• 0

website-onderhoud-cms-kosten

Beste kenners,

 

Momenteel ben ik klaar met het hart van mijn plan. Ik weet wat ik wil maar weet nog niet wat ik kan. Het betreft het volgende:

 

Mijn website moet de aorta gaan worden van datgene wat ik wil. Ik weet dat deze aorta het belangrijkste is gezien de toekomst.

 

Ik wil een website gaan maken met exact dezelfde layout als www.voetbalzone.nl. Is dit een technisch moeilijk te maken site?...Wat zullen de kosten zijn.

 

Hierbij heb ik nog niet gesproken over websiteonderhoud. Er zullen dagelijks gemiddeld ruim 500 profielen moeten worden gewijzigd. Dit moet ik doen en niet de persoon die dit profiel heeft aangemaakt. In deze profielen verandert slechts het volgende: 34,5 wordt 36,7. en dit gemiddeld dus gemiddeld 500x per dag.

 

- De website maken in deze layout wat kost mij dat?

- Als de website klaar is kan ik dan die profielen zelf dagelijks wijzigen?

- Hoeveel tijd kost dat?

 

Graag hoor ik dat eerst van jullie voordat ik naar een bureau ga en daar mij een oor wordt aangenaaid....Helaas ken ik niemand binnen mijn vrienden en kennissenkring die hier enige kennis van heeft.

 

Ik ben benieuwd en hoop dat jullie het laatste steentje kunnen leggen in mijn bouwwerk.

 

Thanks en fijne feestdagen en gezond 2007!

 

Bart,Fleur en Charlotte

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Waarom zou je je een oor aangenaaid krijgen bij een bureau? Blijkbaar heb je daar ervaring mee ???????????? Indien dat niet zo is, zou je iets minder hard van stapel kunnen lopen.

Ten eerste ben je zelf bij de contacten met een bureau en ten tweede lopen er zat gewone mensen rond die reeele prijzen vragen voor hun diensten.

Als je een oor aangenaaid wilt krijgen, moet je maar eens contact opnemen ;)

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Dit soort vraag is al regelmatig voorbij gekomen op dit forum. Onder 'extra' vind je de zoekfuntie, als je daar '+kosten +website' als trefwoorden gebruikt vind je een hoop informatie.

 

Kort samengevat: een prijsindicatie geven is zo goed als onmogelijk. Factoren als grootte van het buro, ervaring ontwikkelaar(s), precieze functionaliteit (die zie je niet op de homepage van de site die je noemt) spelen allemaal een rol. Als je al een bedrag als antwoord krijgt is dat zeker geen referentie om te bepalen of iemand je een oor aannaait. Zelfs bij meerdere offertes is vergelijken nog aardig lastig (zoek op '+meerdere +offertes +website')

 

Antwoord op vraag twee kan ik je wel geven: ja, als je het goed laat bouwen is het geen enkel probleem om zelf gegevens te wijzigen.

 

Tip: schrijf de functionaliteit die je wilt hebben zo gedetailleerd mogelijk uit. Liefst tot op het niveau: 'als ik inlog als beheerder dan kan ik bovenaan in het menu kiezen voor profiel bijwerken. Via een lijst van alle profielen kies ik de juiste. Nu krijg ik een bewerk venster waarin ik het aantal doelpunten per wedstrijd kan wijzigen.' Is wat werk maar de bouwer kan een goede (fixed price) offerte voor je maken en je voorkomt gezeur achteraf over de functionaliteit.

Link naar reactie
  • 0

Een copy van een website vormgeving kost je rond de 300 usd (op www.scriptlance.com) verder kun je er een open source CMS achter hangen die veel van je wensen oppakt en automatiseert. De kosten voor een scriptkiddy kost incl integratie met de voorkant zo'n 600 usd.

 

Dit alles onder de volgende voorwaarde:

- Een goed plan met technische specificaties

- Genoeg ervaring met ICT projecten

- Oplet dat je geen exacte copy maakt van een website. Blijf een beetje creatief, want vergeet auteursrechten niet!

