• 0

Alles is er behalve de klant

Ik heb een doorstart gemaakt met NLServers (www.nlservers.nl). De KvK inschrijving is er, de website is er, etc. etc.

 

Maar nu: ik heb een laag budget. Een zeer laag budget.

 

Ik vraag mij af hoe ik zo goedkoop mogelijk impact kan maken op de omgeving. Mijn diensten zijn; pc's op maat, doorverkoop en reparatie van PC's voor de particulier.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@ NLservers

 

Een aantal van je berichten zijn samengevoegd en er is wat tekst verwijderd. Om je geheugen even op te frissen heb ik forumregel nummer 5 even uitgelicht.

 

Als je voordat je gaat posten even de regels leest is en blijft iedereen blij...

 

5. Begrijpelijk dat je mensen naar jouw bedrijf of website wilt krijgen, maar ….. reclame plaatsen is niet toegestaan. Sterker nog het wordt vaak als onbeschoft beschouwd!

Je mag in je avatar wel je bedrijfslogo gebruiken en in je je signature melding maken van je website. Dit kun je aanpassen in je profiel (te vinden in ‘mijn account’ in het menu bovenin). Verder kun je, indien je een actief lid bent van Higherlevel.nl, je bedrijfsprofiel toelichten in WieWatWaar

 

Link naar reactie
  • 0

@ NLservers

 

Een aantal van je berichten zijn samengevoegd en er is wat tekst verwijderd. Om je geheugen even op te frissen heb ik forumregel nummer 5 even uitgelicht.

 

Als je voordat je gaat posten even de regels leest is en blijft iedereen blij...

 

5. Begrijpelijk dat je mensen naar jouw bedrijf of website wilt krijgen, maar ….. reclame plaatsen is niet toegestaan. Sterker nog het wordt vaak als onbeschoft beschouwd!

Je mag in je avatar wel je bedrijfslogo gebruiken en in je je signature melding maken van je website. Dit kun je aanpassen in je profiel (te vinden in ‘mijn account’ in het menu bovenin). Verder kun je, indien je een actief lid bent van Higherlevel.nl, je bedrijfsprofiel toelichten in WieWatWaar

 

 

Ho ho, het was niet bedoeld als reclamemiddel, maar om feedback te krijgen over wat men er nu van vindt. Mijn karma is al 2 punten gedaald...?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

@ NLservers

 

Een aantal van je berichten zijn samengevoegd en er is wat tekst verwijderd. Om je geheugen even op te frissen heb ik forumregel nummer 5 even uitgelicht.

 

Als je voordat je gaat posten even de regels leest is en blijft iedereen blij...

 

5. Begrijpelijk dat je mensen naar jouw bedrijf of website wilt krijgen, maar ….. reclame plaatsen is niet toegestaan. Sterker nog het wordt vaak als onbeschoft beschouwd!

Je mag in je avatar wel je bedrijfslogo gebruiken en in je je signature melding maken van je website. Dit kun je aanpassen in je profiel (te vinden in ‘mijn account’ in het menu bovenin). Verder kun je, indien je een actief lid bent van Higherlevel.nl, je bedrijfsprofiel toelichten in WieWatWaar

 

 

Is het misschien een idee om sitereviews af te splitsen naar een sub gedeelte dat niet in de standaard HL-view is te zien? Zo voorkom je ook oneigenlijk gebruik en kunnen ondernemers toch andere ondernemers helpen als ze dat willen.

Link naar reactie
  • 0

Is het misschien een idee om sitereviews af te splitsen naar een sub gedeelte dat niet in de standaard HL-view is te zien? Zo voorkom je ook oneigenlijk gebruik en kunnen ondernemers toch andere ondernemers helpen als ze dat willen.

 

Dat kan inderdaad, in principe wordt er in het off topic deel wel eens een site review gedaan. Om te voorkomen dat er teveel sitereviews komen, al was het alleen maar vanwege Google, hebben we normaal flink de rem op site reviews, dat wil niet zeggen dat we het nooit toestaan.

In dit geval is het gewoon jammer dat de draad langzaam verandere in een site revies waarbij de poster het nodig vind in een aantal berichten te verwijzen naar zijn site.

Om dit soort reclame zoveel mogelijk tegen te gaan voeren we een ontmoedigingsbeleid, dat betekend op dit moment de we desbetreffende vermeldingen en of links verwijderen en een waarschuwing plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Even een tip in verband met je website, zorg ervoor dat je de tekst op je website niet als plaatje hebt. Tekst moet tekst zijn, anders kom je ook nooit op een leuke positie in Google ;)

 

Voor de rest ben ik het grotendeels eens met de anderen, laat de mensen zien wat voor pc ze kunnen verwachten. Ik weet wel dat het moeilijk is en heel veel werk om overal plaatjes neer te zetten en dergelijk, maar ik denk wel dat het loont.

Internetmarketing, en website optimalisatie IBE Solutions VOF - Website optimaliseren, Flevoland

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Er is wel een plaatje te vinden van een vuilnisemmer. Dat is toch niet wat de klanten krijgen hoop ik? ;)

Link naar reactie
  • 0

Er is wel een plaatje te vinden van een vuilnisemmer. Dat is toch niet wat de klanten krijgen hoop ik? ;)

 

Op aanvraag ;)

 

Maar nogmaals, om het maar duidelijk te maken, het is niet bedoeld als reclame, waarom zou ik?

 

Het is bedoeld om opbouwende kritiek te ontvangen.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dat informatie grotendeels alleen op aanvraag te verkrijgen is, is nu juist een punt van "kritiek". Klanten gaan snel een aantal websites af en vergelijken de mogelijkheden en de prijzen. Kost het teveel moeite om informatie te krijgen, dan haken ze af. Bij NLservers krijg ik het idee dat ik voor alles moet opbellen om vervolgens een heel gesprek over de samenstelling van de PC te moeten houden. Terwijl ik bij een bedrijf als Mycom meteen alle informatie krijg en zelf naar wens een PC kan samenstellen.

 

Klik ik op "standaard PC's", dan komt er een popup scherm. Een aantal klanten gebruikt software om die te onderdrukken. Waarom geen gewone pagina? Het eerste dat ik dan lees is een Engelstalige tekst. Wat betekende die NL in de naam ook al weer? Daarna lees ik iets over osCommerce en de site vertelt mij dat alles wat ik zie als fictief beschouwd moet worden. Bestelde producten worden niet bezorgd. Zit ik nu op een demonstratiewebsite of loopt het bedrijf al?

 

Er is ook maar 1 categorie aanwezig. Iets met TFT monitoren. Verkoop je me ook een losse CRT? Of alleen complete systemen? Kortom: zorg voor informatie, zorg dat de klant kan bestellen en maak de website af.

Link naar reactie
  • 0

Dat informatie grotendeels alleen op aanvraag te verkrijgen is, is nu juist een punt van "kritiek". Klanten gaan snel een aantal websites af en vergelijken de mogelijkheden en de prijzen. Kost het teveel moeite om informatie te krijgen, dan haken ze af. Bij NLservers krijg ik het idee dat ik voor alles moet opbellen om vervolgens een heel gesprek over de samenstelling van de PC te moeten houden. Terwijl ik bij een bedrijf als Mycom meteen alle informatie krijg en zelf naar wens een PC kan samenstellen.

 

Klik ik op "standaard PC's", dan komt er een popup scherm. Een aantal klanten gebruikt software om die te onderdrukken. Waarom geen gewone pagina? Het eerste dat ik dan lees is een Engelstalige tekst. Wat betekende die NL in de naam ook al weer? Daarna lees ik iets over osCommerce en de site vertelt mij dat alles wat ik zie als fictief beschouwd moet worden. Bestelde producten worden niet bezorgd. Zit ik nu op een demonstratiewebsite of loopt het bedrijf al?

