Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Best forumleden, dit is de eerste keer dat ik op dit, of überhaupt een forum, post, dus excuses als het niet helemaal mooi is opgemaakt e.d. (Ik heb dit topic elders ook een keer gepost) Ik ben in samenwerking met een Australische designstudio bezig met het opzetten van een samenwerking. Hierin wil ik de rol als distributeur vervullen voor Nederland en bij groei voor een groter deel van (West-)Europa. Ik heb voorgesteld dat ik als exclusieve distributeur voor Nederland aan de slag wil en de rechten hiervoor wil ontvangen, zodat ik, met mijn kleine kapitaal, straks niet voor paal sta als een grote Hanos of andere groothandel ervandoor gaat met mijn product (en dus om mij heen zeilt naar de Australische mensen). Dit idee werd echter afgewezen en ik kreeg in plaats hiervan een voorstel om als "Sales representative" te gaan werken voor hun, waarbij ik de leads naar hen toe breng en vervolgens op commissiebasis ga werken. Ik vind dit geen goed idee omdat dit met alle regels in Nederland naar mijn weten niet handig is/niet mag, dit i.v.m. de wet schijnzelfstandigheid; ik meerdere opdrachtgevers moet hebben, wat ik niet van plan ben. Het volledige voorstel was als volgt: Ik heb lead protectie (alles wordt naar mij en via mij verstuurd) Ik ben de enige representatieve persoon in Nederland voor het merk, ik krijg commisie per sale (echter moeten zij dus de facturen e.d. sturen) Zij zorgen voor de marketing, zodra het beter gaat is er eventuele mogelijkheid tot het opnieuw afstellen tot bijvoorbeeld een Buy-Sell relatie (Distributeur) Ondanks dat ik dit een redelijk voorstel vind denk ik dat het 1. niet mag ivm wet schijnzelfstandigheid (een enkele opdrachtgever) 2. het lastig is omdat levertijden mega lang zijn 3. Nederlandse bedrijven verwachten Nederlandse facturen, niet Australische facturen 4. De kopers moeten als importeur fungeren, wat voor hen extra kosten en papierwerk oplevert. Wat denken jullie? Voor alle bovengenoemde reden wilde ik een beetje een middenweg nemen: Ik zal als commissionair werken, waarbij ik 1. Alle leads afhandel uit voorraad 2. Deze voorraad consigned is (Australisch bedrijf blijft eigenaar tot verkoop) 3. Mijn bedrijf kan dus naamsbekendheid en kapitaal opbouwen 4. De levering komt direct uit Nederland, dus snelle levering en vertrouwder 5. Ik kan gemakkelijker de stap naar distributeur maken als de tijd rijp is Wat is jullie mening en/of advies hierover? En als jullie dit niet hebben maar wel iemand weten waar ik zou moeten zijn, dan hoor ik dat graag. Bijv een adviesbureau of iets dergelijks? Ik zou echt niet weten waar ik daarvoor heen moet gaan omdat dit naar mijn idee een vrij specifiek probleem is. dus mocht je een plek kennen waar ik hierover kan sparren, hoor ik het graag.
  3. Vandaag
  4. Dat zelf-redeneren zal AI steeds beter kunnen uitvoeren De ontwikkelingen hierin gaan steeds sneller en beter. Het is slechts een kwestie van tijd, dat veel werkzaamheden door AI moeten worden overgenomen. Probleem is echter dat die werknemers met kennis en ervaring steeds moeilijker zijn te vinden … en als die al zijn te vinden dat de prijs daarvoor steeds hoger gaat worden. Vraag en aanbod vormen (nog steeds) de kern van het marktmechanisme …
  5. U kunt de zakelijke auto met factuur en btw aan een particulier verkopen. Dat levert doorgaans meer op, want een handelaar wil er ook iets aan verdienen.
  6. je mag verkopen aan wie je wilt, binnen NL zal je altijd BTW moeten rekenen over de verkoop ongeacht wie de koper is.
  7. Ik heb een BMW op mijn bedrijf geregistreerd staan die nu ondertussen 10 jaar oud is en volledig afgeschreven is. Ondertussen een nieuwe auto op de zaak besteld dus gaat deze oude auto er uit. Kan deze oude BTW auto aan een particulier verkopen of moet deze zakelijk aan een handelaar of toch voor de export verkopen met BTW verlegd en rest BPM terugvorderen. Ben al bij mijn eigen accountant geweest en online gezocht maar ik krijg of vind niet het juiste antwoord.
