Dragons Den seizoen 2008

Aanbevolen berichten

Nou ja, je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik vind het niet verstandig om je onvoorbereid in dat spel te storten. Dat is naïf. Als je zo'n podium geboden wordt moet je er uit halen wat er in zit.

 

 

Dat doe ik al, ik bereid me goed voor, herschrijf mijn stukken, verdiep me in de Dragons enzovoort. Echter had ik niet van te voren overzien dat het zo snel zou gaan.

 

Dank je voor je mening, Nils.

Link naar reactie

OK Romario

 

GOOD LUCK

 

PS als je stukken (nog) niet in orde zijn moet je ze niet opsturen. Ook niet naar Sprout. Ik heb er een oordeel over moeten geven en ik kan niet positief zijn over een slecht ingevuld KvK sjabloon. Zonde. Ik baal daar echt van.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik moet zeggen dat mijn fysieke presentatie bij de proefpitch al een stuk beter was. Zoals ik al zei was de elevator pitch bij de Zibb.nl Business Challenge mijn eerste elevator pitch en een zeer leerzame ervaring.

 

De pitch die ik heb gezet bij de redactie van Dragons Den ben ik echter al een stuk tevredener over, ik kwam rustig over, en had de dag ervoor een betere voorbereiding omdat ik het voor de klas van mij school heb gedaan en daar een behoorlijke portie feedback heb gehad om het te verbeteren. Wel had ik hetzelfde shirt aan bijvoorbeel, maar daar voel ik mezelf erg prettig in bijvoorbeeld... Lijkt me ook belangrijk.

 

Voor alle tips sta ik verder open, maar ik denk dat bovenstaande informatie essentieel is voor wanneer je tips geeft :)

Link naar reactie

Als je een beetje kijkt naar wat de Dragons zoeken dan zou je kunnen overwegen om een overhemd of een jasje op je spijkerbroek te dragen. De Dragons zoeken een ondernemer, zoeken succes en zoeken niet een goed gezondheidsadvies o.i.d. Vandaar dat het wellicht een idee is om je betreft je uitstraling te laten adviseren. Uiteraard moet je jezelf wel relaxed voelen, je moet niet in een pak gaan lopen als je dat nooit doet, dan val je meteen door de mand.

 

 

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Als je een beetje kijkt naar wat de Dragons zoeken dan zou je kunnen overwegen om een overhemd of een jasje op je spijkerbroek te dragen. De Dragons zoeken een ondernemer, zoeken succes en zoeken niet een goed gezondheidsadvies o.i.d. Vandaar dat het wellicht een idee is om je betreft je uitstraling te laten adviseren. Uiteraard moet je jezelf wel relaxed voelen, je moet niet in een pak gaan lopen als je dat nooit doet, dan val je meteen door de mand.

 

Klopt, ik vind het ook vooral van belang dat ik mij goed voel. Een overhemd is geen probleem... Maar wat past dan het beste bij mijn gezicht, enzo, die dingen, dat zijn kleine dingetjes, maar moet ik wel rekening mee houden... Misschien zijn er mensen hier die er iets meer vanaf weten, maar zoals ik al zei, ik sta open voor feedback :)

 

En Edo helpt me al met mijn elevator pitch, dus het zal vast wel goed komen.

Link naar reactie

Ga eens naar een kledingzaak waar je wat advies kan krijgen? Eventueel neem je een modieuze zakelijke kennis mee? Voor dat soort advies is het niet zo heel moeilijk en vaak dicht bij huis te vinden ;)

 

Een prettig weekend gewenst allen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Sp00n, hoe ging je Elevator Pitch vandaag?

Sorry dat ik wat later reageer... Drukke dagen gehad...

