• 0

van eenmanszaak naar ltd

hallo ik zit met probleempje

ik heb prive een koopcontract getekend en nu gaat mijn hypotheek niet door maar ze verwachten een boete nu zit ik met een eenmanszaak

en als ze dalijk met een deurwaarder komen dan kunnen ze ook op zaak beslag liggen maar wat als ik dit nu veranderd in een ltd voor dat het zover is dan kunnen ze toch niet aan mijn zaak komen en alleen maar prive beslag leggen ? ???

 

oja wat zijn de voordelen en nadelen van ltd tot eenmanszaak

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je nu snel van rechtspersoon gaat wisselen e.d. ben je meteen duidelijk de boel aan het omzeilen. Dat gaat in geen geval helpen. Neem contact op met een adviseur die de feiten op een rijtje kan zetten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Is de verwachte boete dan zo hoog dat je verwacht dat je persoonlijk failliet gaat? In dat geval helpt een LTD ook niet zoveel, je zult jouw eigendom daarin ook van de hand moeten doen.

 

Maar goed, even een stap terug. Die boete, is die zeker? Voor zover ik het weet (geen ervaringsdeskundige) is het zo dat er meestal een ontbindingsclausule is opgenomen in het geval je de hypotheek niet rondkrijgt. Alleen wanneer je dit niet binnen de gestelde termijn aangeeft krijg je een boete om de oren, vaak een percentage van de koopprijs.

 

Dat is heel zuur, maar dan vaak te wijten aan eigen slordigheid. Die boete moet toch meestal wel betaalbaar zijn overigens (even cru gezegd had je anders ook geen geld om jouw nieuwe huis in te richten).

 

Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen dat je goed moet nagaan of die boete wel klopt. Als dat zo is zul je hem moeten nemen, daar zal een verandering van rechtsvorm voor jouw zakelijke activiteiten niets aan af doen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Je kan tegenwoordig ook Zonder jaarcijfers een hyp. krijgen, je betaald wel een hogere renteopslag, maar deze gaat er na 3 jaar vanaf als je wel (goede) cijfers kan laten zien. (Spamgedeelte verwijderd)

Er is meer mogelijk dan je denkt.

 

Lucien

 

 

als jij weet waar graag want ik heb alles al geprobeerd en antwoord

op andere vraag het gaat om 20000 euro dus .

Link naar reactie
  • 0

dat is dus probleem mijn boekhouder zou het wel ff allemaal regelen

maar in plaats dat hij op de uiterlijke datum doorgeeft dat we het niet voor elkaar krijgen heeft hij om uitstel gevraagd,

dus nu zegt makelaar dat we de datum hebbe overschreden dus zijn we boete verschuldigd 10%van koopsom ::)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het al knap dat er antwoord gegeven wordt terwijl de vraag niet helder is ... ;D

 

Even kijken of ik het helder krijg:

Je hebt een koopcontract getekend met een financieringsvoorbehoud ....

Je krijgt in eerste instantie de hypotheek niet "rond".

Binnen de termijn die er voor stond heb je niet gereageerd, maar heeft je boekhouder wel om uitstel gevraagd.

 

De makelaar wil je een boete laten betalen van 10 % van de som.

 

Wat heb je eigenlijk willen kopen??

 

In theorie zou je je boekhouder aansprakelijk kunnen stellen, maar persoonlijk vind ik dat je als goed ondernemer bij dit soort deals ook iets meer scherpte mag tonen en dat het ook weer te makkelijk is om je boekhouder iets te verwijten. Wie is de ondernemer??? Jij of de boekhouder??

 

Kijk of je i.p.v. een boete te betalen wellicht een huur of huurkoop regeling kunt treffen, waardoor je tijd wint om je financiering op orde te brengen.

 

Succes !!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Als je het bedrijf wilt veilig stellen via een Ltd. moet je niet dom weg de eenmanszaak over schuiven in de ltd. maar. Een ltd opstarten (met een nieuwe naam) met Engelse papieren naar de kvk gaan en daar de eenmanszaak opheffen en vervolgens de ltd. inschrijven met als handelsnaam je oude bedrijfsnaam. Voor de buiten wereld verander er dan niets maar de eenmanszaak jij dus met je eventuele schulden hebben niets met de ltd. temaken. Vervolgens ga zelf op de loonlijst met een laag maar wel geloof waardig loon (zitten geen regels aan zoals bij een BV). En zorg er voordat verder niets op je naam staat dan is er bij jou niets te hallen en kunnen ze hoog uit loonbeslag leggen. Wat ze hoogst waarschijnlijk ook zullen doen maar dat is beheersbaar.

 

Maar het is sowieso een goed idee om te stoppen met die eenmanszaak daar bij ben veel te kwetsbaar. En dan kunnen ze wel zeggen als je goed zaken doet is er niets aan de hand maar je sluit ook een brandverzekering af te wel je er van uit gaat dat je huis nooit zal afbranden.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me niet voorstellen dat dit soort constructies toegestaan zijn. Als je het nou had gedaan voordat je een contract had getekend begrijp ik dat het wel mag, maar je hebt getekend als zijnde persoon met een eenmanszaak, dat dat later teveel risico blijkt is jouw probleem?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

als je het mij vraagt kan het wel maar of het verstandig is..

 

Het gaat hier om een prive schuld (de hypotheek) en middels deze constructie probeer je nu je eenmanszaak te redden.

Hierdoor worden denk ik 2 dingen door elkaar gehaald wat niet nodig zou moeten zijn en moet je het los van elkaar zien. Anders wordt je bedrijf dubieus gezien (vanwege de plotse wijziging) denk ik.

 

maar goed wel begrijpelijk als je de zaak wilt redden en niet wil falen door een prive 'ongelukje'

 

Het omzetten van een eenmanszaak naar Ltd, is dat zo makkelijk? als meneer 'RJ83' zegt?

 

een eenmanszaak kan je niet zomaar opheffen toch als je niet failliet bent gegaan? je hebt lopende verplichtingen naar je bank en naar andere partijen waarbij je een langdurig contract mee hebt. Dan moet je het wel met deze partijen goed communiceren.

 

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.