Alle activiteiten
Deze stream update zichzelf
- Afgelopen uur
-
Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Misschien een idee om een lijst te maken met webshops in Nederland en die te rangschikken naar Google review rating (Tip: ChatGPT 😁). Mensen die een slechte ervaring hebben gehad, laten dat vaak wel als review achter. Dan kun je daar misschien informatie uit halen. Misschien dat men vooral bij online drogisterijen problemen ervaart. Of misschien zijn dat wel online speelgoedwinkels. Kun je daar vervolgens in je doelgroepbenadering rekening mee houden.
-
JvanMa startte met het volgen van Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
-
“De zorg vraagt om mensen die durven denken als ondernemers" - Samen Slimmer
Natuurlijk, ondernemersgeest is cruciaal in de zorg! Maar hoe implementeer je dat in een sector die vaak vastzit in bureaucratie? Door kansen te zien, buiten gebaande paden te denken en samenwerking te stimuleren. Het gaat om innovatie, maar ook om luisteren naar de behoeften van patiënten en zorgverleners. Wat denk jij, hoe kunnen we samen slimmer werken?
-
alejandro888 startte met het volgen van “De zorg vraagt om mensen die durven denken als ondernemers" - Samen Slimmer
-
alejandro888 werd lid van de community
- Vandaag
-
Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Welkom op Higherlevel, Sander. Je stelt een aantal vragen waarop niet zomaar één goed antwoord gegeven kan worden. Ondernemen begint vaak met een gespotte kans of een probleem dat je ergens ziet, maar om daar een kansrijke businesscase van te maken zal je het nodige onderzoek moeten doen. Die antwoorden kunnen we je hier ook niet zomaar in de schoot werpen. In je openingspost heb je aangegeven vanuit de bedrijfskant te zien dat klanten - in jouw optiek - niet altijd worden geholpen, maar worden afgescheept. Weet je al of webshopklanten dat ook zo ervaren? Ervaren zij een probleem? Hoe weet je dat veel mensen dat nu laten lopen? En als dat zo is: komt het dan door vermoeidheid, te kleine bedragen, of misschien wel wat anders? Dat wil je niet van ons horen, maar van je doelgroep. Dus: ga met ze praten. Ook daar kun je meer inzicht in krijgen als je met je doelgroep gaat praten. Stel dat ze jouw vermeende probleem inderdaad ervaren, hoe lossen ze het dan nu op? Je stelt de verkeerde vragen. Iemand anders kan je niet vertellen wie jouw doelgroep moet zijn en hoe je je moet positioneren. Daar zal je zelf onderzoek naar moeten doen, o.a. door dus met je doelgroep te praten. Als je wat meer van je basis hebt staan kun je hier gerichtere vragen stellen, waar anderen je verder mee kunnen helpen. Pak er bijvoorbeeld eens een Lean Canvas bij het op een gekaderde manier te onderzoeken en uit te werken.
-
RubenT startte met het volgen van Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
-
Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Daar heb ik ook al wat op geantwoord...
-
Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Dank voor je reactie en het opschonen van mijn vraag, en helder m.b.t. de forumregels. Voor de duidelijkheid: mijn topic is niet bedoeld om via Higherlevel klanten of leads te werven. Ik ben daar buiten HL al actief mee bezig (o.a. via affiliate marketing en rechtstreeks benaderde bloggers) en test daar verschillende kanalen en boodschappen. De reden dat ik deze vragen juist hier stel, is omdat hier veel ondernemers met praktijkervaring zitten die mogelijk een andere blik, idee of oplossing hebben dan ik zelf kan bedenken. Waar ik inhoudelijk vooral mee worstel: Hoe scherp ik mijn doelgroep af, zodat het niet “iedereen met een webshopprobleem” blijft? Ik heb nog niet goed in beeld wie mijn echte concurrenten zijn (of er überhaupt echt vergelijkbare diensten zijn naast bijvoorbeeld Consumentenbond, juristen, rechtsbijstand, chargebacks, enz.). Welke concrete voordelen of verschillen zou ik volgens jullie duidelijker moeten uitvergroten in mijn propositie? Mijn bedoeling met dit topic is dus vooral om mijn positionering en doelgroep scherper te krijgen, niet om HL als wervingskanaal te gebruiken. Alle kritische feedback daarop is welkom.
-
Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Je bent (bij dezen) van harte welkom op HL, mits jouw bijdragen en vragen voldoen aan onze Forumregels. Jouw 'debuut'-vraag is dan ook door mij opgeschoond, Uit een samenvatting van jouw eerste alinea's. Via de kanalen waar je d.m.v. testen de beste uitkomsten behaalt. In ieder geval niét via HL, waar je overigens via accountinstellingen wel een signature mag opmaken dat onder elk bericht verschijnt. Wat vindt jouw doelgroep ervan, wat lost het voor hen op wat jouw concurrentie niet lukt?
-
Hans van den Bergh startte met het volgen van Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
-
Schijnzelfstandigheid? Nee, bedankt.
Hi Joost, Met mijn onderneming ben ik steeds meer uit handen aan het geven. Zo worden lessen en kookworkshops gegeven door ZZP-ers. Zij hebben geen vaste tijden, vaste plek of vaste werkzaamheden en geven zelf aan wanneer zij beschikbaar zijn of niet. Maar toch vind ik het lastig merk ik. Het proces zit momenteel zonder in elkaar. In de groepsapp of via mail zet ik een opdracht uit waar ik iemand voor zoek. De gene die kan reageert en krijgt de opdracht toegewezen. Met elkaar word het tarief, data en tijden afgestemd. De zzp-er man aan de slag. Na de les/lessen stuurt de ZZP-er mij een factuur. Beetje zwart wit en kort en bondig, maar wel om even een beeld te geven hoe het nu verloopt. Zie ik iets over het hoofd? Heb je tips? Ik hoor ze graag 😄 (want ben van plan nog verder te groeien!).
-
Cilla-1992 startte met het volgen van Schijnzelfstandigheid? Nee, bedankt.
-
Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
Ik heb een service opgericht voor consumenten die tegen problemen aanlopen bij online aankopen: te vertraagde of uitblijvende restituties, vouchers in plaats van geld, niet geleverde pakketten of reparaties die eindeloos duren. Wij verzorgen de communicatie en juridische afhandeling richting de webshop op basis van no cure no pay, voor €4,95 per claim; mocht het niet lukken, dan ontvangt de klant dat bedrag retour. Ik heb een jaar lang bij de klantenservice van een grote retailer gewerkt en daarbij ervaren hoe vaak klanten met standaardantwoorden werden afgewimpeld zonder dat hun problemen daadwerkelijk werden opgelost. Theoretisch gezien kunnen consumenten veel zelf regelen of bijvoorbeeld gebruikmaken van voorbeeldbrieven en juridische ondersteuning, maar in de praktijk laten veel mensen het lopen uit vermoeidheid of omdat het om “te kleine” bedragen gaat. Speciaal voor deze groep heb ik een bedrijf opgericht als een laagdrempelige en snelle oplossing. Mijn vraag aan jullie: hoe zouden jullie mijn doelgroep het scherpst omschrijven en via welke kanalen of partners (bijvoorbeeld affiliates, influencers, blogs of klachtenwebsites) zou ik deze mensen het beste kunnen bereiken? En los daarvan: wat vinden jullie als ondernemers van dit idee? Alle tips en eerlijke meningen zijn welkom.
-
SanderR3 startte met het volgen van Doelgroep vinden voor dienst bij webshopklachten
-
SanderR3 werd lid van de community
-
R. v V werd lid van de community
-
RichardB werd lid van de community
-
Planningssysteem
Resource scheduling is lastig. Veel bedrijven hebben hetzelfde probleem. Op maat laten maken zou ik niet adviseren eigenlijk. Goed uitschrijven wat je wel en niet wil en dan op zoek. Er zijn al veel bestaande oplossingen voor. Een extra link heb ik hieronder toegevoegd. Succes Team Scheduling & Resource Planning Tool | Harvest ForecastForecast makes it easy to schedule your team across upcoming projects. Make sure all your projects are fully staffed and keep an eye on your team’s workload.