- Geduld hebt met dit soort projecten, want je betn goedkoop uit, maar het kan tegenvallen in het Engels dingen over te brengen (aangezien de tegenpartij vaak ook geen 100% Engels beheerst)

 

Veel plezier...

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een website gaan maken met exact dezelfde layout als www.voetbalzone.nl. Is dit een technisch moeilijk te maken site?...Wat zullen de kosten zijn.

 

Dat zul je aan de auteursrechthouder van die vormgeving moeten vragen. Maar misschien mag hij je geen licentie verkopen (omdat zijn licentie aan voetbalzone.nl exclusief is).

 

In deze profielen verandert slechts het volgende: 34,5 wordt 36,7. en dit gemiddeld dus gemiddeld 500x per dag.

 

Ik snap er niks van, maar als het is zoals je zegt dan zou je dat kunnen automatiseren.

 

Als de website klaar is kan ik dan die profielen zelf dagelijks wijzigen?

 

Daarvoor moet je een contentmanagementsysteem / beheermodule hebben (of: laten ontwikkelen). En zoiets is ook nodig om de profielen in te voeren (vormgeving staat tot website als behang tot huis).

 

Hoeveel tijd kost dat?

 

Daar verwacht je toch niet echt een antwoord op, hè?

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie antwoorden in eerste instantie.

 

met een oor aan naaien bedoel ik de monopoly-positie die heerst in de ICT wereld! En dat is in alle branches zo dus niet dat ik nu de ICT wereld aanval. Een leek als ik heb op dit gebied nou eenmaal geen ervaring.

 

Uiteraard ga ik creatief te werk en zal niet alles eruit komen te zien als bij www.voetbalzone.nl.

 

En hoeveel tijd kost dit is een serieuze vraag gezien de dagelijkse aan te brengen veranderingen. Jullie spreken over een contentmanagementsysteem / beheermodule dat profielen kan maken en wijzigen. kost dit veel geld?

 

Als de site af is....vanuit welk programma kan ik dan veranderingen aan brengen?

 

Iemand met een eigen webwinkel gericht op tweedehands meubels kan per slot van rekening ook zelf dingen aanpassen. En hij of zij hoeft daar toch geen ICT'er voor te zijn???

 

Kusje Fleur

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik gekeken bij extra/zoek/kosten/website.

 

Conclusie: vormgeving van een website is het behang van een huis en vaak is dit behang erg duur!....neefjes en buurjongens de straat uit sturen en maar beter kijken naar Getronics! Is het niet zo dat een site die weinig kost misschien wel heel erg in de smaak valt? Door eenvoud??? www.kliknieuws.nl bijvoorbeeld! hoeveel heeft deze gekocht???????????? erg benieuwd! En een site als www.voetbalzone.nl???

 

Inderdaad! Niet veel denk ik en toch zit ik er elke dag. Het ziet er gewoon heel prettig en gestructureerd uit. Conclusie: een startende ondernemer hoeft niet een 10.000 euro in zijn broekzak te hebben!

 

Nu mijn vraag:

Als mijn site af is?........komt het onderhoud........Daar wil ik heel graag wat meer over horen alsjeblieft!!!

 

De woorden contentmanagementsysteem en beheermodule zijn al gevallen......maar kan een leek als ik van website zelf onderhoud verrichten?......en hoe ver kan ik hier zelf in gaan???

 

Een fijn antwoord zou een heerlijk kerstcadeau zijn!

 

Kus Fleur en Bart

Link naar reactie
  • 0

Een CMS of content management systeem is juist bedoeld om als website-eigenaar het grootste deel van het onderhoud zelf te kunnen doen.

 

Wel is het belangrijk een CMS te kiezen dat aan al je eisen voldoet, en waarbij je in grote mate controle hebt. Je kunt dan voor de meer complexe technische dingen een handig iemand uit de buurt daaraan laten werken.

