Ga naar inhoud

Presentje in ruil voor advertentiekosten, mag dat?

Geplaatst:

kade

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes.

Ik moet klanten gaan werven, evenals bezoekers. Stel dat ik alle pot. klanten benader en hen vraag een presentje te sturen t.w.v. 15 euro. Ik stel een prijsvraag of enquete op, waardoor er bezoekers naar mijn website komen en verloot de presentjes. De bezoeker hoeft het eerste jaar geen verdere advertentiekosten te betalen.

 

* denken jullie dat dit werkt?

* kan dit belastingtechnisch gezien?

* kan dit juridisch gezien?

 

Nog andere tips?

Bedankt alvast.

 

Kadé

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Ik denk dat het wel kan, als je die presentjes verloot onder de bezoekers die daar verder niets voor betalen. Zodra het ze geld gaat kosten (bijv via 0900 etc) dan kom je in de knoei omdat het richting een kansspel gaat, maar afgezien daarvan zie ik het probleem niet zo.

 

Of het gaat werken weet ik niet, hangt natuurlijk ook af van hoe fraai de presentjes zijn en hoeveel werk de bezoeker eraan heeft om mee te dingen. Proberen kan altijd, mensen doen soms een hoop voor wat prullaria.

Geplaatst:

TwaBla

 

Volgens mij moet je de rollen van andere partijen op je website een stuk duidelijker definiëren. Je haalt adverteerders, bezoekers en klanten door mekaar en het is helemaal niet duidelijk wie betaalt, wie bezoekt en wie wat weggeeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Oke, je hebt dus de adverteerders op mijn website. Van hen vraag ik geen advertentiegeld, maar een presentje t.w.v. 15 euro. Dan heb je de bezoekers van de website. Ik stel een enquete of prijsvraag op, en als dank of als prijs, geef ik de ingelegde presentjes weg. Doel is om zo bekendheid te krijgen en mensen zijn gek op leuke presentjes (ik wel tenminste). ;D

Is het zo wat duidelijker?

Kadé

 

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

TwaBla

De bezoeker hoeft het eerste jaar geen verdere advertentiekosten te betalen.

 

Met een beetje moeite kan ik wel begrijpen wat je bedoelt, maar ik hoop dat je richting adverteerders wat duidelijker bent. Of is het echt je bedoeling om advertentiekosten door bezoekers te laten betalen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Nee, de bezoekers laat ik uiteraard niet betalen. Was een beetje onduidelijk. Sorry!

Wat vind je van het idee?

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

Erik!

Stel je ook nog meer eisen aan het presentje, behalve een verkoopwaarde?

Geplaatst:

odeon

 

De presentjes die adverteerders "betalen" is omzet. Daarover moet je dus ook BTW afdragen.

 

De presentjes mag je als kosten aftrekken, maar aangezien ze door je adverteerders betaald zijn, kun je m.i. niets met de BTW.

 

De presentjes zijn representatiekosten, dus slechts gedeeltelijk (73,5%)aftrekbaar. Wellicht is volledige aftrek wel mogelijk, omdat er sprake is van een prijsvraag, maar zeker durf ik dit niet te zeggen.

 

Ik vind dit niet zo'n handige constructie. M.i. kun je beter € 15 per adverteerder vragen en zelf de presentjes aanschaffen.

 

Succes,

 

Odeon

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Stel je ook nog meer eisen aan het presentje, behalve een verkoopwaarde?

 

Nee, gewoon iets leuks t.w.v. 15 euro.

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

kade

  • Auteur

 

De presentjes die adverteerders "betalen" is omzet. Daarover moet je dus ook BTW afdragen.

 

De presentjes mag je als kosten aftrekken, maar aangezien ze door je adverteerders betaald zijn, kun je m.i. niets met de BTW.

 

De presentjes zijn representatiekosten, dus slechts gedeeltelijk (73,5%)aftrekbaar. Wellicht is volledige aftrek wel mogelijk, omdat er sprake is van een prijsvraag, maar zeker durf ik dit niet te zeggen.

 

Ik vind dit niet zo'n handige constructie. M.i. kun je beter € 15 per adverteerder vragen en zelf de presentjes aanschaffen.

 

Succes,

 

Odeon

 

Dank je wel. Ik dacht al wel dat er belasting bij zou komen kijken.

 

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

BRS

Ik begrijp je denkwijze, maar waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

 

Laat jouw adverteerders gewoon betalen voor hun advertenties. Van de verdiensten koop je wat promotieartikelen, waarmee je vervolgens je bezoekers blij kan maken. Promotieartikelen kun je tegenwoordig voor een laag prijsje aanschaffen (zeker als je een bulkorder plaatst).

 

Ik vind het onbegonnen werk om je adverteerders te bewegen leuke items in te kopen voor jouw actie. Grote kans dat je niet begrepen wordt en je zakelijk imago verliest. Op zijn best kun je drie rekenmachines verwachten.

 

Bovendien denk ik dat je op jaarbasis meer dan EUR 15,- kan verdienen per adverteerder.

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Ik begrijp je denkwijze, maar waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

 

Laat jouw adverteerders gewoon betalen voor hun advertenties. Van de verdiensten koop je wat promotieartikelen, waarmee je vervolgens je bezoekers blij kan maken. Promotieartikelen kun je tegenwoordig voor een laag prijsje aanschaffen (zeker als je een bulkorder plaatst).

 

Ik vind het onbegonnen werk om je adverteerders te bewegen leuke items in te kopen voor jouw actie. Grote kans dat je niet begrepen wordt en je zakelijk imago verliest. Op zijn best kun je drie rekenmachines verwachten.