  8. JJWk63 werd lid van de community
  9. Alifar_ wijzigde zijn profielfoto
  10. In elk geval bedankt Joost en shoptillyoudrop. Ik heb de beschikkingen wel ontvangen. Ik ga nu aan de slag om de eindbalans 2022 (vof) als beginbalans balans 2023 (bv) te gebruiken. Ik ga ook de belastingdienst bellen en verzoeken om de aangifte vpb 2023 die ingediend was, als niet verzonden te beschouwen. En de datum aan te passen van 29 december 2023 tot 31 december 2023 naar 01 januari 2023 tm 31 dec 2023. De ib 2023 die ingediend was zal ik weer indienen, maar dan alleen met de voor beloning voor de vennoten. (dus geen winst of anders. Wel loon uit overige werkzaamheden. ) Kan dat zelf gekozen worden. (dga loon) Dan bedoel ik de loon. In elk geval bedankt. P.S. ik moet voor de bv de beginbalans na door zaken gebruiken als begin balans 2023.
  11. Gisteren
  12. Goed gezien. En daarnaast nog de aanvraag van de beschikking geruisloze inbreng + akkoordverklaring getekend retourneren + ontvangen beschikking verkrijgingsprijs aandelen.
  13. KovA34 werd lid van de community
  14. Aanvulling op Joost: Heb je wel in de IB aangifte(n - voor alle vennoten) van 2022 aangegeven dat de VOF per 31-12-2022 gestaakt en geruisloos ingebracht in een BV is? Anders moet je (mijns inziens) ook de aangifte(n) 2022 ook herzien. (Met dan uiteraard ook de slotbalans van de VOF bij de geïntegreerde jaarstukken.)
  15. Die balansen kan ik niet produceren voor je. De beginbalansen 2023 van je BV's vloeien voort uit de slotbalans van de VOF 2022. Je moet dus daar beginnen.
  16. Alexander3D werd lid van de community
  17. Goedendag, Helaas heb ik te maken met een wanbetalers. Zaak is voor geweest bij een kantonrechter en wij zijn in het gelijk gesteld. Wordt nu uitgevoerd door een gerechtsdeurwaarder. Hiervoor moeten wij echter wel een voorschot betalen. Hoe moet dit verwerkt worden in de administratie? Er is geen factuur. Onder welke grootboek zou dit geboekt moeten worden? Alvast dank.
  18. Sasmar werd lid van de community
  19. Erkan81 werd lid van de community
  20. @DeHaanAV welkom op HL! Dit topic is echter gesloten comform onze Forumregels, in deze regels kun je vinden dat we geen reviews- en of klachtensite zijn. Gelieve, alvorens weer iets te plaatsen, de Forumregels te checken. Alvast dank voor jouw medewerking!
  21. Hans van den Bergh startte met het volgen van Marktplaats Pro
  22. Ik ben gister aan de slag gegaan met Marktplaats Pro, Ik adverteer normaal 100 advertenties ofzo in de paar maanden. Dus ik denk ik ga dat op de pro manier doen ,dan hoef ik ze niet elke keer te verlengen. Nou dat kan kon volgens de aardige dame van marktplaats pro ,dus account aangemaakt en gestart. wat me gelijk opviel en wat ik dus ook als het groot nadeel ervaren heb Had de clicks laagstaan , en 6 advertenties gezet ,gelijk binnen 1 a 2 dagen 11 euro weg:) Wat me verder opviel is dat klanten direct gingen mailen ,ook niet fijn ,want ik wil dat liever via marktplaats systeem zoals voorheen ,dan kun je eerst het koren van kaf scheiden. Toen zei een maatje van me ,hee johan ik kan helemaal niet meer op de " normale" manier reageren dus via een bericht via marktplaats.... Bleek dat het ook lastig te vinden was ,hoe je contact moet zoeken. Dus toen ben ik eens verder gaan kijken ,en het blijkt dus eigenlijk meer te zijn voor reclame ,dan een advertentie , dus niet voor mij bedoeld. Heb het dus na paar dagen ook weer geannuleerd.... Wat zijn jullie ervaringen?
