Dragons Den seizoen 2008

Aanbevolen berichten

Onderstaand mailtje kreeg ik terug nadat ik had gevraagd naar welke mensen zij opzoek zijn:

 

Beste Romano,

 

Wij zijn op zoek naar een grote diversiteit aan kandidaten voor ons programma Dragons’ Den.

 

Dus veel verschillende producten en diensten.

 

Die variëteit zijn we nu aan het uitzoeken en we laten zoveel mogelijk mensen op screening komen op dit moment.

 

Hopelijk zijn al je vragen hiermee beantwoord.

 

Je hoort zo snel mogelijk van ons of je wel of niet door bent naar de opname voor Dragons’ Den, de komende dagen worden er beslissingen gemaakt en gaan we de eerste kandidaten nabellen die op screening zijn geweest de afgelopen weken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Corine Feenstra

Redacteur Dragons’ Den

Link naar reactie

Offtopic: Romano: je hebt het over banenrs weghalen met creditcards en je zit nog op lycos? Weet je wat het kost p/j om een dommeinnaam te registereren en hosting te fixen voor een website van jouw formaat ? Geen 100,- he ? ;)

 

Ontopic: de redactie wist mij te vertellen dat deze week de laatste week was waarin ze de voorselectie deden en dat ze binnen een paar weken (2)al beginnen met het opnemen van de afleveringen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Offtopic: Romano: je hebt het over banenrs weghalen met creditcards en je zit nog op lycos? Weet je wat het kost p/j om een dommeinnaam te registereren en hosting te fixen voor een website van jouw formaat ? Geen 100,- he ? ;)

Jah, je heb de amerikaanse versie, daar moet je het doen met creditcards, maar daar beschik ik niet over, ik ben toen overgestapt naar de Nederlandse versie. En mijn website kost per jaar 120 euro, en mijn domeinnamen heb ik extern geregeld, want ik heb meerdere domeinnamen op het moment ;)

Link naar reactie

Offtopic: Romano: je hebt het over banenrs weghalen met creditcards en je zit nog op lycos? Weet je wat het kost p/j om een dommeinnaam te registereren en hosting te fixen voor een website van jouw formaat ? Geen 100,- he ? ;)

Jah, je heb de amerikaanse versie, daar moet je het doen met creditcards, maar daar beschik ik niet over, ik ben toen overgestapt naar de Nederlandse versie. En mijn website kost per jaar 120 euro, en mijn domeinnamen heb ik extern geregeld, want ik heb meerdere domeinnamen op het moment ;)

Ik ga je hier even over PM'en ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Offtopic: Romano: je hebt het over banenrs weghalen met creditcards en je zit nog op lycos? Weet je wat het kost p/j om een dommeinnaam te registereren en hosting te fixen voor een website van jouw formaat ? Geen 100,- he ? ;)

Jah, je heb de amerikaanse versie, daar moet je het doen met creditcards, maar daar beschik ik niet over, ik ben toen overgestapt naar de Nederlandse versie. En mijn website kost per jaar 120 euro, en mijn domeinnamen heb ik extern geregeld, want ik heb meerdere domeinnamen op het moment ;)

Ik ga je hier even over PM'en ;)

 

Is goed ;)

Link naar reactie

@Allen

 

De laatste pagina's stuit ik op volledig gequote berichten van andere deelnemers, dat levert grote grijze vlakken op die het geheel niet leesbaarder maken en voor de discussie niet per se nodig zijn.

Probeer omwille van leesbaarheid en aantrekklijkheid van het forum dat soort zaken te beperken tot het noodzakelijke.

 

Zorg ook dat je daadwerkelijk iets te melden hebt, dat je iemand een PM stuurt is prima, dat hoef je niet op het forum te melden. Het is daarbij ook niet nodig het voorgaande bericht mee te quoten.

 

Dus plaats berichten als je werkelijk iets te melden hebt en voorkom onnodig quoten en het ontstaan van slow chat berichten.

 

Dank voor uw medewerking.

Link naar reactie

Vandaag toch maar het persbericht eruit gegooid en het stuk online gezet op de Weekkrant waar je zelf berichten kunt maken en publiceren.

 

Nu nog kijken wat de rest van de media eraan zal gaan doen... Volgens mij is dat alleen maar afwachten, of kun je eigenlijk nog actiever hierin zijn? Ik stuur het namelijk niet gericht naar 1 persoon van een medium..

Link naar reactie

Ik denk dat je met je persbericht te ver voor de troepen uit loopt. Terwijl DD aan jou mededeelt jouw deelname nog in beraad te hebben, deel jij in het persbericht al doodleuk mede dat je al meedoet. Hoe zou je dat zelf ervaren als je in de schoenen van DD zou staan?

Gedwongen zou ik mij voelen... Maar zo is mijn intensie niet geweest, dat ik er aan mee doe betekent dat ik op dit moment in de wachtrij sta... Dat is idd niet goed door mij geformuleerd... Maar ik denk dat het ook niet goed is om er een persbericht achteraan te sturen met correcties qua professionaliteit...

Link naar reactie

Mjah pas op met wat je doet he... Voor hetzelfde geld zegt DD (misschien zelfs hierdoor) nee dank u. Ze willen natuurlijk ook een stukje exlusiviteit he... Als je al van te voren gaat aankondigen dat je aan DD gaat meedoen...

 

Ik vraag me trouwens af hoe het zit als je wordt uitgekozen... Mag je daar tot de uitzending ook daadwerkelijk is geweest iets over zeggen? Of moet je zwijgen als een graf?