 

Mijn elevator pitch:

 

Donderdag had ik een trainingsdag in een hotel in Lage vuursche (een dorpje 15 km van Hilversum). Rond een uur of half 1 moest ik richting het bluecircle gebouw, maar niet voordat ik even nog wat broodjes ed. wegkaapte bij het restaurant. Daar stond de ober mij een beetje raar aan te kijken... Dus ik zei: ja sorry, moet snel weg, heb afspraak... Dus die man bood me een zak aan om mn broodjes in te doen... Later in de auto kwam ik erachter dat er ook wat andere dingen in zaten die ik er zelf niet in had gedaan. Een van die dingen was een Mars. En zoals iedereen weet, staan daar tegenwoordig spreuken op ipv de naam Mars. Op mijn Mars stond: (hoe toepasselijk!!) "Good Luck". Dus dat was al een heerlijk begin van mijn reis richting Hilversum.

 

Eenmaal bij het gebouw aangekomen moest ik betalen voor het parkeren. Ik had helaas niet zoveel kleingeld bij me (1.60) en deed het er daarom ook allemaal maar in en printe het kaartje. Pas na het printen zag ik de eindtijd op het kaartje pas echt: 13.37 (ik heb wat met dat getal! ik weet alleen niet wat... of mss was dit wel wat ik ermee had ;))

 

Binnen werd ik netjes opgevangen met een bakkie water (drink geen koffie) en na een minuut of 10 werd ik opgepikt door een dame en een heer van de redactie (onderandere de eindredacteur). We liepen door de kantine (waar op iedere tafel hagelslag stond ;)) naar een warme ruimte. Daar mocht ik voor een zwart doek gaan staan, werd er een camera op me gericht en mocht ik beginnen met mijn pitch.

 

De pitch ging erg goed vond ik zelf. (ik was wel wat nerveus, maar dat is ook gezonde spanning natuurlijk) Na de pitch (na een minuut of 2 - 3) mocht ik gaan zitten en werden er nog een aantal vragen op me afgevuurd. Omdat ik zelf ook nog redelijk jong ben (23 jaar) had ik ook eenzelfde vraag verwacht als onze andere pitcher healthlifebloxxes: over de leeftijd en ervaring etc. maar die kwam niet. Er werd gevraagd of ik een prototype kon meenemen, of ik een businessplan meenam naar de Dragons, etc.? Er werd me kort wat gevraagd over de financiële kant: aan wat wil ik het geld spenderen, wat ik verwacht aan omzetten ed. Uiteraard ook nog wat inhoudelijke zaken over mijn idee. Op alle vragen kon ik antwoord geven en ik heb een goed gevoel over de pitch.

 

Binnen een week of 2 hoor ik of ik naar de opnames mag komen. De opname waar ik aan zal meedoen is ergens in april. Ondertussen ben ik bezig met het ontwikkelen van het businessplan, logo, website en het onderzoeken of er bepaalde onderdelen van het concept beschermd kunnen worden doormiddel van patenten ed. (Maar ik verwacht zelf van niet)

 

Ik houd jullie op de hoogte!

 

Ze vertelden mij dat ze al ongeveer 60 mensen hadden uitgenodigd voor de voorselectie. (De dag na de pitch zou de laatste dag van de voorselectie zijn)... Als je uitgaat van 6 afleveringen met 5 pitchers per aflevering, dan heb je al een statistische kans van ongeveer 50% om uitgenodigd te worden. Gooi daar nog een schepje zelfkennis en gevoel bovenop en dan kom ik op een kans van 80% ;) We zullen zien...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Ik ben net gebeld door de redactie: of ik als reserve wil staan voor de opnames in maart. Daar heb ik voor bedankt, ik had namelijk al aangegeven de voorkeur te hebben voor de opnames in april... Maar hieruit kan ik wel concluderen denk ik, dat ik in april mee zal doen aan de opnames. (Ze waren namelijk net bezig de laatste spots voor in maart te vullen en zijn bijna nog helemaal vrij in april)

 

Dus: klein YES momentje is wel op zn plaats ;)

 

Romano, jij al iets gehoord ?

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Romano, jij al iets gehoord ?

 

Ik vind het leuk om te zien dat higherlevelaars meedoen en volg dit draadje dus met interesse. Máár kunnen de privé one-liners als (het aankomend antwoord van Romano) 'nee nog niets gehoord' wat met een minder regelmatige frequentie? Met al die inhoudsloze berichten lijkt het onderhand wel een prive chat.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.