• 0

duurzaam bankieren ideal betalen

Beste enthousiaste (MV) ondernemers!

 

Ik wil graag duurzaam bankieren en was daarom ook van plan om een zakelijke rekening te openen bij de triodos bank. Helaas blijken zij niet met IDEAL te werken en dat zal wel een belangrijk onderdeel van mijn onderneming worden.

Van de (grote) banken die dit wel faciliteren, welke is dan de 'meest verantwoorde'?

 

Bij voorbaat dank.

 

M.vr.gr,

 

Erik

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ideal wordt vooralsnog alleen gebruikt door de grootbanken (ABN, SNS, Fortis, Rabo & ING ). Als ik op basis van louter duurzaamheid "uit de onderbuik" een keuze uit die partijen zou moeten maken krijgt SNS de voorkeur vanwege hun ASN label.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is natuurlijk sowieso een optie - je kunt gewoon 2 rekeningen aanhouden - 1 bij een of andere eco-friendly bank die je ook vermeld in contactgegevens, facturen en alles wat klanten zien, en een andere om ideal te accepteren en evt voor de rest van het serieuze werk.

 

Bij ideal transacties wordt de ontvangende bank niet of nauwelijks getoond, dus je loopt weinig risico als zoiets belangrijk is voor je klanten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn zakelijke rekening bij ABN omdat ik daar al lang zit en makkelijk een incasso-contract kon krijgen.

 

Als ik met Ideal ga werken, ga ik weer naar ABN of naar een andere bank die het laagste tarief rekent.

 

Mijn spaargeld gaat voor een groot deel naar de ASN-bank omdat die geen geld steken in bedrijven die zich bezig houden met clusterbommen maken, meehelpen aan de bouw van de muur, dubieuze medicijnen en andere viespeukerij.

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik zal een rekening openen bij w.s. de rabobank voor het IDEAL betalen. Ik vraag me nog af of dit per se een zakelijke rekening moet zijn. Ik begreep dat dat (vaak) een voorwaarde is, heb zelfs gelezen dat je dat geld vervolgens niet zomaar op je gewone rekening kan zetten, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Als het kan, hou ik het het liefst simpel en open ik een gewone betaalrekening bij de Rabo, of zie ik dan bepaalde voordelen over het hoofd? Zo lees ik bijv. over een incasso contract?

 

Ik kom er na uren zoeken niet uit, en wend me weer tot jullie. Zodra ik een ervaren ondernemer ben, zal ik anderen weer graag helpen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor Rabo, ideal afnemen is daar namelijk nogal duur... ca 40 euro per maand voor een advanced aansluiting, plus nog opstartkosten (geloof een euro of 100). Bij postbank/ing krijg je hetzelfde gratis, afgezien van een paar euro per maand aan kosten voor je zakelijke rekening.

 

Ik zou gewoon even de tarieven van de banken langs elkaar leggen en dan kiezen wat voordelig is - best lonend gezien die kosten jaar op jaar terugkomen.

Link naar reactie
  • 0

Ideal bij de Rabo kan ook goedkoper hoor, 't is maar net waar je voor kiest.

Ik heb zojuist bij de Rabo een Ideal lite afgesloten en dan betaal je alleen aansluitkosten (50,-) en verder alleen kosten per transactie.. niets geen duur abonnement.

Je kan natuurlijk ook voor de duurdere gaan, die zijn per transactie wel goedkoper dat is interessant als je veel transacties verwacht.

 

Ik meende dat je wel een zakelijke rekening moet hebben maar dat weet ik niet 100% zeker, incasso krijg je wel alleen bij een zakelijke rekening als optie erbij.

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

Maar van de site van de Rabobank begreep ik dat je bij iDeal lite handmatig de betaling moet controleren, waarmee het hele voordeel vervalt. Voor mij dan, we leveren online abonnementen, die wil je graag direct activeren na betaling.

 

Ik moet zeggen dat de prijzen van iDeal me erg tegen vallen, maar ja, het is te veel gemak om het te laten liggen.