 

Bovendien denk ik dat je op jaarbasis meer dan EUR 15,- kan verdienen per adverteerder.

Ik hoop ook dat ik meer kan verdienen op jaarbasis, maar ik heb nog niets. De website gaat binnenkort pas online. Ik dacht dat dit misschien wel drempelverlagend zou zijn voor de adverteerder. Ik ga namelijk niet meteen geld vragen. Kan niet, daar zijn er teveel concurrenten voor.

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Ik vind het onbegonnen werk om je adverteerders te bewegen leuke items in te kopen voor jouw actie. Grote kans dat je niet begrepen wordt en je zakelijk imago verliest. Op zijn best kun je drie rekenmachines verwachten.

 

Dat lijkt me ook niet zo handig, maar ik had in 1e instantie het idee dat het de bedoeling was dat die adverteerders hun eigen product als presentje gingen aanbieden. Prepaid sim van de telco, cd van de platenzaak, t-shirt van de kledingwinkel, een beetje dat werk.

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Benm, jij zit helemaal goed. Zo bedoelde ik ook. Wil alleen nog niet al te veel loslaten over het onderwerp van de website.

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

TwaBla

 

Je gaat adverteerders benaderen voor een presentje ter waarde van 15 euro in ruil voor een jaar lang gratis advertentieruimte? Daarmee geef je aan dat je bereid bent veel tijd te besteden voor een miniem bedrag, en eigenlijk ook dat je weinig vertrouwen hebt in je website.

 

Misschien dat het iets is voor een lokale winkelzoekmachine (daar was je vorig jaar toch mee bezig) al zou ik dan te winnen prijzen aanraden die winkelbezoek stimuleren...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

BRS

Benm, jij zit helemaal goed. Zo bedoelde ik ook. Wil alleen nog niet al te veel loslaten over het onderwerp van de website.

 

Kad, inderdaad een ander verhaal wanneer we het hebben over de producten van het bedrijf zelf. Dit stukje was me niet helemaal duidelijk.

 

Probeer alleen niet teveel weg te geven, ook al ben je een "beginner" en ook al heb je veel concurrentie, dat is mijn tip. Een jaar lang gratis adverteren plus hun producten kosteloos promoten bij jouw bezoekers, terwijl jij een jaar lang gratis werkt, lijkt mij een oneerlijke deal voor jou. Ik begrijp dat je wil opvallen in een zwaar concurrerende omgeving, maar probeer het eerst met korte termijnen. Je kan altijd beslissen om toch voor een jaar gratis adverteren te kiezen. ;)

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Geplaatst:

BRS

 

Je gaat adverteerders benaderen voor een presentje ter waarde van 15 euro in ruil voor een jaar lang gratis advertentieruimte? Daarmee geef je aan dat je bereid bent veel tijd te besteden voor een miniem bedrag, en eigenlijk ook dat je weinig vertrouwen hebt in je website.

 

Mooi verwoord, precies wat ik bedoel! ;)

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Zo had ik het ook nog niet bekeken, maar stiekem ben ik natuurlijk ook wel erg onzeker of het gaat lopen... alleen niet zo handig als zij dat ook merken.

 

Dat laatste punt is ook een puntje over na te denken.

Dank je.

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Aan de andere kant, als ik er niets voor vraag dan is de drempel natuurlijk ook een stuk lager. Wat kunnen ze er mee verliezen als ze een blik op mijn website werpen, het goedkeuring krijgt op de manier waarop het neer wordt gezet, en het ook nog is niets kost?

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

BRS

Kad,

 

mijn advies zou zijn: focus op de toegevoegde waarde van je product in plaats van wat het kost. Met gratis kom je niet ver - de meeste beslissingsbevoegden zoeken daar iets achter en reageren dus niet. Focus op de voordelen die ze zullen/kunnen hebben door hun bedrijf op jouw unieke, mooie, speciale website te presenteren ;D

En blijf altijd in jezelf en je product geloven... dat is een must om te kunnen overleven!

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Dank je voor je advies!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

TwaBla

Aan de andere kant, als ik er niets voor vraag dan is de drempel natuurlijk ook een stuk lager.

 

Nee. Zelfs als je gratis advertentieruimte weggeeft, kost het de adverteerder nog tijd om je aanbod te overwegen. Er zijn overigens legio alternatieven om je tarieven aan je prestatie te relateren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Er zijn overigens legio alternatieven om je tarieven aan je prestatie te relateren.

 

 

Waar denk je aan, of waar kan ik dat vinden?

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

Yannick_

- CPC Kosten per klik

- CPM kosten per 1000 views

- CPL kosten per lead (mailinglist inschrijven)

- CPS kosten per sale

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Geplaatst:

kade

  • Auteur

Dank je!

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Geplaatst:

Ard-Sc

Kadé,

 

wat je bedacht hebt is oude wijn in nieuwe zakken (alle geniale marketing is dat!)

 

Alleen heeft niemand dat in de gaten en dat maakt het geniaal!

 

Omdat het concept ijzersterk is en het in de vorige eeuw al werd toegepast, is het heel simpel te controleren of het mag en kan. Het is namelijk al gedaan! Ik spreek uit eigen ervaring.

 

Leuk dat je een tipje van de sluier opgelicht hebt. Als je er boterhammetjes mee wil gaan verdienen dan kun je nu beter even niets meer op het forum schrijven. Op het moment dat je het organisatorisch op poten hebt staan en het running is dan kom je met het verhaal naar buiten.

 

Neem in je PR aanpak een voorbeeld aan Gratis Post. Groeten, Ard

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.