 

Edit: ik kies er juist voor om niets te publiceren over mij en mijn idee... Ik wil totdat ik zeker weet dat ik mee doe (en mss zelfs zeker weet dat de dragons willen investeren), geen contact met pers, etc.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Mjah pas op met wat je doet he... Voor hetzelfde geld zegt DD (misschien zelfs hierdoor) nee dank u. Ze willen natuurlijk ook een stukje exlusiviteit he... Als je al van te voren gaat aankondigen dat je aan DD gaat meedoen...

 

Ik vraag me trouwens af hoe het zit als je wordt uitgekozen... Mag je daar tot de uitzending ook daadwerkelijk is geweest iets over zeggen? Of moet je zwijgen als een graf?

 

Edit: ik kies er juist voor om niets te publiceren over mij en mijn idee... Ik wil totdat ik zeker weet dat ik mee doe (en mss zelfs zeker weet dat de dragons willen investeren), geen contact met pers, etc.

 

Ja idd, het is niet echt een hele handige actie qua tempo, maar Dragons' Den is ook commercieel en wil ook graag kijkcijfers, dus voor hen ook een stukje promotie lijkt me.

 

Ik denk dat je over je pitch en de gang van zaken niets mag zeggen van de opnames, wel in je directe omgeving, maar niet richting de media...

 

Daarnaast, ik denk dat het niet zo erg is als ik niet naar Dragons' Den daadwerkelijk doorga... Het blad Sprout! heeft er ook al aandacht voor half maart in de categorie "pitch" en ik krijg zoals het er nu naar uit ziet al een investering van 7k uit een andere weg... Het is voor mij hoofdzakelijk exposure, zoals al eerder ter sprake kwam.

Link naar reactie

Beste Romano,

 

Ik heb je plan gelezen en je "Budget" voor DD gezien (heb je ingediend bij Sprout). Ik kan er niet te veel over zeggen, maar je pitch bij DD gaat zo niet werken. De kans dat ze je levend villen is vrij groot.

 

Je bent een leuke en enthousiaste vent. Je bedrijf gaat echt wel lopen. Je hebt een hartstikke leuk business idee, maar je snapt niet veel van investeerders. Stop met dromen en zorg dat je hulp in huis haalt. Neem een coach die je vertrouwt en het vak verstaat. Het lezen van de gids startkapitaal, die Edo je gestuurd heeft, zou al helpen.

 

De investeerders in DD willen helemaal niet weten hoe je geld gaat uitgeven. Ze willen weten hoe jij (en zij) veel geld gaan verdienen. Daar heb je het helemaal niet over. Verder willen ze weten wat zij kunnen doen om waarde aan je onderneming toe te voegen. Hoe gaat die tent door het dak?

 

Ik merk dat je vooral uit je eigen perceptie denkt. Wat heb jij nodig. Als je echt een investeerder wil zul je uit de perceptie van de investeerder moeten denken. Dat is al niet eenvoudig en het is ook nog eens niet jouw sterkste punt.

 

Ik mijn optiek heb je helemaal geen investeerders nodig. Maar dat terzijde. Als je wél investeerders wil, zorg dan dat je ze krijgt. Je hoeft het niet te doen, maar als je het doet moet je het goed doen. Dat scheelt een hoop teleurstelling. Niet alleen voor jouw, maar ook voor die investeerders en iedereen die je helpt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Hallo Nils,

 

De pitch die jullie via Sprout hebben gekregen moest voldoen van de redactie aan onderstaande punten:

 

- Beperk je spreektijd tot maximaal 2 à 3 minuten

 

- Spreek rustig en richt je direct tot de toehoorders

 

- Stel jezelf voor door je naam te noemen, geef de titel of een korte omschrijving van jouw vinding en meld welk bedrag je graag zou ontvangen en waarvoor je het geld denkt te gaan gebruiken

 

- Presenteer je product, al of niet ondersteund door het tonen van een prototype

 

- Weidt niet te veel uit over technische details, marktanalyses en winstprognoses, maar ga in op bijvoorbeeld het nut en het probleemoplossende vermogen van jouw vinding.

 

Ik heb me in die pitch, in mijn perceptie dan ook hieraan gehouden. Van Edo heb ik wat tips gekregen om een nieuwe pitch te schrijven, hier ga ik morgen even mee bezig en hier met Edo een beetje over sparren.

 

Voor mij is op dit moment ook het belangrijkste dat het product/ dienst/ bedrijf HealthLife Bloxxes in de spotlight zal komen, vervolgens de uitstraling van het merk en de vormgeving ook verbeterd dient te worden.

Link naar reactie

Nog 14 uur en dan is het zover... Dan moet ik pitchen voor de redactie ;) Ik heb de pitch net nog even geoefend... Tloopt lekker. Na 3 minuten ben ik klaar met mn verhaal... (Redelijk zoals voorgeschreven)

 

Gelukkig heb ik best veel ervaring met presenteren, dus ik denk dat dat element wel goed zit. De rest is afwachten natuurlijk...

 

(Nils: kheb op de website van managementboek de gids startkapitaal besteld. Ben benieuwd wat ik er nog van kan leren...)

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Hmm, "in het spotlicht" is ook niet alles. Het is scherp licht. Als je afbrand voor het ganze land, heb je jezelf geen plezier gedaan. Ook je eigen omgeving en de mensen die je helpen zullen het niet leuk vinden. Je kan er in zakelijk opzicht door beschadigd raken.

 

Nou ja, je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik vind het niet verstandig om je onvoorbereid in dat spel te storten. Dat is naïf. Als je zo'n podium geboden wordt moet je er uit halen wat er in zit.

 

Edo is een goede coach. Daar mag je blij mee zijn. Luister goed naar hem.

 

Veel succes.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.