-
rh0 startte met het volgen van Planningssysteem
-
Christian van der Gaag werd lid van de community
-
Gewenst geplaatst aandelenkapitaal bij oprichting BV
Met deze niet-commerciële doelstelling betreft het hier geen actief ondernemerschap en is het daarom geen vraag die hier in behandeling wordt genomen, vandaar dat dit topic gesloten is. Uiteraard ben je hier van harte welkom met bijdragen en vragen die voldoen aan onze Forumregels.
-
Hans van den Bergh startte met het volgen van Gewenst geplaatst aandelenkapitaal bij oprichting BV
-
Gewenst geplaatst aandelenkapitaal bij oprichting BV
Beste Raymonn, 1 aandeel van € 1,- kan misschien wel maar meerdere aandelen hebben kan, om redenen die je nu nog niet hebt bedacht, handiger zijn als je iemand anders deelgenoot wil maken en daarmee zeggenschap wil geven in je bv. Wat wel belangrijk is, en ik zie dat vaak bij de afwikkeling van een BV bij een faillissement of door nabestaanden, dat de aandelen nooit aantoonbaar zijn volgestort. Hoe onbelangrijk in de totale balans die ene euro ook lijkt, als er niet kan worden aangetoond dat de aandelen zijn betaald kan dit, ook jaren later, aardige juridische en fiscale problemen geven. Veel succes met de onderneming!
-
CDC-Finance startte met het volgen van Gewenst geplaatst aandelenkapitaal bij oprichting BV
- Gisteren
-
Gewenst geplaatst aandelenkapitaal bij oprichting BV
Hallo allemaal, Ik ben bezig met de oprichting van een BV die bedoeld is voor het beheer van mijn privévermogen (waar ik van moet leven). Het idee is om eigen geld in te brengen als agiostorting, zodat dit vermogen binnen de BV kan worden gebruikt voor o.a. beleggingen en hypotheekverstrekking. Graag zou ik advies krijgen wat verstandig is als gewenst geplaatst aandelenkapitaal, bijvoorbeeld: - 100 aandelen met een nominale waarde van €0,01 per aandeel - slechts één aandeel met een nominale waarde van €1. Zijn er leden met ervaring op dit vlak die kunnen adviseren wat in de praktijk het meest gebruikelijk of aanbevolen is bij een BV die puur als vermogensbeheerder wordt opgericht? Zijn er nog aandachtspunten m.b.t. een agiostorting of de inrichting van het aandelenkapitaal in dit soort structuren. Alvast bedankt voor jullie advies!
-
Raymonn werd lid van de community
- Afgelopen week
-
Automobiliahorloges werd lid van de community
-
Gemengd pand
Overleg met de notaris en een taxateur. Op basis van enkel de info op HL kan niemand je een bindend advies of sluitend antwoord geven
-
Hoe zien jullie dit? Telefoon wel of geen investering (KIA dus)
De desinvesteringsbijtelling gaat over de waarde economisch verkeer, dus als de telefoon binnen 5 jaar vervangen wordt, is de waarde nagenoeg nul. Dan dus ook geen desinvesteringsbijtelling. Wat een onnozele houding van die boekhouder. Beetje telefoon van 800 euro levert via investeringsaftrek toch netto 90 euro op.
-
Hoe zien jullie dit? Telefoon wel of geen investering (KIA dus)
Technisch misschien wel, maar de fiscale afschrijving is ‘gewoon’ vijf jaar.