 

Design is niet zozeer belangrijk voor de mooiigheid van de website, maar vooral voor het opbouwen van een site die logisch is en waar bezoekers makkelijk en snel kunnen navigeren. Wel is het belangrijk om vooral de navigatiestructuur goed in elkaar te zetten, een bezoeker moet logischerwijs zonder problemen de hele site door kunnen lezen.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Dank je, nu weet ik waar CMS voorstaat waar iedereen het steeds over heeft. Ik had weliswaar al een vermoeden maar toch bedankt.

 

Kost een CMS geld? of kan je die gratis downloaden? en wat versta je onder complexe technische dingen? Ik heb op verschillende sites wat gelezen over CMS. Maar niet de basis ervan.....

 

Staat een CMS in contact met degene die de website heeft gemaakt. dus als iemand een site maakt voor mij, moet die dan ook een CMS maken?.....Heeft iemand voorbeelden van een CMS? printscreens?....

Sorry voor de vele vragen maar het CMS is een van de laatste dingen die ik moet weten in verband met mijn ondernemingsplan! dan kan de kerst beginnen voor mij!

 

Alle antwoorden van iedereen zijn welkom!

 

thanks

Link naar reactie
  • 0

Binnenkort ga ik een website ontwikkelen die een beetje de uitstraling gaat krijgen van www.voetbalzone.nl

 

Vandaag heb ik een beter beeld gekregen van wat dit gaat kosten op korte termijn en lange termijn. Zijn er veel mensen die een soortgelijke site kunnen ontwikkelen??

 

En welke CMS kan het aan om een soortgelijke site zelf op een simpele manier te kunnen onderhouden? Typo 3 of toch wat anders?.....Ik ben niet zo bekend bij CMS. Zou er graag wat meer over horen en leren...

 

Wie kan mij helpen?

 

Groetjes Fleur

Link naar reactie
  • 0

Het is volledig afhankelijk van je wensen, probeer dat eerst duidelijk te krijgen. In de meeste gevallen zal de webdesigner ook het CMS maken, als deze tenminste de kennis ervoor heeft.

Probeer eerst eens duidelijk voor ogen te krijgen wat je wilt kunnen, hoeveel kennis je zelf hebt, wat de bedoeling is van de site, en maak dan eens een afspraak met een webdesigner om alles rustig door te spreken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een aantal standaard CMS-en zijn: joomla, hippo en mambo. Voor de keuze van een cms is het vooral belangrijk om te kijken naar het technische niveau van de gebruiker/beheerder en de functionaliteit die het nodig heeft voor de website.

 

De genoemde applicaties zijn voor iedereen verkrijgbaar en staan dus los van de webontwikkelbedrijven. De genoemde applicaties werken met template oplossingen. Kortom je kan een design bureau een ontwerp laten maken en een technisch bureau de conversie laten maken van ontwerp naar template. Kortom je bent niet per definitie afhankelijk van 1 partij. Uiteraard kan het wel als je gebruik gaat maken van een ontwikkelbureau wat een eigen CMS heeft ontwikkeld.

 

Verkijk je overigens niet op de ontwerpen van websites, ook simpel ogende layouts kunnen ontzettend veel tijd kosten.

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie
  • 0

Zijn er cursussen en kan je jezelf via literatuur sterk ontwikkelen in CMS?..

 

Ik heb zo'n cursus gegeven, maar nu even niet ;) Een goed boek vind ik de Content Management Bible van Bob Boiko. Verder zijn er natuurlijk talloze sites over CMS'en.

 

Je zult je aanpak een beetje moeten verfijnen. Jouw vragen zijn net zoiets als "ik wil een fabriek, wat kost dat?" Zo'n vraag is gewoon onbeantwoordbaar. Je zult de functionele en technische eisen en randvoorwaarden op een rijtje moeten zetten en gaan praten met bedrijven / freelancers die zoiets kunnen realiseren. Maar aan de andere kant: ga niet te ver met je eisenpakket en laat je beïnvloeden door wat er aan vrije software beschikbaar is (want anders moet er veel op maat voor je worden gemaakt, wat erg kostbaar is).

 

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld Plone voor mijn websites. Niet eenvoudig door leken op maat te maken, maar in de handen van een technische wizard tover je er in een paar dagen een heel behoorlijke website mee uit de grond. De inhoud is via een gewone webbrowser wel door leken te onderhouden.

Link naar reactie
  • 0
Zijn er cursussen en kan je jezelf via literatuur sterk ontwikkelen in CMS?..

 

Ik denk dat je nog niet helemaal het juiste beeld hebt van wat een CMS is.

 

Het plaatsen van berichten hier is bijvoorbeeld vergelijkbaar met een CMS. Je logt ergens in, kunt teksten wijzigen, je kunt gebruikers beheren, je kunt profielen bewerken, etcetera.

 

De hierboven genoemde CMS-en zoals Joombla en Typo3 zijn heel erg uitgebreid. Je zult waarschijnlijk bijna een training nodig hebben om alle functionaliteit te kunnen gebruiken.

 

Je kunt daarentegen ook een op jouw situatie toegespitst CMS latren ontwikkelen. Hierin zitten dan alleen die dingen die je nodig hebt, en niet meer. Mocht het nodig zijn, dan kan het later uitgebreid worden. Op deze manier kun je de kosten beheersbaar houden.

 

Tenslotte las ik iets over een monopolie-positie in de ICT - ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt. Als je inderdaad aan de Getronics van deze wereld denkt, dan zou ik me er iets bij kunnen voorstellen. Als je denkt aan kleinere buro's, zoals het mijne, dan gaat dat absoluut niet op.

 

Je laat iets maken, en daarna ben je klaar. Wil je het laten uitbreiden, dan kun je dat laten doen door om het even wie dan ook die dezelfde programmeertaal beheerst. Niks monopolie. :)

 

Tenslotte vraag je meerdere keren om wat het gaat kosten, en heb je meerdere keren als respons gekregen dat dat niet te vertellen is zonder een uitgebreide beschrijving van de gewenste functionaliteiten. Dus - zoals ik al eerder zei - het beste is om zo'n document te maken, en dit aan een aantal buro's voor te leggen voor een vrijblijvende offerte.

 

Beschrijf daarin wat je wilt dat de website doet. "Als ik op 'Lijstje' klik wil ik een lijstje van zus-en-zo zien dat te sorteren is op bla en blap. De beheerder van bestaande gebruikers de achternaam kunnen wijzigen" Etcetera.

 

Je zult je aanpak een beetje moeten verfijnen. Jouw vragen zijn net zoiets als "ik wil een fabriek, wat kost dat?"

 

Precies. Ik krijg de vraag zo af en toe ook: "Ik wil een website. Wat kost dat?". Mijn antwoord is steevast "Ergens tussen de 500 en 100.000 euro" :)

Link naar reactie
  • 0

Fleur,

 

Ik denk dat er op het web voldoende te vinden is om te leren over CMS systemen. Mocht je in de praktijk een cms willen zien dan zijn er genoeg aanbieders die een site met cms systeem kunnen opzetten waar je geen opstartkosten voor hebt (demo periode). Je kan dan wellicht een gevoel krijgen voor flexibiliteit vs. gemak vs. functionaliteit

 

In je zoektocht naar een antwoord wat het kan gaan kosten, is het wellicht ook goed om de vraag om te draaien: wat mag het kosten. En op basis van het budget je zoektocht iets meer te focussen.

 

Zoals eerder opgemerkt kunnen bepaalde processen waarschijnlijk makkelijk geautomatiseerd worden (de verhoging van het gemm. waar je het over hebt), maar de upfront investering zal je wel moeten maken. Ik ben zelf een voorstander in eerste instantie de iets grotere investering te maken (vanaf het begin goed beginnen) aan de andere kant moet het geheel realistisch blijven)

 

Veel succes met je site!

 

 

 

 

 

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

 

 

En hoeveel tijd kost dit is een serieuze vraag gezien de dagelijkse aan te brengen veranderingen. Jullie spreken over een contentmanagementsysteem / beheermodule dat profielen kan maken en wijzigen. kost dit veel geld?

Kusje Fleur

 

Fleur,

 

Voordat je iets laat maken met een contentmanagementsysteem, is het wellicht beter om wat beter te begrijpen te weten hoe gegevens zijn opgeslagen op een website je eigen domein.

