• 0

Digitaal de post ontvangen

Ik ben momenteel geen zelfstandig ondernemer meer, maar graag maak ik wel gebruik van jullie hulp. Ik werk nu voor TNT Post en ben hier sinds kort verantwoordelijk voor de ontwikkeling en in het in de markt zetten van nieuwe post-producten.

 

Ik heb een aantal vragen waar we intern nog niet uitkomen. Wie wil helpen?

 

Het product:

Scanpost, digitaal ontvangen van je dagelijkse post.

Post uit je postbus, antwoordnummer of huisadres wordt gescand en digitaal afgeleverd in emailbox, SharePoint of op mobieltje.

Iedere ochtend, voor 12h00 ontvang je de digitale post, niet scanbare stukken zoals tijdschriften, vakbladen, reclame worden niet gescand en gewoon afgeleverd in postbus/ huisadres.

Adreswijziging postbus is niet nodig en er zijn geen minimale dagvolumes vereist.

Poststukken worden afgeleverd in searchable pdf, voor veilige overdracht en makkelijk voor het zoeken in het digitale archief.

Prijzen: afhankelijk van volume en afleverkeuze; 0,90 euro - 1,20 euro per poststuk. Geen vaste maandelijkse kosten.

 

Jammer genoeg moeten we het poststuk nogsteeds fysiek afleveren op de scanlocatie, anders konden we korting gaan geven op de postzegelprijs ;)

 

De vragen die ik heb zijn erg verschillend;

1. Wie is de doelgroep? Wat denken jullie, hierover is namelijk de meeste discussie momenteel.

2. Hoe kunnen we dit in de markt zetten?

3. Ik wil gaan werken met een reseller model, hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

 

 

Product gaat live op 15 Feb. Website wordt: www.scanpost.nl (vanaf 15 feb).

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op wat voor resolutie en kwaliteit wordt er gescand? Met wat voor methode? (flatbed of drum) en hoe netjes wordt dit gedaan? (recht?)

 

Als dit op hoge resolutie en netjes kan zie ik zo maar een hele laagdrempelige manier om groot-formaat scans te regelen ;D

Hahaha dan wordt het inderdaad wel heel interessant! ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

We gaan inderdaad 15 Feb. live met een uitgebreide internetpagina (infomatie en aanvraagproces). We gaan niet starten met een grootschalige reclamecampagne omdat we inzien dat het product (nog) erg duur is voor de grote markt. Vandaar mijn vragen over welke nichemarkt volgens jullie het geschiktst is voor deze dienst en hoe deze te bereiken (reclame, resellers of internet etc).

 

 

Volgens mij is dit vertraagd...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Zit ik nogsteeds met 2 vragen;

1. Welke nichemarkt zit mogelijk te wachten op deze dienst?

2. Welke branche/ type bedrijven zou dit product willen verkopen (vergoeding is een % van de jaar-omzet)?

 

 

1. Koppelingen met financiele en CRM software zie ik wel zitten. Dus een focus op koppelingen met staande systemen en vervolgens als partners die klanten daarvan benaderen.

- Ook denk ik dat ondernemers die fysiek niet in NL zitten gebruik zullen maken van deze service...

 

2. Zie deels 1: DMS/CRM/Financiele software leveranciers. Dan nog een koppeling met Wingmail.nl en je hoeft helemaal nooit meer naar het postkantoor.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Bij mij lopen alle orders, facturering en correspondentie al 100% via de mail. Ik verzend alleen zoiets als een BWSO-aanvraag via de post en natuurlijk ook uitleveren van goederen via TNT, DHL of Bosman.

Ik krijg dus alleen nog hun facturen via de post en een KvK-factuur en verder gemeentelijke belasting en zo. Dat zou eigenlijk electronisch via de bank kunnen en ik geloof dat er zo'n systeem aan zit te komen. Ik zal dus van bovenstaande geen gebruik maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap dat TNT post om de marktontwikkelingen inspeelt, over 10 jaar is alle correspondentie misschien al volledig digitaal. Op mijn werk hebben we nu gewoon een email box geopend die toegankelijk is voor de betreffende personen, dus lveranciers worden gevraagd hun facturen te emailen naar accpayable@xxx.com. Als er iemand weg gaat of op vakantie gaat ed, gaat de adminstratie gewoon door. Als een factuur niet aankomt , krijgt degene die het verstuurd een undeliverable dus bij geen antwoord is de factuur juist ontvangen. Het gaat stap voor stap, en is begonnen doordat een van onze suppliers vanaf een bepaalde datum 3 euro ging berekenen voor elke hardcopy van een factuur. Wij zien in dat als elke supplier dat gaat doen, we een extra maansalaris uitgeven en wij vinden het een positieve ontwikkeling dus zijn meteen vooruit gaan denken met als uitgangspunt, aanmaningen ed te vermijden. Intern hebben we ook aanpassingen moeten uitvoeren, waar we nog niet klaar mee zijn. Maar waar een wil is , is een weg dus dat komt wel goed. Wij zouden beslist geen derde partijen onze post laten openen en dat opnieuw aan ons aan laten bieden, maar als prive persoon zou ik wel degelijk geinteresseerd zijn mijn rekeningen digitaal te ontvangen.

 

Graag met een linkje (verwijzing) naar bijv telebankieren en dergelijke, maar geen ingewikkelde toestanden zoals sharepoint. En dan alleen rekeningen, heb er niets aan als ik toegangskaartjes voor een concert opeens ingescand krijg ipv de originele kaartjes, en ik zou het niet aan TNT post over willen laten welke post geselecteerd wordt digitaal te versturen. Maar alleen accept giro's dus bijv. Ik zou daar alleen voor willen betalen als het voordelen heeft zoals een pay it now linkje ofzo.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit na het lezen van deze post nog met een zeer belangrijke probleem:

Privacy!

Er zullen ondernemers zijn die het niet erg fijn vinden als hun post worden gelezen, en het lijkt me onvermijdelijk dat dit niet gebeurt.

 

 

Degene die de mailserver beheert bij je hostingprovider heeft waarschijnlijk ook iets beters te doen dan de e-mails lezen van zijn klanten. Uiteindelijk komt het toch neer op het kiezen van de juiste partner. Verder kan je met een geheimhoudingsovereenkomst voor eenzijdige informatieverschaffing juridisch ook een hoop afdichten lijkt me.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.