 

Er is ook maar 1 categorie aanwezig. Iets met TFT monitoren. Verkoop je me ook een losse CRT? Of alleen complete systemen? Kortom: zorg voor informatie, zorg dat de klant kan bestellen en maak de website af.

 

Sorry? Fictief? Waar zie je dat staan? het is echt. Dat moet een fout zijn. Waar maak je uit op dat het fictief is?

 

Dit is niet goed.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als ik op "standaard PC's" klik, dan komt er een popup met onder andere deze tekst:

 

This is a default setup of the osCommerce project, products shown are for demonstrational purposes, any products purchased will not be delivered nor will the customer be billed. Any information seen on these products is to be treated as fictional.

Link naar reactie
  • 0

Als ik op "standaard PC's" klik, dan komt er een popup met onder andere deze tekst:

 

This is a default setup of the osCommerce project, products shown are for demonstrational purposes, any products purchased will not be delivered nor will the customer be billed. Any information seen on these products is to be treated as fictional.

 

Hmm, welke browser gebruik je? In Opera, Firefox en IE6 en 7 komt dit niet voor.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De melding kreeg ik in IE6. Als ik de shop direct oproep met een "geldige" variable osCsid, dan werkt het wel.

Link naar reactie
  • 0

Wil niet lullig overkomen, maar ik vind je site er nog steeds behoorlijk amateuristisch uitzien. Een paar verbeterpunten:

 

- ontwikkel je website vanuit Firefox (meest compliant browser), nu wordt bijv je header brak weergegeven (Firefox v. 1.5.0.11);

- doe wat aan de look&feel, het kan toch niet veel moeite zijn (met de resources van tegenwoordig) om je site er wat professioneler uit te laten zien (a la Dell of MyCom ofzo);

- zorg er dan ook voor dat je het lettertype aanpast, zoals het nu is komt niet prettig over;

- je webshop in een pop-up venster vind ik eigenlijk niet kunnen, waarom richt je die site niet in als webshop dus dat je meteen OsCommerce of Zen-Cart o.i.d. te zien krijgt, templates kan je met weinig moeite zelf maken of bestaande aanpassen;

- Mijn idee is altijd dat als de site er in ieder geval tip top uitziet, je ook eerder klanten overhaalt online te bestellen. Vraag je bijvoorbeeld af als je je eigen site voor ogen hebt of je daar meteen spullen zou bestellen.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

In jouw branche kom je er wel mee weg als je site er niet top-notch uitziet, ik denk dat dit zelfs wel verwacht wordt. Om je te onderscheiden van je collega 'pc-mannetjes' moet je misschien wel je profilering aanscherpen en een hele duidelijke keuze maken voor je doelgroep, hoe tech savvy ze zijn (van moron tot mastermind ;-). Je veronderstelt bijvoorbeeld al veel kennis als je mensen Linux aanbiedt en andere OS software. Veel mensen worden daar onrustig van waarschijnlijk. Ze willen gewoon hun XP'tje draaien en Maaikrosoft Weurt gebruiken.

 

Als stunt kan je een PC-case namaken, levensgroot,en door je stad gaan wandelen. Of een activiteit, "Laat je kind je case modden" ... dat noem je dan niet zo, maar stel x cases beschikbaar en laat die beschilderen door kinderen, laat ze lakken (wel veilig materiaal zodat het niet gaat knisperen en smeulen) en bel de krant om foto's te komen maken. Je zou dat ook als onderscheidende, unieke dienst aan kunnen bieden om in eerste instantie wat aandacht te krijgen, 'handgeschilderde cases'.

 

In je startfase kan je aanbieden dat je gratis een uur hulp aanbiedt via MSN. Grote kans dat mensen je handle dan ook doorgeven aan vrienden en kennisen en je kan dan aan 'sample marketing' doen. Doordat mensen ervaring met je dienst krijgen zullen ze eerder geneigd zijn je in te schakelen.

 

Waar ben jij, is NLServers, nou écht supergoed in?

 

Link naar reactie
  • 0
Mijn idee is altijd dat als de site er in ieder geval tip top uitziet, je ook eerder klanten overhaalt online te bestellen. Vraag je bijvoorbeeld af als je je eigen site voor ogen hebt of je daar meteen spullen zou bestellen.

 

Zou jij niet bestellen op een site die er amateuristisch uitziet, maar verder wel goed werkt?

 

Ik heb zelf een site die er aardig uitziet, maar absoluut niet professioneel, heel basic.

 

En vraag me nu af of ik hem al online kan zetten of dat mensen tegenwoordig alleen nog iets bestellen als er een designbureau is langsgeweest.

 

Link naar reactie
  • 0

In jouw branche kom je er wel mee weg als je site er niet top-notch uitziet, ik denk dat dit zelfs wel verwacht wordt. Om je te onderscheiden van je collega 'pc-mannetjes' moet je misschien wel je profilering aanscherpen en een hele duidelijke keuze maken voor je doelgroep, hoe tech savvy ze zijn (van moron tot mastermind ;-). Je veronderstelt bijvoorbeeld al veel kennis als je mensen Linux aanbiedt en andere OS software. Veel mensen worden daar onrustig van waarschijnlijk. Ze willen gewoon hun XP'tje draaien en Maaikrosoft Weurt gebruiken.

 

Als stunt kan je een PC-case namaken, levensgroot,en door je stad gaan wandelen. Of een activiteit, "Laat je kind je case modden" ... dat noem je dan niet zo, maar stel x cases beschikbaar en laat die beschilderen door kinderen, laat ze lakken (wel veilig materiaal zodat het niet gaat knisperen en smeulen) en bel de krant om foto's te komen maken. Je zou dat ook als onderscheidende, unieke dienst aan kunnen bieden om in eerste instantie wat aandacht te krijgen, 'handgeschilderde cases'.

 

In je startfase kan je aanbieden dat je gratis een uur hulp aanbiedt via MSN. Grote kans dat mensen je handle dan ook doorgeven aan vrienden en kennisen en je kan dan aan 'sample marketing' doen. Doordat mensen ervaring met je dienst krijgen zullen ze eerder geneigd zijn je in te schakelen.

 

Waar ben jij, is NLServers, nou écht supergoed in?

 

 

Bedankt voor de tips.

 

Waar ik écht goed in ben is het op maat maken van een PC, de klant aanluisteren en aan de hand daarvan bepalen wat hij nodig heeft. Dit werkt goed. Daarnaast zie je vaak dat reparaties on-sight daar niet bijzitten binnen één bedrijf. Daarnaast ben ik van plan om de mogelijkheid te geven al dan niet bedrade netwerken aan te leggen bij de consument of kleine ondernemer.

 

Er gaat veel om in m'n hoofd, misschien moet ik het maar eens gaan opschrijven ;)

 

Lieve, lieve moderators, zou ik nog één laatste testsite mogen posten waarin men hopelijk wat vooruitgang kan zien?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

moderators, zou ik nog één laatste testsite mogen posten waarin men hopelijk wat vooruitgang kan zien?

 

Als het een significante wijziging is wel.

En doe mee één plezier, maak van beide ontwerpen even een screenshot en plaats die ook in je bericht.

 

Ok, bedankt. het gaat om www.nlservers.nl/test De links werken nog niet, het gaat mij erom wat jullie van de design uitstraling vinden.

De shop ga ik hierin integreren.

 

Screenshot als bijlage.

screens.thumb.JPG.c0ebb2265913d44640d037068a99aa6a.JPG

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dit in Firefox

 

screenshot001qo1.jpg

 

screenshot003wd4.jpg

 

Beetje jammer want enkele berichten terug is er ook al aangegeven dat de weergave in firefox niet deugt.

Op deze manier hebben sitechecks weinig zin en wek je alleen maar wrevel ten aanzien van sitechecks.

Je had ook eerst enkele van je vrienden naar deze sites kunnen laten kijken. Dit is dus de laatse keer dat ik een sitecheck toesta. :-\

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee is altijd dat als de site er in ieder geval tip top uitziet, je ook eerder klanten overhaalt online te bestellen. Vraag je bijvoorbeeld af als je je eigen site voor ogen hebt of je daar meteen spullen zou bestellen.

 

Zou jij niet bestellen op een site die er amateuristisch uitziet, maar verder wel goed werkt?

 

Ik heb zelf een site die er aardig uitziet, maar absoluut niet professioneel, heel basic.

 

En vraag me nu af of ik hem al online kan zetten of dat mensen tegenwoordig alleen nog iets bestellen als er een designbureau is langsgeweest.

 

 

Het is natuurlijk de vraag wat je precies verstaat onder amateuristisch. Je geeft aan dat je site heel basic is, dit kan soms best professioneel overkomen. Het ligt er ook aan in welke branche je zit en welk publiek je wilt bereiken. Daarom moet je dit denk ik per website bepalen.

 

Er zijn natuurlijk wel wat basic dingen die je in acht kunt nemen, zoals bijv. de weergave in verschillende browsers (Firefox, Opera, IE, enz), lettertype, kleurstelling, layout, e.d.

 

Maar om je vraag te beantwoorden zou ik de site moeten zien.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het nieuwe ontwerp ziet er iets beter uit, maar ik vind dat het er nu vooral om gaat dat de website bij iedereen werkt. De browser geeft errors of laat hem helemaal niet goed zien. Gebruik de gegeven adviezen en zorg dat het werkt. Houd ook je informatie up to date: het is allang geen hemelvaartsdag meer.

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee is altijd dat als de site er in ieder geval tip top uitziet, je ook eerder klanten overhaalt online te bestellen. Vraag je bijvoorbeeld af als je je eigen site voor ogen hebt of je daar meteen spullen zou bestellen.

 

Zou jij niet bestellen op een site die er amateuristisch uitziet, maar verder wel goed werkt?

 

Ik heb zelf een site die er aardig uitziet, maar absoluut niet professioneel, heel basic.

 

En vraag me nu af of ik hem al online kan zetten of dat mensen tegenwoordig alleen nog iets bestellen als er een designbureau is langsgeweest.

 

 

Het is natuurlijk de vraag wat je precies verstaat onder amateuristisch. Je geeft aan dat je site heel basic is, dit kan soms best professioneel overkomen. Het ligt er ook aan in welke branche je zit en welk publiek je wilt bereiken. Daarom moet je dit denk ik per website bepalen.

 

Er zijn natuurlijk wel wat basic dingen die je in acht kunt nemen, zoals bijv. de weergave in verschillende browsers (Firefox, Opera, IE, enz), lettertype, kleurstelling, layout, e.d.

 

Maar om je vraag te beantwoorden zou ik de site moeten zien.

 

Het was eigenlijk meer een algemene vraag, ik ben er nog niet uit of ik m'n eigen site op higherlevel wil vermelden. ;)

 

Voor mij geldt dat de grafische vormgeving weinig uitmaakt. Zolang het bedrijf maar betrouwbaar overkomt heb ik geen moeite om een aankoop te doen.

 

En na een paar slechte ervaringen met websites die er visueel aantrekkelijk uitzien geldt dat nog sterker.

 

Maar ja, wie ben ik? Als mensen zich laten afschrikken door een site met simpel uiterlijk, zal ik met iets flitsenders moeten komen om mensen over te halen om iets te bestellen! Een erg simpele website (tekstje, plaatje, bestelknop zeg maar) is dan mogelijk niet voldoende.

 

Overigens begrijp ik niet waarom Nl Servers weinig klanten trekt, ik vind het een mooie site en zou er gerust iets bestellen! Zag mijn site er maar zo professioneel uit!

 

Graag hoor ik nog wat reakties van andere eigenaren van webwinkels die met hetzelfde probleem zaten: hoe mooier hoe beter voor de verkoop, of valt dat wel mee?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.