• 0

Beoordelen businessplan

Een kort vraagje voor de mensen die ervaring hebben met businessplannen: wat zijn goede manieren om je plan te toetsen, voordat je er serieus mee naar investeerders stapt?

 

ik begrijp dat de beste manier is om dat gewoon te doen en eerst een paar keer op je bek te gaan, maar wellicht zijn er ook partijen die met een andere insteek scherp naar je plan kunnen kijken en feedback kunnen geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk eens op: http://www.mkb-support.nl zij bieden verschillende mogelijkheden om jouw plan te toetsen te beoordelen.

 

Is dat een serieuze partij? Heb je ervaring met hen en bieden zij echt toegevoegde waarde en goed inzicht? Aan de typfouten op hun site te oordelen zullen ze je businessplan niet op d- en dt-fouten beoordelen... Uiteraard is het prima om elkaar te tippen over goede organisaties, maar dan moet het wel kwaliteit zijn. Kun je daar meer over vertellen smart4u?

Link naar reactie
  • 0

Hier een beschrijving van de oprichter van MKB Support:

http://www.ondernemeneninternet.nl/index.php?option=content&task=view&id=303

 

Heb hem ontmoet tijdens een bijeenkomst van Zibb.nl, waarbij wij gesproken hebben over de toekomst van deze site voor ondernemers. Gelet op zijn ervaring met banken (aantal jaren aan de andere kant van de desk gezeten) is hij goed in staat om deze plannen te toetsen vanuit bancair oogpunt.

 

Gelet op een aantal tips en trucs die hij mij vertelde (en waar ik ook mijn voordeel weer mee heb gedaan), heeft hij bij mij een goede indruk achtergelaten, vandaar de vermelding die ik heb gemaakt. Heb helaas echter zelf geen ervaring met zijn dienstverlening (geen ondernemersplan laten checken bij hem), dus ben ik hierin misschien iets te snel geweest. Zal hier in de toekomst iets voorzichtiger mee zijn.

 

Ken overigens nog wel meer initiatieven zoals het ondernemersklankbord, maar heb hier de ervaring mee dat grote accountantskantoren dit gebruiken om in contact te komen met de ondernemer om deze vervolgens niet als klant te accepteren, omdat deze niet voldoet aan de markt waarop zij richten. Hierdoor is vaak de aanzet goed en wordt het al snel afgeraffeld of blijf je nog met losse eindjes zitten.

 

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 1

Hoi AmazingMinds,

 

Ik zou het op prijs stellen om je businessplan te bekijken. Een initiële analyse en feedback is gratis. Graag wel van te voren mijn artikelen over businessplanning lezen hier op Higherlevel (onder "extra" en dan "columns") of op mijn website (onder "news" en dan "articles").

 

Overigens geldt dit aanbod voor al mijn mede-HLers!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Ondernemersklankbord is een keurige club en wordt absoluut niet door welke organisatie dan ook gebruikt om acquisitie te glegen. Het zijn oud ondernemers en managers die zich vrijwillig inzetten om MKB bedrijven te helpen (www.ondernemersklankbord.nl).

 

Als je wil pitchen (erg belangrijk als je investeerders zoekt) kan dat door het hele land bij de voorlichtingsbijeenkomsten van www.businessangels.nl of tijdens de voorrondes van De Leeuwenkuil (o.a. 29 aug in Delft, zie www.leeuwenkuil.tv )als je wat meer geduld hebt kan je volgend jaar meedoen met New Venture (www.newventure.nl). Voorgaande gelegenheden zijn allemaal gratis.

 

Edit: wat milde spam verwijderd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.