  23. DeHaanAV startte met het volgen van Marktplaats Pro
  24. DeHaanAV werd lid van de community
  25. Bedankt Joost. blijkbaar heeft de adviseur de plank misgeslagen en ik ook. De adviseur heeft me eigenlijk niet alles uitgelegd. vof is geruisloos ingebracht. Er is een eindbalans per 31 december 2022 van vof. Daarna een beginbalans voor holding per 01 januari 2023 voor doorzakken en na creditering. Daarna beginbalans holding per 01-01-2023 na doorzakken. en ook een beginbalans voor werkmaatschappij per 01-01-2023 na doorzakken. Balansen tbv inbrengbeschrijvingen: 30-09-2023 vof 30-09-2023 voor doorzakken en creditering Holding 30-09-2023 na doorzakken Holding 30-09-2023 na doorzakken Werkmaatschappij. Op balansen van de holding en werkmaatschappij een post mutaties prive en winst. Is dit een winstreserve die meegenomen moet worden. Welk balans moet ik als beginbalans hanteren voor 2023. Ik hoor het graag van u.
  26. Leendert56 werd lid van de community
  27. Dag Hubbo Je mag nooit iets uit jezelf verrekenen bij de Belastingdienst. Als het al mogelijk is, dan doet de fiscus het zelf of moet je er eerst om vragen. Bovendien wordt het te veel betaalde bedrag aan VPB pas teruggegeven aan de BV nadat de aangifte VPB is ingediend of doordat je zelf nu nog een wijziging in de voorlopige aanslag '25 aanvraagt. Dat kan nog tot 1 mei
  28. Ik heb voorlopige aanslag vpb gehad en betaald. Dit jaar een klein verlies . Kan ik de voorlopige vpb dan verrekenen met de btw?
  29. bodolrawa werd lid van de community
  30. Afgelopen week
  31. dillon werd lid van de community
  32. Yes, begrijp wat je zegt, maar dit is waar ik als ondernemer huiverig voor ben.
  33. Bedankt! Het hangt er erg vanaf wat je uiteindelijk post en hoe je je bedrijfsprofiel inricht natuurlijk. Als je als kapper zijnde posts laat genereren van je werk, of als blogger posts laat maken van nieuwe blog-artikelen, dan kan de content alsnog waardevol zijn ondanks dat ze met AI gegenereerd zijn. De kern van de content wordt namelijk aangeleverd door de gebruiker.
  34. En als je Canva er aan toevoegt ben je helemaal compleet. Veel marketingbureaus gebruiken het op deze manier. We zijn er alleen van overtuigt dat onze doelgroep dit nooit zal gebruiken. Te veel moeite of te weinig affiniteit. Onze tool combineert alles. De meerwaarde van onze app is dan ook dat het alleen gefocust is op social media en dat onze UX het heel eenvoudig maakt om posts te creëren en in te plannen binnen de huisstijl van je bedrijf. Er zijn op dit moment al tientallen tools die soortgelijke functionaliteiten bieden, alleen vaak bieden ze naast social media nog meer mogelijkheden aan (powerpoints, ads etc.) en zijn ze gericht op zowel particulieren als bedrijven. Dit heeft uiteindelijk invloed op de gebruiksvriendelijkheid van de tool. Onze tool is gericht op een selectievere doelgroep: (kleine) ondernemers welke geen budget hebben voor een marketingbureau, maar wel aanwezig willen zijn op social media binnen de branding van hun bedrijf. Wij optimaliseren het voor deze doelgroep waardoor het gebruiksgemak hoog is. Dit is ons inziens belangrijk omdat we er vanuit gaan dat onze doelgroep niet direct affiniteit heeft met IT. Ik begrijp dat veel mensen in eerste instantie wat huiverig zijn om posts te laten schrijven door AI omdat de persoonlijke touch al snel ontbreekt. Zoals eerder aangegeven heb je de mogelijkheid de tool instructies mee te geven van de manier van schrijven en kan je elke post achteraf handmatig finetunen. Als je veel waarde hecht aan je persoonlijke toon, kan je de tool dus ook inzetten om inspiratie op te doen en de concepten die hij genereert achteraf aan te passen. Het is interessant om te lezen dat de meeste reacties in eerste instantie (terecht) laten zien dat er zorgen zijn over de persoonlijke uitstraling die je als bedrijf wil uitdragen. Het doel van onze app is niet om zoveel mogelijk 'AI meuk' de wereld in te slingeren. De content die gegenereerd wordt is op basis van de input die je aanlevert. We zien in de praktijk dat de meeste bedrijven specifieke posts laten maken als 'Maak een post voor vacature ...' of 'We zijn gesloten op 5 december i.v.m. pakjesavond'. Voor een MKB/ZZP die geen marketingteam heeft, zijn dit werkzaamheden die vaak blijven liggen waardoor de social media accounts niet actief lijken en waardoor je uiteindelijk impressies/aandacht mist. Mensen hier kunnen vallen over "ik hoor regelmatig de vraag..", maar we weten vanuit onze dagelijkse werkzaamheden dat er veel ZZP'ers en MKB'ers zijn die hier tegenaan lopen en we geloven dat onze tool hier een oplossing voor biedt.
  35. Is jouw doelgroep nou te passief om contact op te nemen met de webshop, maar wel actief genoeg om jouw dienst in te schakelen? Vind ik toch iets tegenstrijdigs hebben. Of hoe fixt jouw dienst dit? Denk dat daar een kans in zou liggen.
  36. Hé en welkom! Begrijpelijk, denk dat AI bij 100 activiteiten kan ondersteunen, waar ondernemers geen tijd voor hebben. Eerste waar ik tegenaan zou lopen is of mensen de sociale media kanalen wel gaan volgen als ze eenmaal merken dat het door AI geplaatst wordt. Je ziet het (op dit moment) wel terug namelijk. Denk dat AI perfect is als het eenmaal goed genoeg is, maar dat is op dit moment simpelweg nog niet en dan gaan mensen uiteindelijk ontvolgen en blokkeren. Dat is het tegenovergestelde van wat je wilt met social media.
  37. Hi allen, Ik merk dat ik het laatste half jaar steeds meer AI-tools gebruik in mijn dagelijkse workflow (ChatGPT voor teksten, Midjourney voor plaatjes, en tools als Fireflies voor meeting notes). Maar ik loop nu tegen een praktisch AVG-probleem aan. Veel van deze tools verwerken data in de US, en de Verwerkersovereenkomsten (DPA's) zijn vaak vaag of verwijzen naar algemene voorwaarden die elke week veranderen. Vraag: Hoe gaan jullie hiermee om in je verwerkingsregister? Zetten jullie 'OpenAI' er gewoon in met een standaard clausule en het Data Privacy Framework? Of vermijden jullie zakelijk gezien tools die geen server in de EU hebben? Ik ben zelf bezig om een overzicht te maken van welke tools wel/niet 'safe' zijn voor de Nederlandse AVG, maar ben benieuwd naar jullie 'whitelist'.
  38. Machtig interessant, maar nu weer ter zake blijven … en daarin zijn we kort en bondig … het kan niet.
  39. Als je jezelf wil verdiepen in hoe het werkt heb je denk ik meer aan een uitgebreide beschrijving van de Bedrijfsopvolgingsregeling (BOR) en de doorschuifregeling (DSR) binnen de inkomstenbelasting. Dus daarom geen direct antwoord omdat ik dat niet ken. Om je op weg te helpen. Dit is een wat ouder artikel (2020) vanuit een organisatie in jou sector https://www.najk.nl/2020/06/11/geen-bedrijfsovername-zonder-bedrijfsopvolgingsregeling-bor/ En hier een artikel over de actualiteiten in de (aanscherping) van de regels voor 2026 Daarmee kan je denk ik zelf een breder perspectief krijgen. https://www.jonglaan.nl/nieuws/fiscaal-vriendelijke-bedrijfsopvolging En het is ook niet raar om aan je accountant ook te vragen naar (openbare) kennis die hij of zij gebruikt zodat je jezelf ook kan inlezen.
  40. Hallo, Per 1-1-2023 zit ik in een vof met mijn ouders. Mijn moeder heeft aangeven te willen gaan stoppen, mijn vader wil nog een x aantal jaar door. We hebben een agrarisch bedrijf dus er is voor 1,2 miljoen aan ontroerend goed en grond. Dit is getaxeerd op 12-2022. In onze vof akte hebben we geen prijs of iets opgenomen. momenteel is de grond prijs flink gestegen. Dus ook de waarde van het bedrijf. In mijn beleving is de waarde op 1-1-2023, de waarde waar voor ik het kan overnemen. Klopt dit? Of hoe kijken jullie hier tegen? Wij worden begeleid hier in door onze accountant, maar vindt het fijn om me zelf hier in te verdiepen en hoe andere er tegen kijken. Groet, Martijn

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.