• 0

op zoek naar sprekende poppen

Beste HLers,

 

Voor een idee wat ik heb ben ik op zoek naar mannelijke speelgoedpoppen. Ik heb gezocht in de gouden gids naar speelgoedfabrikanten maar ik kan daar niet echt vinden wat ik zoek. Heeft iemand tips?

 

Ik wil de poppen laten programmeren om op verzoek wat zinnetjes te zeggen. Ik ga er tenminste vanuit dat zoiets geprogrammeerd moet worden. Corrigeer me als ik het fout heb. Ook hier heb ik geen idee welke bedrijven dit doen en met welke zoektermen ik moet zoeken.

 

Graag jullie hulp.

 

Groetjes,

 

Sofiane

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben niet op zoek naar kant en klaar sprekende poppen. Ik wil ze zelf iets laten zeggen. Als ik op de zoekterm "talking dolls" zoek dan krijg op de eerste paar pagina's van google vooral bestaande pratende poppen die te koop zijn. Dat wil ik dus niet. Ik heb nog niet zo uitgebreid gezocht met die zoekterm.

 

Iemand nog suggesties?

Link naar reactie
  • 0

Echt waar, is het zo simpel. :o Daar zou ik inderdaad eens mee kunnen beginnen. Ik wil zelf eerst een prototype maken. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat het een commercieel succes wordt en dat het dus om grotere aantallen gaat. Maar om mensen een idee te geven van mijn bedoeling is dit inderdaar niet slecht. Zou ik hier elke pop voor mogen gebruiken als prototype?

 

Is trouwens wel jammer dat je maar een aantal seconden de tijd hebt voor je boodschap. Is hier iets aan te veranderen?

Link naar reactie
  • 0

Echt waar, is het zo simpel. :o Daar zou ik inderdaad eens mee kunnen beginnen. Ik wil zelf eerst een prototype maken. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat het een commercieel succes wordt en dat het dus om grotere aantallen gaat. Maar om mensen een idee te geven van mijn bedoeling is dit inderdaar niet slecht. Zou ik hier elke pop voor mogen gebruiken als prototype?

 

 

 

Waarom zou dat niet mogen, geen beren zien die er niet zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Hou er rekening dat je het opgenomen geluid op verschillende manieren kan opslaan:

 

1. in FLASH, deze worden meestal gebruikt in de pakketjes van conrad en zo, nadeel: maar een paar secondes opslag

voordeel: het geluid blijft in de module opgeslagen wanneer je de pop uitzet, of de batterij wisselt.

 

2. in RAM, kan goedkoper zijn, kan langer opnemen en afspelen, maar heeft als nadeel dat de gegevens weg zijn wanneer je pop uitzet.

 

Dus het is maar net wat je wil!

 

Chris

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens bij Intertoys of een andere speelgoedwinkel langs kunnen gaan en een paar van die pratende poppen te kopen. Zat van die roze plastic feeksen die "mama" en "eten" kunnen uitkramen.

 

Openbreken die handel en dan kun je misschien het type en de fabrikant van de chip achterhalen. Desnoods de fabrikant gewoon opbellen?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Koop bij de electronicazaak een digitale memorecorder (ca 40 euro) en stop dit in je prototype. Hoef je je bouwpakket niet in elkaar te solderen, de geluidskwaliteit is prima en je kunt er uren op kwijt. Beet improviseren met welke knopjes je induwt en je kunt ook meerdere zinnetjes demonstreren.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat het een commercieel succes wordt en dat het dus om grotere aantallen gaat. Maar om mensen een idee te geven van mijn bedoeling is dit inderdaar niet slecht. Zou ik hier elke pop voor mogen gebruiken als prototype?

 

 

 

Waarom zou dat niet mogen, geen beren zien die er niet zijn.

 

 

Als prototype zal het wel geen probleem zijn, maar als je grote aantallen verbouwde Bratz op de markt gaat brengen, dien je wel even te overleggen met de rechthebbenden. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens bij Higher Level lid descartes.

Animatronics is zijn business.

Leuk dat je aan mij denkt Bert, misschien kan ik Sofiane wat verder helpen?

Ik zal haar ook een pm sturen.

 

Maar ook nog wat links voor Sofiane, grote (duitse) jongens.

http://www.heimo.com

http://hofmann-figuren.de

 

gr

 

[edit]

Wil je sprekende (bewegende) poppen in markt zetten zul je toch snel richting,

wat produktie betreft Taiwan of China moeten denken.

Er zijn geluidmodules te koop met vrije meervoudige audio opnames maar om deze in een pop op te nemen en mond(kaak) synchroon te maken,en dan nog betaalbaar in de markt te zetten zal niet meevallen. De Yano's en Furby's zijn daar een goed voorbeeld van.

 

zie ook: http://web.media.mit.edu/~stefanm/yano/

 

 

 

[/edit]

Link naar reactie
  • 0

ja, maar dat ligt toch alleen maar aan de aantallen die ze wil laten maken ( grotere = ?) . Als je er maar genoeg wil produceren is alles te doen, en uiteindelijk ook best goedkoop

Trouwens, sofiane heeft niets genoemd over bewegingen, alleen maar "het laten zeggen van zinnetjes"

groet,

Chris

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de zeer nuttige tips. Ik heb Descartes inmiddels een email gestuurd om te kijken wat er allemaal mogelijk is en natuurlijk wat het dan gaat kosten. In eerste instantie wil ik een sprekende pop. Als de kaken mee bewegen is dat natuurlijk prachtig. Ik wil in een later stadium ook bewegende poppen laten maken. Maar volgens mij kost dat veel meer dan de poppen alleen maar laten spreken dus vandaar. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

 

Mocht iemand nog meer tips hebben dan zijn ze van harte welkom.

 

 

btw..ik ben een man ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.