• 0

verzoek tot opbouwende kritiek webshop

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey bedankt. Ik weet het, de site werkt alleen nog maar goed in IE7, daar baal ik stevig van. Het valt niet mee om compatible te zijn met IE6, Firefox en Safari. Maar we doen ons best.

 

Lees nog een keer mijn tip over standaard bibliotheken ;) Heb je gelijk cross-browser ondersteuning.

 

Ja, ik heb het al genoteerd en ga me er zeker in verdiepen. Natuurlijk wil ik ook niets anders dan dat de site breed ondersteund wordt door browsers. Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

ik heb site nog niet bekeken, maar even over het wel/niet fysiek adres: ikzelf wilde het eerst ook niet, maar heb het uiteindelijk toch gedaan omdat ik toch vaak las dat klanten het belangrijk vinden. Ik heb er bij vermeld dat het geen bezoekadres is. Verder, als mensen je adres willen weten komen ze er toch wel achter via kvk.nl, ik heb ook geen zin in onverwachte bezoekers maar aangezien adres toch altijd te achterhalen is (bv via kvk of via domeinregistratie), het eigenlijk verplicht is en het wellicht extra klanten oplevert, heb ik het er toch opgezet. Ik ga wel opletten dat als ik op vakantie ben en dat op de site vermeld is, het adres er dan tijdelijk niet opstaat. Je moet het ze ook niet te makkelijk maken als er niemand thuis is. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb snel gekeken en vind het heel mooi. Origineel idee ook, zo met handtekening erbij bij bedrijfsinfo, en de tip plaatjes geven ook een leuk effect. Zie wel bij bv http://www.onlinebedrukt.nl/index.php?action=configure&pid=62&colorid=378&side=vk&applicationtype=1#returntop dat de tabel rand niet helemaal goed loopt, maar dat zal je zeker wel al gezien hebben. veel succes iig ermee en complimenten!

Link naar reactie
  • 0
...maar even over het wel/niet fysiek adres: ikzelf wilde het eerst ook niet, maar heb het uiteindelijk toch gedaan omdat ik toch vaak las dat klanten het belangrijk vinden...

 

Ja dat vraag ik me dus af. Ik lees dat ook wel hier en daar bij de zogenaamde "webshop checklists", maar heb je dat ook van klanten gehoord?

 

Persoonlijk let ik er niet eens op bij een webshop. Wat ik belangrijker vind is dat de website in zijn algemeenheid een betrouwbare uitstraling heeft, fysiek adres of niet. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het niet van eigen klanten gehoord, maar wel op forums gelezen. Beginners vroegen waar ze zoal de artikelen kunnen kopen en waar ze op letten als ze voor het eerst kopen, en sommigen zeiden dat ze altijd even kijken of er ook een echt adres staat, en bv telefoonnummer waarmee de winkel overdag bereikbaar is. Kvk vermelding vind ik persoonlijk ook zo overdreven, wat moet 'n particulier met zo 'n nummer, maar als je het webwinkelen net ontdekt en het nog beetje eng vindt, tja sommigen vinden het dan blijkbaar belangrijk te weten of het er staat.

 

Ik kan me voorstellen dat je geen zin heb je eigen adres erop te zetten, maar als mensen het willen weten kunnen ze het toch wel achterhalen, heel eenvoudig via www.kvk.nl of via www.sidn.nl .

Link naar reactie
  • 0

Het ontgaat me compleet dat veel beginnende webwinkeliers zich maar niet in de geldende regelgeving lijken te wensen te verdiepen.

 

Er is al meerdere keren aangegeven dat het vermelden van het fysieke adres verplicht is maar vdM ziet het nut niet zo.

 

KvK nummer dient ook vermeld te worden, maar Anna82 ziet daar weer het nut niet van.

 

En jullie zijn niet de enige. Deze zaken zijn ter bescherming van de consument en verplicht. Ik ben van mening dat een serieus ondernemer zich van deze zaken op de hoogte dient te stellen en zich er aan te houden heeft.

 

Of je het er nou mee eens bent of niet.

 

Openheid richting de klant werkt sowieso heel erg positief. Neem dat van mij aan. Je zal dit ook terug zien in de grootte van de gemiddelde bestellingen.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat de consumenten autoriteit er onderzoek naar gedaan heeft. Maar in hoeverre er momenteel daadwerkelijk op wordt gecontroleerd heb ik geen idee van.

 

Lijkt me wel een goede ontwikkeling trouwens zodra dit wel gedaan wordt en er ook sancties volgen.