 

Een contentmanagemensysteem heb ik zelf om teksten aan te passen. Redelijk simpel opgezet, maar ik heb ook niet meer nodig. Voor wat betreft de data, die zijn in mijn site en de meeste sites nog altijd opgeslagen in een database. Veel servers draaien op Apache (de software) om de websites de draaien. En de databases zijn meestal te veranderen met een SQL language/queries. Als je iedere dag dezelfde data moet veranderen bij bepaalde profielen zou dat wellicht via een SQL querie kunnen. Dat is een opdracht die je het "systeem" geeft om elke dag in bepaalde velden (bijvoorbeeld het veld "aantal" of "leeftijd" een waarde te zetten ofwel de waarde aan te passen. Als je dan zo'n query maakt of laat schrijven kun je vervolgens ergens op de server instellen dat deze de query iedere dag draait om een bepaalde tijd. Als dat zo de bedoeling is, is het kwestie van de juiste query of queries laten schrijven en dan even instellen. Daarna heb je er zelf geen werk meer aan. En geen content management systeem nodig daarvoor. Maar als ik de site voorbeeld zo zie heb je wel een content management systeem nodig voor de tekst.

 

Zo'n content management systeem kun je laten maken, maar ook zijn er hele goede te koop afhankelijk van wat voor soort site. Die kunnen dan achter de site worden gezet of in een nieuwe worden gezet. Gewoon zoeken op content management system of WYSIWYG editor op internet dan vind je ze wel. Een paar gratis WYSIWYG editors (basis voor de zogenaamde CMS of hetzelfde, weet ik niet ben niet super kundig in dat soort zaken) staan ook gewoon op het internet. En CMS standaard systemen meer dan genoeg. Inderdaad meestal met demo op de site, dus het loont zeker ook de moeite om die sites beetje na te lopen de demos en te zien wat mogelijk is.

 

Op internet staan inderdaad ook genoeg sites waar je een "project"aan kunt bieden om uit te laten voeren. De softwareontwikkelaars kunnen je dan een offerte sturen. Op basis van een omschrijving die je maakt van wat je wilt. Moet wel precies zijn zo'n omschrijving. En idd kan het je zelf veel tijd kosten als je een site helemaal custom laat maken door iemand uit het buitenland. Kost tijd voor uitleg en afstemming.

 

Succes. En als er nog vragen zijn mag je me ook een PM sturen. Of mailen. Ik ben geen programmeur of zo maar weet wel globaal hoe een site er uit ziet. En heb er dus zelf ook al eentje laten maken.

"No amount of speculation takes the place of experience."

Charles S Peirce (1839-1914)

Collected Papers of C.S. Peirce (1935)

Link naar reactie
  • 0

Neem een hosting pakket met CMS voorgeinstalleerd, een bekende is Joomla (CMS). Daar kan je dan artikelen op aanmaken en aanpassen zo vaak als nodig. Dit zal je niet meer kosten dan een paar tientjes per maand. Wil je na deze broodnodige web ervaring meer of automatisering zoek dan een student die voor een paar honderd euro je website aanpast.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik gekeken bij extra/zoek/kosten/website.

 

Conclusie: vormgeving van een website is het behang van een huis en vaak is dit behang erg duur!....neefjes en buurjongens de straat uit sturen en maar beter kijken naar Getronics!

 

Getronics kost je al een jaarsalaris als je naar de voorgevel kijkt. Het is bovendien geen internetbureau maar een grote IT-reus. Er zit gelukkig ook nog wel wat tussen :)

 

Is het niet zo dat een site die weinig kost misschien wel heel erg in de smaak valt? Door eenvoud???

 

Dat ligt heel erg aan je doelgroep. Vakantiediscounter.com scoort geweldig dankzij hun amateuristische layout: mensen hebben het gevoel dat ze echt bij een low budget-reisorganisatie zitten, terwijl het achter de schermen net zo professioneel gaat als bij elke andere reisbureau. Sites als Marktplaats, Startpagina en Craigslist scoren ook uitstekend ondanks of dankzij een low budget-vormgeving, maar hebben hun positie vooral bereikt doordat ze de eersten waren op hun gebied. Vergis je echter niet: dat goedkope uiterlijk wordt wel uiterst, uiterst professioneel uitgebuit.

