• 0

Kosten import uit China

Hallo iederen

 

Ik ben een startend ondernemer en zou graag mijn goederen importeren uit China.

 

De vraag is nu, als ik mijn kostprijs ken in China , hoeveel percent zou ik er dan moeten bij tellen als ik mijn product hier voor mijn deur wil hebben staan ? Wss verzekering van container, kost van transport, en ik weet niet wat voor kosten ze je allemaal aanreken als je het importeert, dus invoerrechten en al de rest.

 

Alvast bedankt

 

groetjes

Dimitri

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

heren...

 

Ik zoek eigenlijk iemand die voor mij/ bedrijf, goederen kan controleren alvorens ze verstuurd worden vanuit China.

Dit op regelmatige basis...Heeft iemand goede ervaringen met of een bedsrijf of ene persoon, laat het mij dan even weten..

 

Alvast bedankt

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies zou zijn bij een eerste zending van zulk klein gewicht gewoon per DHL/UPS/EMS te laten komen, dan staat het binnen 3 dagen op de deurmat.

 

Zijn de verdere plannen echt heel serieus en de tijd is beperkt kun je er voor kiezen ervaring op te doen door het meteen per vrachtship naar NL te laten komen, hiervan leer je gewoon heel veel en de logistieke kanalen zijn dan al gelegd voor het geval er een grotere zending volgt. Als je een shipper zoekt, PM maar, ik heb er wel een paar die goed zijn in China, maar het ligt er maar net aan waar de produkten de boot op moeten voor de juiste keuze. Chinese shippers zijn over het algemeen goedkoper.

 

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik de eerste container naar NL liet komen, ik heb er geloof ik nog grijze haren van, maar dat is alweer een tijdje geleden.

 

Veel succes!

 

Buddie, PM me, ik woon hier en heb ervaring in QC

Link naar reactie
  • 0

heren...

 

Ik zoek eigenlijk iemand die voor mij/ bedrijf, goederen kan controleren alvorens ze verstuurd worden vanuit China.

Dit op regelmatige basis...Heeft iemand goede ervaringen met of een bedsrijf of ene persoon, laat het mij dan even weten..

 

Alvast bedankt

 

 

 

Buddy, dat is exact wat dat wij doen. Zonder te pushen, laat maar iets weten

ImpExpBel

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

(deleted)

Controle van de materialen voor verzending uit China is ook mogelijk.

(deleted)

 

(Koos, je bericht was op het randje, vandaar dat ik je bericht heb aangepast: kan je uitleggen waarom je goedkoper bent, hoe je goedkoper bent? Dat was nl. de vraag. Dank, De Mod.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil als alle eerst jullie allemaal bedanken voor jullie informatie! Ik heb veel bijgeleerd.

 

Maar ik heb nog een vraagje. Ik heb al een tijdje gezocht maar kan geen duidelijke bedrag vinden. Ik wil namelijk mobielhangertjes uit china importeren. Deze zijn heel licht en dus voordeliger om per lucht te verzenden. Maar wat zijn de verzendkosten? Gaat het per kilo? En hoeveel kost het ongeveer per kilo? Ik wil om te proberen eerst maar een kilo of 4 a 5 importeren.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Deze zijn heel licht en dus voordeliger om per lucht te verzenden. Maar wat zijn de verzendkosten? Gaat het per kilo? En hoeveel kost het ongeveer per kilo? Ik wil om te proberen eerst maar een kilo of 4 a 5 importeren.

 

Luchtvracht is voor 4 a 5 Kilo niet interessant, je zit op Schiphol met vaste kosten (minimum) en die in combinatie met luchtvrachtkosten en de lokale kosten daar vaak hoger dan dat je het per DHL / Fedex / UPS laat komen.

 

Advies is dus DHL / Fedex / UPS. Dan gaat het inderdaad per kilo (en afmetingen van het pakket). Bel de verschillende koeriers om een prijs op te vragen. Als de verkoper de verzending regelt met het lokale kantoor van DHL / Fedex / UPS is het wellicht goedkoper.

Link naar reactie
  • 0

Hi Mensen,

 

Met veel aandacht lees ik hier deze thread en heb er al heel veel nuttige informatie gevonden. Ook al was het niet persoonlijk bedankt hiervoor ;)

 

Zelf zijn we begonnen aan de productie en import van schoenen uit China. Momenteel zitten we al een tijdje in Wenzhou (letterlijk naast de samplemakers bij onze producent, omdat het te lang duurt vanuit Nederland) en staan op het punt (na een lange aanloop van de bekende problemen als taal, kwaliteit etc.) een eerste serie naar Nederland te halen. En ik heb nog voor de zekerheid een paar vraagjes voordat we de officiële order goedkeuren.

 

We willen dit per boot CIF Rotterdam of CIF Amsterdam te doen (heeft iemand toevallig reden om een voorkeur te ontwikkelen?). Voor het CIF rekent de fabrikant zo’n 0,30 a 0,40 USD extra per product. Is dat reëel? Op onze order zetten wij dan CIF [haven]. Moet daar ook nog FOB Ningbo bij of is CIF [haven] voldoende?

 

Daarnaast zitten we met de lossen, inklaren, BTW en invoerbelasting. Die laatste lijkt ons op basis van de Tariff code (6404 11) 16.9%. Echter, wij betalen een complete prijs, inclusief transport en het lijkt me niet handig om over die totaalprijs importbelasting te betalen, immers, transportkosten zijn geen onderdeel van het product. Dus stel dat wij (fictief) 30 USD CIF Rotterdam betalen, betalen wij teveel belasting als we over dat bedrag indien we daar over die 16.9% betalen. Is dit een juiste benadering? Moeten wij de douane een gesplitste kostprijsberekening overhandigen? Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

En dan komt de BTW. Dat betaal je dan weer wel over het gehele bedrag heb ik begrepen. (dus 19% over kostprijs product + transport + verzekering), maar daar kunnen we dan weer vrijwaring over krijgen mits de belastingdienst ons die vergunning gunt… En dan, voor het lossen en inklaren gelden min of meer vaste tarieven (het zijn nagenoeg dezelfde producten per verscheping). Ik las in een eerder bericht zo’n 150 Euro. Klopt dit? Of hangt dit sterk af van de hoeveelheden. Wij zitten voor deze order met ongeveer 50 verhuisdozen.

 

En dan nog de ROHS. Volgens mij is dat met name op elektronische apparatuur. Echter in onze producten wordt lijm en rubber (TPR) gebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee? Moeten wij rekening houden met bepaalde documentatie of andere importrestricties voor bij de doaune? (ik heb horrorverhalen gehoord over de vernietiging van een complete levering)

 

En wellicht heeft iemand nog wat algemene (recente) tips!

 

Alvast hartelijk dank!

 

Tom

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een paar tips. Ik weet niet of die al aan de orde zijn gekomen, anders moeten jullie me maar vergeven.

1. Laat je leverancier een z.g. Form.A opstellen, waardoor je minder invoerrechten betaalt.

2. Sluit met Chinezen altijd een overeenkomst af dat slechte goederen door hen kostenloos moeten worden herleverd en neem daarbij in het achterhoofd mee dat het geen optie is om die slechte goederen weer terug naar China te sturen. Die worden daar niet meer binnen gelaten!

Link naar reactie
  • 0

wij importen plafondplaten uit china

het tarief hiervoor is 2% voor doune

 

en op je vraag wat de vrachtkosten zijn

de container van assen- rotterdam kost mij € 1000,--

maar dan moet ik heb wel legen binnen 8 uur.

 

duurt het het legen langer moet je betalen

 

o ja 1 tip koop geen lichtbakken uit china

DRAMA...

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

Link naar reactie
  • 0

Hi Mensen,

 

Met veel aandacht lees ik hier deze thread en heb er al heel veel nuttige informatie gevonden. Ook al was het niet persoonlijk bedankt hiervoor ;)

 

Zelf zijn we begonnen aan de productie en import van schoenen uit China. Momenteel zitten we al een tijdje in Wenzhou (letterlijk naast de samplemakers bij onze producent, omdat het te lang duurt vanuit Nederland) en staan op het punt (na een lange aanloop van de bekende problemen als taal, kwaliteit etc.) een eerste serie naar Nederland te halen. En ik heb nog voor de zekerheid een paar vraagjes voordat we de officiële order goedkeuren.

 

We willen dit per boot CIF Rotterdam of CIF Amsterdam te doen (heeft iemand toevallig reden om een voorkeur te ontwikkelen?). Voor het CIF rekent de fabrikant zo’n 0,30 a 0,40 USD extra per product. Is dat reëel? Op onze order zetten wij dan CIF [haven]. Moet daar ook nog FOB Ningbo bij of is CIF [haven] voldoende?

 

Daarnaast zitten we met de lossen, inklaren, BTW en invoerbelasting. Die laatste lijkt ons op basis van de Tariff code (6404 11) 16.9%. Echter, wij betalen een complete prijs, inclusief transport en het lijkt me niet handig om over die totaalprijs importbelasting te betalen, immers, transportkosten zijn geen onderdeel van het product. Dus stel dat wij (fictief) 30 USD CIF Rotterdam betalen, betalen wij teveel belasting als we over dat bedrag indien we daar over die 16.9% betalen. Is dit een juiste benadering? Moeten wij de douane een gesplitste kostprijsberekening overhandigen? Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

En dan komt de BTW. Dat betaal je dan weer wel over het gehele bedrag heb ik begrepen. (dus 19% over kostprijs product + transport + verzekering), maar daar kunnen we dan weer vrijwaring over krijgen mits de belastingdienst ons die vergunning gunt… En dan, voor het lossen en inklaren gelden min of meer vaste tarieven (het zijn nagenoeg dezelfde producten per verscheping). Ik las in een eerder bericht zo’n 150 Euro. Klopt dit? Of hangt dit sterk af van de hoeveelheden. Wij zitten voor deze order met ongeveer 50 verhuisdozen.

 

En dan nog de ROHS. Volgens mij is dat met name op elektronische apparatuur. Echter in onze producten wordt lijm en rubber (TPR) gebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee? Moeten wij rekening houden met bepaalde documentatie of andere importrestricties voor bij de doaune? (ik heb horrorverhalen gehoord over de vernietiging van een complete levering)

 

En wellicht heeft iemand nog wat algemene (recente) tips!

 

Alvast hartelijk dank!

 

Tom

 

 

Beste Tom,

 

Toevallig zijn wij ook bezig met het importeren van schoenen uit China.

Misschien is het handig dat we even ideeen uitwisselen en eventueel leveranciers. Ook zouden we een bestelling samen kunnen boeken. Het lijkt me verstandig om i.i.g financieel zo goed mogelijk hier uit te kunnen komen.

Laat me even weten.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Pim

Link naar reactie
  • 0

Beste Tom,

 

Reken naast ongeveer 300 euro aan vaste kosten in Rotterdam (Amsterdam is echt te klein) en 60 euro per m3. Een hele gove schatting, maar het geeft je een beetje een idee van de kosten. Naruulijk exclusief btw en invoerrechten.

 

Voor een precieze quote kun je een Nederlandse forwarder raadplegen.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reacties!

 

@ P.J. Odems,

Goede tips. Het Form A. wordt opgesteld. Hierin zal een overheidsinstantie inderdaad officieel bevestigen dat het een compleet Chinees product is (onderdelen en fabricage). Hoeveel invoerbelasting mij dit zal schelen weet ik niet. Enig idee waar ik dit kan vinden? Wat het herleveren van slechte producten betreft krijgen we het bekende 'NO PLOBLEM' maarja, dat risico nemen we niet dus we komen terug voor QC op locatie.

 

@ Mark,

De keuze op Rotterdam was om die reden inderdaad al gevallen. Bedankt voor de grove schatting van die 60 Euro per m3. Wat de BTW betreft, zullen we die vrijwaring bij de belastingdienst aanvragen. We voldoen aan hun drie voorwaarden, dus daar verwacht ik geen problemen. De exacte invoerbelasting (= neem ik aan wat je bedoeld met invoerrechten) is me nog niet geheel bekend (zie mijn reactie op Tonino).

 

@ Pim,

Uitstekend voorstel. Ik zit momenteel nog in Wenzhou. Vanaf 14 april ben ik weer in Nederland (Amsterdam). Laten we afspreken. Ik stel voor dit even via PM / email af handelen, dan hoeven we het forum hier niet mee te vervuilen.

 

 

** En verder wellicht handige info

- Ik heb een C.I.F Rotterdam voor USD 0,25 per paar gekregen.

- Betaling 20% in advance, rest bij ontvangst

- Vertraagde levering meer dan 10 dagen wordt de verzending op hun account per boot gedaan

- Vertraagde levering meer dan 20 dagen wordt de verzending op hun account per air gedaan

 

En het is echt waar: Alles in China gaat gemiddeld eerst drie keer mis (zo hebben we vandaag veters gekregen waarop onze merknaam in spiegelbeeld staat....). Je mag hier werkelijk niets aannemen, behalve dat het fout gaat! Af en toe om gek van te worden.

 

Nogmaals, hartelijk dank voor de reacties en meer tips, opmerkingen en adviezen zijn uiteraard welkom.

 

Groet, Tom

 

Link naar reactie
  • 0

Zover ik van de douane-deskundige van de transporteur heb begrepen, wordt het invoerrechtenpercentage gehalveerd en in bepaalde gevallen zelf 0%. Een beetje transporteur heeft altijd specialisten in huis die jou graag vertellen wat de invloed voor jouw produkten betreft.

Link naar reactie
  • 0

 

Moet daar ook nog FOB Ningbo bij of is CIF [haven] voldoende?

Je kan maar 1 Incoterm gebruiken, dus FOB of CIF, 1 van die twee.

 

Daarnaast zitten we met de lossen, inklaren, BTW en invoerbelasting. Die laatste lijkt ons op basis van de Tariff code (6404 11) 16.9%. Echter, wij betalen een complete prijs, inclusief transport en het lijkt me niet handig om over die totaalprijs importbelasting te betalen, immers, transportkosten zijn geen onderdeel van het product. Dus stel dat wij (fictief) 30 USD CIF Rotterdam betalen, betalen wij teveel belasting als we over dat bedrag indien we daar over die 16.9% betalen. Is dit een juiste benadering? Moeten wij de douane een gesplitste kostprijsberekening overhandigen? Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

De douanewaarde wordt gebaseerd op de CIF waarde binnekomst EU. Dus over de transportkosten betaal je gewoon invoerrechten inderdaad..

 

En dan komt de BTW. Dat betaal je dan weer wel over het gehele bedrag heb ik begrepen. (dus 19% over kostprijs product + transport + verzekering), maar daar kunnen we dan weer vrijwaring over krijgen mits de belastingdienst ons die vergunning gunt…

De BTW betaal je inderdaad over de CIF waarde + Invoerrecht + transportkosten tot plaats van bestemming (dus tot aan jouw deur)

 

Moeten wij rekening houden met bepaalde documentatie of andere importrestricties voor bij de doaune? (ik heb horrorverhalen gehoord over de vernietiging van een complete levering)

 

Overigens krijg je geen korting op de invoerrechten met een Forma A. China is daarvan uitgesloten. Die zijn inmiddels al rijk genoeg.

Link naar reactie
  • 0

Wat en geweldig forum is dit. Ik heb het hele topic doorgespit en toch zit ik met een vraag waar ik niet uit kom. Dus ik hoop dat ik hierdoor wijzer wordt.

 

Ik heb verschilende bedrijven in China (Beijing) gevonden die apparatuur voor schoonheidssalons verkopen. Ik heb mijn oog laten vallen op een lichttherapie lamp (geen laser). Dit is rechtstreeks via de fabrikant. Het apparaat kost $3000 FOB (waarschijnlijk kan daar nog wat vanaf) en het gewicht is 42kg. Wat kost mij het verzenden naar Nederland? Ik heb gezocht naar de Taric code maar daar kom ik niet uit. Als ik het goed begrijp dan komen er nog inklaringskosten, invoerrechten en BTW bij? En waar zou ik dan ongeveer vanuit moeten gaan? Het apparaat is voor eigen gebruik dus niet voor de verkoop. En is het veilig om een electronisch apparaat in China te bestellen want ik lees daar ook veel negatieve dingen over. Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft. Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Pakjes van minder als 50 kilo liefst per koerier. Kost iets van 5 euro per kilo.

 

Invoerrechten voor elektrische apparaten is volgens mij 2,7%. Heb je natuurlijk nog de btw van 19% en misschien een kleine fee van UPS/TNT voor het invoeren. Kosten misschien 10 euro.

 

Dan de vraag of het verstandig is en/of veilig. Veilig is het niet, je weet niet of het apparaat (heel) aankomt, je zult er geen of weinig service voor kunnen krijgen, enz enz Het is een grote gok, maar ik kan niet voor jou bepalen of het een verstandige gok is.

 

 

In ieder geval veel succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mijn verhaal is wel een beetje standaard maar ik wil textiel gaan importeren vanuit China en heb inmiddels wel contact met een leverancier. Die levert FOB. Ik weet wat deze term betekent.

 

In eerste instantie wil ik klein beginnen via bijvoorbeeld een webshop. Ik heb dus niet meteen hele containers nodig. Waarschijnlijk zijn het eerst enkele dozen. Is het niet handiger om dit gewoon via de standaard post te doen?

 

Stel nu ik doe het via de DHL o.i.d. hoe zit het dan met de douane? Hoe gaat het dan met het inklaren?

 

Stel ik kies toch voor FOB. Welke stappen moet ik precies ondernemen om de dozen bij mij in huis te krijgen? Met wie moet ik contact opnemen en wie regelt wat?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.