 

Er zijn zolangzamerhand duizenden webshops, waarvan zich er een hele hoop niet echt (of echt niet) aan de regels houden. In die zin zou het goed zijn om het kaf van het koren te scheiden. Aangezien er toch heel wat consumenten gedupeerd worden.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Aangezien er toch heel wat consumenten gedupeerd worden.

 

Consumenten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.

Van al die instanties die zich gaan bemoeien met schijnveiligheden zoals een fysiek adres wordt de consument niks wijzer.

Een fysiek adres kan ook een fietsenhokje zijn die in sommige wooncomplexen gewoon een eigen adres hebben. Een kvk nummer is daar snel bij gefantaseerd.

 

Als mensen stomme dingen doen zijn ze vaak geneigd anderen daarvan de schuld te geven, als ze iets gekocht hebben dat achteraf nogal tegenviel is dat ten eerste de fout van de consument.

De stemgeile ambtenaartjes komen maar wat graag op voor "onrecht" wat in zekere zin naïviteit of hebzucht van de klager maskeert.

 

If it is to good to be true it usually is.

Link naar reactie
  • 0

Het ontgaat me compleet dat veel beginnende webwinkeliers zich maar niet in de geldende regelgeving lijken te wensen te verdiepen.

 

Er is al meerdere keren aangegeven dat het vermelden van het fysieke adres verplicht is maar vdM ziet het nut niet zo.

 

KvK nummer dient ook vermeld te worden, maar Anna82 ziet daar weer het nut niet van.

 

En jullie zijn niet de enige. Deze zaken zijn ter bescherming van de consument en verplicht. Ik ben van mening dat een serieus ondernemer zich van deze zaken op de hoogte dient te stellen en zich er aan te houden heeft.

 

Of je het er nou mee eens bent of niet.

 

Openheid richting de klant werkt sowieso heel erg positief. Neem dat van mij aan. Je zal dit ook terug zien in de grootte van de gemiddelde bestellingen.

Ho, je hebt niet de complete berichten gelezen. Ik heb het wel op mijn website staan en ik heb zelfs uitgelegd wat het nut is, nl dat klanten je dan sneller vertrouwen. En ja, ik weet dat het verplicht is. Wat ik probeerde te zeggen: als mensen misbruik willen maken van je kvk nr kunnen ze het toch wel achterhalen, ook als het niet op je site staat, net als je fysieke adres, ook dat is altijd wel te achterhalen. Het heeft dus geen nadelen als je kvk op de site staat. Wel is mijn persoonlijke mening dat ik het niet zo belangrijk vind, maar heb het dus wel op mijn website staan.

Link naar reactie
  • 0

...

Consumenten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.

Van al die instanties die zich gaan bemoeien met schijnveiligheden zoals een fysiek adres wordt de consument niks wijzer.

Een fysiek adres kan ook een fietsenhokje zijn die in sommige wooncomplexen gewoon een eigen adres hebben. Een kvk nummer is daar snel bij gefantaseerd.

 

..

Dat is dus precies de reden dat ik het onzin vind....als een webshop wil oplichten vinden ze toch wel een andere truc.

Link naar reactie
  • 0

Consumenten hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.

Van al die instanties die zich gaan bemoeien met schijnveiligheden zoals een fysiek adres wordt de consument niks wijzer.

Een fysiek adres kan ook een fietsenhokje zijn die in sommige wooncomplexen gewoon een eigen adres hebben. Een kvk nummer is daar snel bij gefantaseerd.

 

Dit ben ik enorm met je eens, er zit echter ook een andere kant aan. Er zijn nu vele webshops die zich (gedeeltelijk bewust) niet aan de regels houden en weigeren hun adres te vermelden. En ik vind dat bijvoorbeeld de consumentenautoriteit daar wel eens wat aan mag doen. Er wordt op dit moment niets aan controle gedaan.

 

De Conumentenautoriteit gaat er van uit dat de consument hun website (consuwijser.nl) van binnen en buiten kent en de webshops daar zelf maar op moet controleren.

 

Ja ik vind dat de consument daar zelf wel meer moeite in mag steken maar ik vind ook dat het deze webshops flink moeilijker gemaakt mag worden.

Vaak zijn dit ook de webshops waar men voor service en garantie niet hoeft aan te kloppen. En die bezorgen de webwinkelbranche een slechte naam.

 

Elke ondernemer moet zich aan de wet houden en webshops zijn daarvan niet uitgezonderd, daar mag best strenger op worden toegezien!

Maar ja dar geld voor meer branches..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.