 

www.kliknieuws.nl bijvoorbeeld! hoeveel heeft deze gekocht?

 

Geen idee. Is gemaakt door De Winter Media. Als daar eigen mensen aan hebben gewerkt gaat het wellicht om weinig meer dan loonkosten.

 

En een site als www.voetbalzone.nl???

 

Is volgens mij door de makers zelf in elkaar gezet.

 

Inderdaad! Niet veel denk ik en toch zit ik er elke dag. Het ziet er gewoon heel prettig en gestructureerd uit. Conclusie: een startende ondernemer hoeft niet een 10.000 euro in zijn broekzak te hebben!

 

.. maar hij moet dan wel kunnen programmeren ;-)

En om eerlijk te zijn is dat wel hoe veel succesvolle websites van kleine ondernemers zijn begonnen.

 

Nu mijn vraag:

Als mijn site af is?........komt het onderhoud........Daar wil ik heel graag wat meer over horen alsjeblieft!!!

 

De woorden contentmanagementsysteem en beheermodule zijn al gevallen......maar kan een leek als ik van website zelf onderhoud verrichten?......en hoe ver kan ik hier zelf in gaan???

 

Dat is eigenlijk het hele probleem: zover als je wilt, of zover als je wilt betalen. Er is misschien geen product ter wereld waarvan de mogelijkheden en kosten zo enorm ver uiteenlopen als content managementsystemen. Er zijn er een hele stapel die tienduizenden euro's per jaar kosten aan licentiekosten, er zijn er ook een heleboel die "gratis" zijn. Ik zet gratis tussen aanhalingstekens want ze moeten wel speciaal worden geïntegreerd met jouw website en dat kan eventueel flink in de papieren lopen.

 

De meesten werken vanuit je internetbrowser - je gaat dan naar een webpagina toe, je logt in en je kunt via formulieren gegevens aanpassen - en enkelen werken als apart programma dat je kunt opstarten in (bijvoorbeeld) Windows.

 

Wat in ieder geval enorm belangrijk is, is dat je een goed beeld hebt van wat je met je website wilt en hoe je alle inhoud (content) erop wil gaan krijgen. Ik heb het idee dat daar bij jullie nog wel het een en ander over nagedacht of aan gesleuteld moet worden. Je maakt mij bijvoorbeeld niet wijs dat straks duizenden mensen naar jullie site trekken omdat hier en daar een getalletje verandert. Heb je bijvoorbeeld geen nieuws dat je elke dag wilt aanvullen, of moet je niet af en toe een nieuw profiel toevoegen of een oud profiel verwijderen?

 

Ik onderschrijf in ieder geval de opmerking van renep: "Jouw vragen zijn net zoiets als "ik wil een fabriek, wat kost dat?" Zo'n vraag is gewoon onbeantwoordbaar. Je zult de functionele en technische eisen en randvoorwaarden op een rijtje moeten zetten en gaan praten met bedrijven / freelancers die zoiets kunnen realiseren."

 

Tip tot slot: kijk ook eens op sites als Webhostingtalk.nl bij de rubrieken Complete websites te koop. Wellicht zit daar iets voor je tussen dat je 1-2-3 over kunt nemen, wellicht geeft het je een idee van de prijs aan de onderkant van de markt (een treetje hoger dan de "buurjongen" maar meer ook niet), wellicht kun je - als een site je interessant lijkt maar niet 1 op 1 door jullie inzetbaar is voor wat jullie willen - met de verkoper onderhandelen en vragen of hij voor een vergelijkbare prijs iets voor jullie in elkaar zet. Let dan wel goed op dat je goed aangeeft welke gegevens jullie via een cms willen kunnen onderhouden.

 

Kus Fleur en Bart

 

Kusje terug. Maar dan alleen aan Fleur. Sorry Bart.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.