Link naar reactie
  • 0

Als je dit voor een klein aantal artikelen/abonnement wil gaan gebruiken hoef je het niet perse zelf te controleren omdat je dan de artikelen ook bij ideal kan invoeren en ideal het dan zelf kan controleren.

 

Voor mij als webshop is dat natuurlijk van de gekke dus ik heb me er verder niet in verdiept en ga voor de versie waarbij je het zelf controleert.

(dit heeft met je keuze voor beveiliging te maken).

 

Voor mij komt het natuurlijk ook niet op een uurtje, als ik maar voor sluitingstijd bij de post ben. :-)

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 0

Binnenkort van plan om webhosting via iDeal te gaan leveren, zat net als jou nog met de keuze om een bank te selecteren. Omdat ik zelf programmeer zocht ik dus voor mij de beste keuze hiervoor uit, en in mijn geval was dit postbank zoals eerder genoemd. Je betaald slechts transactie kosten, andere banken rekenen installatiekosten, abbonementskosten e.d.

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd vind ik IDeal lite maar prut... misschien leuk voor zo nu en dan een bestellingkje, maar eigenlijk heeft het niet zoveel zin. Veel banken bieden advanced tegen ongeveer dezelfde kosten (rabo niet overigens), en daarmee weet je website meteen of er echt een transactie is uitgevoerd. Juist dat lijkt me de kracht van een dergelijk systeem, en uiteraard een essentie als je direct downloads wilt aanbieden of iets in die geest.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik zal een rekening openen bij w.s. de rabobank voor het IDEAL betalen. Ik vraag me nog af of dit per se een zakelijke rekening moet zijn. Ik begreep dat dat (vaak) een voorwaarde is, heb zelfs gelezen dat je dat geld vervolgens niet zomaar op je gewone rekening kan zetten, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

...

Misschien gaat het over iets anders wat je hoorde, maar het is wel zo dat ideal het geld eens in de zoveel tijd naar je overmaakt. Ik heb het zelf bij postbank en ontvang bijna iedere dag, maar loop altijd wel achter qua geld. Alsof je bv op de 10de alleen geld ontvangt van 1ste tot 5de.

 

Andere tip over ideal advanced: het kan soms gebeuren dat een klant de betaling voldoet, maar venster sluit terwijl hij/zij nog bij de bank is. De betaling wordt dan niet automatisch verwerkt bij je webwinkel. Je kan evt een script draaien op je server die bv om het half uur controleert of er openstaande ideal bestellingen zijn en zo ja, idealscript uitvoeren om te controleren of het is betaald.

 

Ikzelf heb het trouwens bij postbank, omdat die het goedkoopst is, en ik laat het automatisch storten op een niet-zakelijke rekening, omdat je bij 'n zakelijke voor iedere ontvangen bedrag wel wat moet betalen. :P

Link naar reactie
  • 0

Andere tip over ideal advanced: het kan soms gebeuren dat een klant de betaling voldoet, maar venster sluit terwijl hij/zij nog bij de bank is. De betaling wordt dan niet automatisch verwerkt bij je webwinkel. Je kan evt een script draaien op je server die bv om het half uur controleert of er openstaande ideal bestellingen zijn en zo ja, idealscript uitvoeren om te controleren of het is betaald.

 

Dat kan, maar het werkt ook zonder dat je zelf die controle moet initieren. Je kunt het zo instellen dat ideal een seintje naar je webwinkel stuurt op het moment van betalen, dus nog voordat je klant (al dan niet) terugkomt naar de website. In mijn ervaring is dat heel betrouwbaar, extra controle van betalingen heeft hoogstens zin als je webserver even down is geweest tijdens de transactie oid.

 

Mijn ervaring tot nu toe is dat Nederlanders toch wel een beetje huiverig zijn voor betaling via PayPal. Terwijl het internationaal wel weer goed ligt.

 

Het hangt een beetje van je publiek af. Als je mikt op internetwise-klanten (zeg maar iphones verkoopt ofzo), dan is paypal voor hen een goed bekend systeem. Maar voor de gemiddelde nederlandse consument is het dacht echt niet, en die trekt ook niet zo 123 zn creditcard om iets te bestellen. Voor die groep is ideal, denk ik, gewoon een must.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.