• 0

horecabestelsysteem - maken of kopen?

Is al weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Ben in december 2007 een nieuw bedrijf begonnen en het loopt boven verwachting.

 

Mijn vraag: Ik heb een horeca groothandel daarvoor ben ik opzoek naar een systeem voor mijn klanten “een bestel systeem”

 

Ik zal het proberen te schetsen: Klanten kunnen inloggen op onze website (of een willekeurige nieuwe website). Ze vullen hun naam en log-in gegevens in. Op het moment dat ze dat gedaan hebben moeten ze een "template" kunnen zien van wat ze voorheen besteld hebben. Zodat ze dus weer een nieuwe bestelling kunnen plaatsen. Ze klikken gewoon de aantallen in en drukken daarna op bestellen etc etc.

 

Ook kunnen we nieuwe aanbiedingen laten zien. Van de +/- 70 klanten die we hebben, is meer dan de helft er zeer enthousiast over.

 

Nou hebben we de vraag neergelegd bij onze website bouwer maar die rekent giga bedragen. Dat heb ik gewoonweg niet, omdat ik startende ondernemer ben. Waar kan ik nog meer zoeken? Dit lijkt me dat dit al ergens moet bestaan.

 

Alvast bedankt

 

[titel aangepast - mod]

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo,

Mogelijk kan je de opdracht goed omschreven plaatsen op een website zoals www.scriptlance.com. krijg je reacties van programmeurs over de hele wereld.

Wel even goed kijken naar ervaringen van andere met de programmeurs.

Ik heb zo zelf een heel goede programmeur gevonden die voor mij vrijwel al het programmeer werk doet.

Je kan daar afhankelijk van het land van herkomst goede programmeurs vinden voor tarieven van 5 tot 25 dollar per uur, vergelijk dat met de 30 tot 75 euro per uur die je hier betaald...

Link naar reactie
  • 0

Moet het gekoppeld worden met een bestaande voorraad-database, crm systeem o.i.d?

 

Wat zijn giga bedragen? Als je zoiets maatwerk wilt ontwikkelen zitten daar flink wat uren in dus ik kan me goed voorstellen dat het kostbaar is om te ontwikkelen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

In principe hoeft er geen historie te zijn. Dat houden we zelf wel bij. Met giga bedragen bedoel ik 10k en daarboven. Het is juist om de klant extra service te geven en een slag voor te zijn ten aanzien van je concurrenten.

 

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Progression: Nee die zitten niet in elk standaard webshop programma. Ik ben opzoek naar een bestelsysteem gericht op de klant. Niet dat een klant 3000 artikelen krijgt te zien. De klant wil snel en doeltreffend bestellen. Dus wil hij alleen zijn eigen artikelen zien die hij in het verleden al besteld heeft.

 

Frans74: Ik begrijp je vraag. Waar het mij niet omgaat, is dat de klant ziet hoeveel hij van iets in het verleden heeft besteld. Dat bedoel ik met historie. Puur wat hij wekelijks bij ons bestelt. Historie is wel een module voor de toekomst. Het gaat ons in eerste instantie om het bestellen.

 

Ik heb zelf een voorbeeld gevonden van iets: http://www.hitsolutions.co.uk/point_one_online.asp Maar dan in het Nederlands. Heb google afgezocht. Kon het niet vinden.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

X-cart kan ik je van harte aanbevelen!

Is zeer goede software en zit goede ondersteuning op.

ik gebruik deze software zelf ook en heb ook van bcsengineering diverse modules in gebruik.

 

Opzich is wat je wil helemaal niet zo moeilijk, je kan de genoemde module gebruiken of een eenvoudig boodschappen lijstjes systeem laten maken.

 

aan dat boodschappen lijstje kunnen gebruikers dan producten toevoegen die ze regelmatig willen bestellen.

klanten gaan vervolgens naar boodschappeb lijstje en stoppen die producten snel in hun winkelmandje.

Hoeft je hooguit een paar honderd dollar te kosten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen het idee dat dat meer voor webwinkels is. Of heb ik dat verkeerd gelezen. Ze hoeven alleen te bestellen bij ons. Niet direct af te rekenen. Daar hebben we een apart facturatie systeem voor. Het is dus ook voor bestaande klanten. Niet voor nieuwe klanten.

 

En is dat systeem er ook in het Nederlands?

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Paar dingen die bij me opkomen:

 

Hoe gaan je klanten beginnen? Als er geen historie is moeten ze op een of andere manier producten kunnen opzoeken.

 

Als service zou je de order historie uit je huidige pakket kunnen uitdraaien en de standaard artikelen voor je klanten invoeren. Met 70 klanten moet dat in een paar uur te doen zijn. Scheelt weer een drempel voor je klanten.

 

Biedt ook een printje aan van het bestelformulier zonder aantallen. Ik stel me voor dat ze achter de bar kijken wat aangevuld moet worden. Tenzij ze hun laptop meeslepen is papier erg handig.

 

Nog beter (maar geen budget en iets te progressief misschien) maak het een mobiele toepassing. Op je mobiel staat 'hoeveel wodka is er nog?' Je typt 2 en automatisch is je bestelling 3 flessen omdat de standaard voorraad 5 flessen is.

 

Standaard pakketten eventueel aangevuld met plug-ins is een optie. Maar kijk uit voor teveel toeters, bellen en aanpassingen. Aan de ene kant levert dit kosten op voor aanpassingen (verwijderen betaalmodule bijvoorbeeld) aan de andere kant moet je klant misschien teveel handelingen verrichten om een bestelling te plaatsen en gebruikt hij liever de oude bestelmethode.

 

Wat is de huidige manier van bestellen?

 

Naast het voordeel voor je klant kan het ook voor jou een handig systeem zijn mits de bestellingen gelijk in jouw systeem geimporteerd kunnen worden.

 

Houd er ook rekening mee dat je huidige assortiment geimporteerd moet kunnen worden in je toepassing.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb alleen het idee dat dat meer voor webwinkels is. Of heb ik dat verkeerd gelezen. Ze hoeven alleen te bestellen bij ons. Niet direct af te rekenen. Daar hebben we een apart facturatie systeem voor. Het is dus ook voor bestaande klanten. Niet voor nieuwe klanten.

 

En is dat systeem er ook in het Nederlands?

 

Ik neem aan dat het in dit pakket mogelijk 'op rekening' producten te bestellen. Waarschijnlijk kan je ook je bestaande klanten exporteren vanuit je facturatiesysteem naar dit pakket. Daarnaast zou je de hele webwinkel achter een login kunnen zetten.

Link naar reactie
  • 0

Willemj: bedankt voor je output. Op dit moment bestellen mijn klanten via sms, telefonisch (erg onhandig als ik bij klanten zit), via de mail, per fax. etc. Buttton bestellijst printen is inderdaad handig. Had ik nog niet aan gedacht. ;D

 

Nieuwe klanten neem ik door wat ze normaal aan non-food producten nodig hebben. Deze zal ik dan handmatig in het systeem zetten. Kan snel gaan. Als ze dan inloggen kunnen ze precies zien wat ze normaal gesproken altijd nodig hebben. als ze iets nieuws zoeken kunnen ze dat bij "opmerkingen" plaatsen.

 

Het moet dus simpel zijn. Niet te ingewikkeld. 60% van de horeca ondernemers besteld nog steeds vanaf een bierfiltje.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.