijn is een tandje minder erg dan kleuterhandjes in een fabriek, maar het principe van hoe het invloed op de prijs heeft is hetzelfde. edit: ik heb trouwens best wel wat bedenkingen bij het plan, daar niet van. Maar dat het dingen toevallig duurder maakt vind ik een beetje een dooddoener.
  13. Ik denk dat je al wat kunt winnen door die drie foto's die van de zijkant genomen zijn minder prominent te plaatsen. Bij die valt het nog meer op dan bij de foto's van de voorkant en als het eenmaal opgevallen is dan blijf je er bij de rest ook meer op letten.
  14. Peter73

    Wederverkoop

    Kloppen de prijzen in je webshop wel?
  15. Er zijn twee dingen die me opvallen. Ten eerste ben ik er nog niet over uit of die nadruk op combi van verantwoord nieuw en vintage per se een plus is. Hoewel er wel een overlap in doelgroepen zal zijn twijfel ik of het zo handig is om het ook aan de aanbodkant als USP van je merk zo te combineren. Ik denk dat m'n gevoel ook komt omdat je volgens de menustructuur inzet op sustainable brands, handpicked vintage en interior & lifestyle. Dat is er naar mijn smaak net 1 teveel aangezien je er op 2 manieren groepjes van 2 van kunt maken waarbij de derde dan uit de toon valt. Dus ofwel sustainable brands + handpicked vintage (inzetten op duurzame kleding, waarbij het vanuit duurzaamheidsgedachte helemaal niet zo belangrijk is of het nieuw of gebruikt is), ofwel handpicked vintage + interior & lifestyle (inzetten op vintage, ongeacht of het kleding of interieurdingetjes zijn) geeft een meer samenhangend geheel. Daarnaast zijn je modellen wat betreft postuur bijna kopieën van elkaar. Zouden je klanten dat ook zijn?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.