-
Hoe zien jullie dit? Telefoon wel of geen investering (KIA dus)
Desinvestering is als je de telefoon binnen 5 jaar verkoopt. Het ontvangen bedrag voeg je toe aan de herinvesteringsreserve. Boekverlies als de telefoon binnen 5 jaar ter ziele gaat, en waarmee de afschrijving direct en in zijn geheel naar nul wordt afgeschreven.
-
Teppie04 werd lid van de community
-
Hoe zien jullie dit? Telefoon wel of geen investering (KIA dus)
En past deze boekhouder dan ook de afschrijvingstermijn aan naar drie jaar (= hogere afschrijving per jaar) omdat is vastgesteld dat betreffende bedrijfsmiddel het maar drie jaar technisch heeft uitgehouden?
-
Hoe zien jullie dit? Telefoon wel of geen investering (KIA dus)
Ik was me bewust van de twee ondergrenzen (2900 p/j en 450 per aankoop), maar ik zit daar altijd wel flink boven. Ik heb inmiddels reactie van mijn boekhouder: Een telefoon gaat meestal niet 5 jaar mee dus dan moet je hem weer desinvesteren. Je kan hierover discussiëren. Ik zie het nut niet maar als je dat graag wilt dan kan het wat mij betreft. We doen het wel eens vaker als je daarmee net over de grens gaat.
-
trudi rubingh werd lid van de community
-
Gemengd pand
Dit is het plaatje wat er bij hoort, je ziet een enorm verschil of het gaat om vloer oppervlak of erf oppervlak. Kantoor heeft een eigen ingang toliet keuken en energie voorziening. Splitsen staat de gemeente niet toe. De garage vooraan kan evt nog bij prive worden getrokken.
-
Gemengd pand
In de regel de woonoppervlakte. Het erf neem je alleen apart mee als dat ook deels dienstbaar is aan de onderneming. Maar dan wordt taxeren beter. Uiteindelijk moet de notaris het ook kunnen staven, want die moet de aangifte overdrachtsbelasting doen
-
Gemengd pand
Dank voor antwoord en is dat dan de verhouding kantoor + erf versus woning + erf of alleen kantoor m2 versus woning m2?
-
Gemengd pand
Het meest veilige is in een taxateur dit waarde te laten vaststellen. Zonder taxateur wordt in de praktijk de verhouding m2 gebruikt. Maar dat is niet al te zuiver
-
Gemengd pand
We zijn weer wat verder adviseur geeft aan pand prive kopen. Weet iemand hoe dat zit met de overdrachtsbelasting, het zakelijk deel is veel hoger belast maar wie bepaald de verhouding. Als ik kijk naar gebouw oppervlakte is het kantoor net even groter dan de woning, maar als ik kijk naar de oppervlakte is de woning 66% van het geheel. Iemand ervaring hoe de verdeling wordt gemaakt ?
-
IPM Pest Solutions werd lid van de community
-
Huis in Spanje, in privé of in de BV kopen?
Sorry zzp, dit heeft met actief ondernemerschap niks te maken en past dus niet op HL. Topic gaat op slot, met als tip: begin in Spanje met je fiscale vraag. Daar ligt de eerste belastingheffing. Zorg eerst dat je weet wat dat behelst, voordat je je druk maakt om BV of privé (tip 2, effectief wordt in NL Spaans vastgoed in box 3 niet belast)
-
Huis in Spanje, in privé of in de BV kopen?
In privé heb ik op dit moment een tweede woning die ik verhuur. Gelet op de belastingdruk wil ik deze woning gaan verkopen. Het geld dat hierdoor vrijkomt zou ik willen gebruiken om in Spanje een huis te kopen voor verhuur en soms er ook zelf te zijn. In dit hele proces heb ik nog veel uit te zoeken en en van de vragen die bij mij naar voren kwam, wat is fiscaal gezien slimmer, het huis in privé kopen òf het geld als agiostorting naar mijn BV overbrengen en vanuit mijn BV het Spanje-avontuur aangaan. Deze vraag ligt ook al bij de accountant, nog geen antwoord. Alvast dank voor het meedenken.