• 0

body bike

Een fiets, die je met al je ledematen aandrijft (benen + armen).

 

Goed voor een flinke glimlach op de maandagmorgen,

deze 'bodybike', kijk eens op http://www.hyperbike.info/

 

Volgens mij zijn roeifietsen veel efficiënter, en is de combinatie

hoog gewicht, en een flinke lucht- en rolweerstand niet echt ideaal.

 

maar bij de Segway keken mensen ook eerst raar....

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Dit is toch wel een heel oud concept hoor. Met alle nieuwe ontwikkelingen die tegenwoordig te verkrijgen zijn op de markt. zoals het het fietsen met hulpmotor en geheel overdekt zoals byvoorbeeld de aerorider en sunrider. kijk daar maar eens www.aerorider.com

 

 

MVGrtz

 

Link naar reactie
  • 0

Doe mij maar een Motor Bike en nog specifieker Ducati's van voor 1987, niet zo goed voor de conditie maar heel veel leuker; "my favorite waste of time en anti high tech therapie" de afgelopen 25 jaar. ;D Passen alle 4 niet in mijn schuurtje dus staat er maar eentje :-\

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Past niet in mijn schuurtje :'(

 

Smoesjes... als er iemand hier een garage heeft waar zon vehikel in past ben jij het ;p

 

Maar die aero is cooler, en heeft nog een motortje ook. Evengoed zie je zelden tot nooit zulke vehikels op de nederlandse wegen... vroeger nog wel eens zo'n open ligfiets, maar heb het idee dat die ook goeddeels verdwenen/overreden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Nils, ze zitten je te pesten...

 

Laat die auto's maar lekker binnen staan.

 

Leuk ding hoor die fiets, iets voor homeshopping?

Als je het niet meer nodig hebt schuif je het onder je bed ;)

 

Mag ik elke maandag zo' n glimlach?

 

Groet,

 

Peter

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Past niet in mijn schuurtje :'(

 

Smoesjes... als er iemand hier een garage heeft waar zon vehikel in past ben jij het ;p

 

Maar die aero is cooler, en heeft nog een motortje ook. Evengoed zie je zelden tot nooit zulke vehikels op de nederlandse wegen... vroeger nog wel eens zo'n open ligfiets, maar heb het idee dat die ook goeddeels verdwenen/overreden zijn.

 

Hey

 

Het is vooral in Duitsland en America gewild die aerorider, heb ik begrepen.

 

Ik denk dat Nederlanders Iets nieuws kopen als de prijs aantrekkelijk is, Americanen kopen iets nieuws voor de heb. wat de prijs ook is als ze maar de eerste zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij een typisch geval van hype deze hyperbike.

bb6154.jpg

Hoewel het misschien logisch lijkt om de handen ook bij de aandrijving te betrekken om zo meer vermogen te kunnen ontwikkelen, gooien de fysiologische eigenschappen van de mens roet in het eten.

Dat heeft te maken met het leidingwerk binnen in de mens, om het simpel te houden, je zou er een tweede hart, longen en extra slagaders voor aan moeten leggen om voldoende energie naar de ledematen te kunnen sturen.

In het geval van een gewone racefiets slurpen de benen 90% van de maximale capaciteit op, de over capaciteit is nodig om de overige lichaamsdelen van vers bloed te voorzien. Meer krachten opwekken met de armen betekend automatisch een vermogens reductie van de benen.

Om nog maar te zwijgen over de belasting die coordinatie van de ledematen vraagt met dit flapperaat.

De claim dat dit apparaat 50 Mph kan halen is gewoon bullshit, het frontaal oppervlak is gigantisch, zelfs in een afdaling vraag ik mij af of je ook maar enigzins in de buurt komt van de 80 km/u. Een uitslover haalt misschien kortstondig de 50 km/u maar is daarna helemaal leeg.

 

Hoewel het apparaat er leuk uitziet (voor mij als techneut dan) lijkt het meer op een uit de hand gelopen grap met een fitnessapparaat.

Kan bijgezet worden in het curiosa museum.

 

In Nederland rijden al jaren Alleweders rond, zie foto.

Deze zijn ergens eind jaren 80 ontwikkeld en hebben alleen trapaandrijving. Al kan een handige sleutelaar er makkelijk een naafmotor in monteren. Net als de earorider is het vooral een mooi reclameobject. Al zijn er ook wel mensen die hem als woon/werkfiets gebruiken.

Saillant trouwens dat niemand de naam Alleweder heeft geregistreerd.

36Alleweder.jpg

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hej

 

ik heb gehoord van een werknemer dat de aerorider en sunrider inderdaad binnenkort te huren of leasen (dit weet ik niet precies) als reclamevoertuig. ik vind ze wel apart en opvallend. kunnen mooi rijden in het centrum van Amsterdam toch?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.