Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

perry

 

Rages bij met name de jeugd zijn bijna niet bij te benen.Ze kunnen zomaar opkomen en weer verdwijnen.

 

Van house, naar technodance, naar jumping en nu weer Stampa.

 

Als innovatieve ondernemers, belangrijk om het op de voet te blijven volgen. Zullen we hier de meest belangrijke rages neer zetten?

 

De laatste rage Jumping waar we op inspeelde in een aankomend evenement is al weer uit het is nu dus Stampa, niet geheel onbelangrijk het op de voet te blijven volgen, kan morgen zomaar weer anders zijn:-)

 

http://www.youtube.com/watch?v=4SItPGEsjLQ

 

 

Perry

 

 

 

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

Henri Kroeze

Nieuwe 'flippo': marbles. Een knikker met een figuurtje erin. Kan zo gauw niets vinden op het net. Wel artikel gelezen in de krant, maar op internet is zo gauw niets te vinden?

 

Toch wel, het artikel uit het AD: http://www.ad.nl/denhaag/stad/article1104260.ece

... doet leuke dingen op internet ...

Geplaatst:

TwaBla

 

Wat is de rage bij ouden-van-dagen? Bij alleenstaande moeders? Bij gays? Bij brei-liefhebbers? Bij IT-inkopers?

 

Zijn rages alleen iets voor jongeren?

 

Waarom moet ik dat allemaal volgen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Katertje

Misschien wel handig om er bij te zetten waar de rages/trends zich ontwikkelen/bevinden (wereldwijd of alleen NL) en welke doelgroep.

 

De doelgroep voor jump lijkt me namelijk nog net iets anders dan de stampa (waar ik overigens nog nooit van ghoord heb of gezien onder het publiek),

 

Daarnaast loopt de media vaak achter de feiten aan, zoals je met je voorbeeld al aangeeft: jump heeft ineens media aandacht maar onder de jeugd is het nieuwe er al lang af.

"The road to success is always under construction"

Geplaatst:

Eyepepsjp

Het spotten van rages is vrijwel altijd gericht op jongeren. Die kan je gewoon op straat fotograferen. Er zijn een heleboel blogs die rages in rages in kleding en stijl coveren vers van de straat.

http://youngmarketing.web-log.nl/youngmarketing/2006/05/zelf_trends_spo.html

Managizer - Alles voor communicatief management - www.managizer.nl

Geplaatst:

TwaBla

  Op 23-3-2007 om 17:23, Eyepepsjp zei:

Het spotten van rages is vrijwel altijd gericht op jongeren.

 

 

Ooit van de Tulpenmanie gehoord? Rages kunnen zich overal voordoen. Alleen zijn die trendspotters die jeugdgedrag monitoren wat interessanter voor de media. Tis maar net hoe je het definieert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Rages zijn mijn inziens in twee catogorieen te verdelen. Oplopend en ineens. Kijk naar de playstation 3. Mensen staan in de rij.

 

Daarnaast hadden we jaren geleden de kubus die iedereen ineens wilde.

 

In mijn ogen is marketing en geld de grondslag van een rage. Zonder geld kan je geen rage creeren en zonder goede marketing wordt het geen rage.

Geplaatst:

Nils de Witte

  Op 23-3-2007 om 18:19, TwaLevel zei:

  Op 23-3-2007 om 17:23, Eyepepsjp zei:

Het spotten van rages is vrijwel altijd gericht op jongeren.

 

 

Ooit van de Tulpenmanie gehoord? Rages kunnen zich overal voordoen. Alleen zijn die trendspotters die jeugdgedrag monitoren wat interessanter voor de media. Tis maar net hoe je het definieert.

 

Tja, de Dotcom Hype was ook een rage voor volwassenen (nou ja, volwassen ... ;))

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

marcodees

Hi Perry

 

Het vervelende van rages is dat je ze niet kunt volgen. Zodra jij begint te volgen hebben rages de vervelende eigenschap alweer voorbij te zijn.

 

Het is veel slimmer om te kijken naar trends. Trends hebben een langere cyclus. Op basis van trends kun je enigszins voorspellen welke rages zouden kunnen ontstaan. Een goede site om e.e.a. te checken is http://www.trendwatching.com

 

Zeer inspirerende omgeving waarin tientallen trends worden beschreven en geduid. Met meer dan voldoende speelruimte om er vervolgens je eigen fantasie op los te laten.

http://www.bizzlog.blogspot.com/ > mijn weblog over startend ondernemen

http://www.managizer.nl/ > interne communicatie en gedragsverandering in organisaties

Geplaatst:

Josina

Een rage was (want daar hoor je geen hond meer over) schoolbank en dat soort sites.

Nu heb je iets als 'Second Life' of zoiets. Een virtuele wereld waar zelfs 'gewone' firma's in zitten.

Het grappige is dat ik er iedereen over hoor maar niemand komt er (zeggen ze).

Geplaatst:

perry

  • Auteur

 

  Quote

Waarom moet ik dat allemaal volgen?

 

Je moet niets, alles mag!

 

  Quote

Het vervelende van rages is dat je ze niet kunt volgen. Zodra jij begint te volgen hebben rages de vervelende eigenschap alweer voorbij te zijn.

Mee eens, doch kan handig zijn als je weet dat het weer knikkertijd is als speelgoed verkoper of als je knikkers wilt gaan uitdelen op een stand.

 

Vind onze schoenenwinkel altijd wel leuk inspelen op meer gebeurtenissen dan (dat is dan weer geen rage), maar hij volgt o.a projecten op basis scholen. Als het weer schoenedoos voor Afrika is, zorgt hij altijd dat hij flink veel lege schoenedozen heeft, dat gaat als ee n lopend vuurtje.

 

 

Anyway, misschien niet zo'n zinvolle draadje dit:-) Maar toevallig vind ik het leuk om te zien wat groepen mensen bezig houd, te zien hoe anderen en jezelf daar op kunt inspelen, of juist niet moet doen.

 

Nog leuker is het om rages te veroorzaken, maar dan moet je niet over praten, want dan is het inderdaad alweer achterhaald :-).

 

Perry

Geplaatst:

malamut

  Op 25-3-2007 om 00:03, josinakrol zei:

Een rage was (want daar hoor je geen hond meer over) schoolbank en dat soort sites.

 

 

Schoolbank zou ik toch geen rage willen noemen. In februari 2007 ruim 3,3 miljoen hits.

 

http://www.internetreclame.org/data/februari_2007/februari_2007.xls

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.