• 0

Aangifte omzetbelasting te laat

Help!

Ik wilde gisteren de aangifte omzetbelasting via internet invullen maar ik wist mijn wachtwoord niet meer omdat ik die enkele weken geleden heb moeten veranderen.

Nu is mijn toegang geblokkeerd en heb ik via de belastingdienst telefoon een nieuw wachtwoord aangevraagd welke ik binnen 10 werkdagen dagen binnen krijg.

Maar dan ben ik dus al te laat voor de aangifte.

Wat zal er nu gebeuren?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16476-aangifte-omzetbelasting-te-laat/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoi!

Ik had zojuist hetzelfde probleem (ik ben werkelijk altijd maar nét op tijd met de aangifte :-[), maar ik heb online een nieuw wachtwoord aangevraagd en deze komt binnen 24 uur. Is dit geen optie meer (online aangeven dat je je wachtwoord kwijt bent)?

Sorry, maar heb geen idee wat er gebeurt als je te laat bent met je aangifte.

Succes in ieder geval!

• 0

Help!

Ik wilde gisteren de aangifte omzetbelasting via internet invullen maar ik wist mijn wachtwoord niet meer omdat ik die enkele weken geleden heb moeten veranderen.

Nu is mijn toegang geblokkeerd en heb ik via de belastingdienst telefoon een nieuw wachtwoord aangevraagd welke ik binnen 10 werkdagen dagen binnen krijg.

Maar dan ben ik dus al te laat voor de aangifte.

Wat zal er nu gebeuren?

Alvast bedankt.

Ik zou in dit geval een brief sturen aan de inspecteur met daarin alle relevante gegevens van de aangifte, met daarbij de opmerking dat de aangifte alsnog zal worden gedaan wanneer er weer toegang is.

Alternatief is met je gegevens bij een willekeurige boekhouder binnenstappen, die de aangifte voor je kan verzenden via bapi.

In beide gevallen geldt - uiteraard - dat je bij een betalingsverplichting deze betaling tijdig dient te doen, zodat het geld voor vrijdag door de belastingdienst is ontvangen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Je kunt wel vast de betaling doen (ik neem aan dat je weet hoeveel je moet afdragen) en de aangifte later inzenden. Levert je wel een "waarschuwing" op maar als het de eerste keer is dat je te laat bent nog geen boete. Een volgende keer ben je dan wel aan de beurt.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

• 0

@linda81

Ik heb dat geprobeerd maar het antwoord op de vraag was bij mij niet juist en daarom is hij na 3 keer helemaal geblokeerd ik kon dus toen alleen maar bellen

Verder zou ik geld moeten terug krijgen dus nu alvast betalen zal niets helpen.

Het enige wat ik misschien kan doen is wanneer ik de code binnen krijg zo snel mogelijk aangifte doen en dan zal ik dus maximaal 1 week over tijd zijn, zouden ze daar zo een groot probleem van maken dan?

• 0

Het enige wat ik misschien kan doen is wanneer ik de code binnen krijg zo snel mogelijk aangifte doen en dan zal ik dus maximaal 1 week over tijd zijn, zouden ze daar zo een groot probleem van maken dan?

Het kan u, afhankelijk van uw verdere verleden, een boete opleveren. Vandaar mijn adviezen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Het kan u, afhankelijk van uw verdere verleden, een boete opleveren. Vandaar mijn adviezen.

Als het de eerste keer is krijg je volgens mij alleen een waarschuwing. Wel wordt je even netjes op de hoogte gesteld wat het zou gaan kosten en wat het een eventuele volgende keer kost.

Ik vergeet m'n wachtwoord niet weer iig. ;D

• 0

je 'mag' mijn inziens eens in de zoveel jaar de aangifte te laat hebben ingediend?weet iemand dit toevallig? Eventueel kunnen wij de aangifte ook voor je doen?;) ik zal idd even een brief sturen en je probleem uit een zetten dan komt het vast goed...het betreft tevens een teruggave dus je krijgt geen boete voor te laat betalen alleen voor te laat cq niet indienen eventueel. Wellicht dat de experts weten of je alleen een waarschuwing krijgt of gelijk een boete. of even de belastingtelefoon bellen zijn tot zeker 20:00 open;)

• 0

Als je de afgelopen 7 tijdvakken tijdig aangifte hebt gedaan is dit een zogeheten "eerste verzuim". Dit levert alleen een waarschuwing op en geen boete. Als je binnen een periode van 7 tijdvakken een tweede keer in verzuim bent krijg je een boete van EUR 56,00 voor te late aangifte en 1% voor te late betaling.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

• 0

Als je de afgelopen 7 tijdvakken tijdig aangifte hebt gedaan is dit een zogeheten "eerste verzuim". Dit levert alleen een waarschuwing op en geen boete. Als je binnen een periode van 7 tijdvakken een tweede keer in verzuim bent krijg je een boete van EUR 56,00 voor te late aangifte en 1% voor te late betaling.

Thanx die info bedoelde ik nou;)

• 0

Beste anonieme modmelder,

De optie "meld dit bericht aan de moderator" is niet bedoeld om (anoniem) te reageren in topics of daarmee aanvullende vragen te stellen. Wil je een concrete vraag stellen? Registreer je dan als lid en log in.

Groet,

Norbert Bakker

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar