Mijn belastingadviseur weet hier helaas niet zoveel van. Misschien kan hier iemand helpen?
Een van mijn activiteiten is reisbemiddeling. D.w.z. tussen reisorganisatie en de klant treedt ik op als bemiddelaar, met incassovolmacht. Dus de klant boekt bij mij een reis van zeg maar 500,-. Ik stuur de boeking door naar de reisorganisatie en krijg van hun een factuur over 450,- (500,- ./. 50 provisie). De klant ontvangt van mij een factuur over 500,-. 450,- maak ik over aan de reisorganisatie.
Nu zit 90% van mijn partners in Duitsland en/of Oostenrijk en mijn klanten uitsluitend in Duitsland.
Daadwerkelijke omzet voor mij is alleen maar die EUR 50,- provisie.
Nu heeft mijn belastingadviseur in het 1e kartaal alleen de facturen naar de klant opgegeven. Daar betaal ik dus nu belasting over (in bovenstaand geval betaal ik nu belasting over EUR 450,-! :() . Dat kan natuurlijk niet kloppen. Nu betaal ik belasting over iets wat ik niet heb (het reisbedrag van de klant staat maar een paar dagen op mijn rekening tot ik het ook weer overmaak).
‘
Ik heb er helemaal geen verstand van. Is dit nu zo ingewikkeld wat betreft BTW??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kena
Kena
Mijn belastingadviseur weet hier helaas niet zoveel van. Misschien kan hier iemand helpen?
Een van mijn activiteiten is reisbemiddeling. D.w.z. tussen reisorganisatie en de klant treedt ik op als bemiddelaar, met incassovolmacht. Dus de klant boekt bij mij een reis van zeg maar 500,-. Ik stuur de boeking door naar de reisorganisatie en krijg van hun een factuur over 450,- (500,- ./. 50 provisie). De klant ontvangt van mij een factuur over 500,-. 450,- maak ik over aan de reisorganisatie.
Nu zit 90% van mijn partners in Duitsland en/of Oostenrijk en mijn klanten uitsluitend in Duitsland.
Daadwerkelijke omzet voor mij is alleen maar die EUR 50,- provisie.
Nu heeft mijn belastingadviseur in het 1e kartaal alleen de facturen naar de klant opgegeven. Daar betaal ik dus nu belasting over (in bovenstaand geval betaal ik nu belasting over EUR 450,-! :() . Dat kan natuurlijk niet kloppen. Nu betaal ik belasting over iets wat ik niet heb (het reisbedrag van de klant staat maar een paar dagen op mijn rekening tot ik het ook weer overmaak).
‘
Ik heb er helemaal geen verstand van. Is dit nu zo ingewikkeld wat betreft BTW??
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15594-btw-bemiddeling-van-reizen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag