• 0

Oprichten trust/limited constructie; kent iemand betrouwbare partij?

Ik heb besloten om een engelse Trust met Limited constructie op te richten en ben hiervoor op zoek naar betrouwbare partij met kennis van zaken en die mij daadwerkelijk kan adviseren. Bij voorkeur in combinatie met accountancy/juridische praktijk. Wie kan mij helpen?

 

Alvast dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb besloten om een engelse Trust met Limited constructie op te richten en ben hiervoor op zoek naar betrouwbare partij met kennis van zaken en die mij daadwerkelijk kan adviseren. Bij voorkeur in combinatie met accountancy/juridische praktijk.

 

Daadwerkelijk adviseren?

Daar zit 't probleem, het bedrijf dat deze constructie verkoopt wil alleen maar omzet maken.

Vraag eens bij dat bedrijf na WAAR deze trust gevestigd is. Immers, voor zover ik weet moet voor het uitoefenen van het trustbedrijf ook in een belastingparadijs een vergunning worden aangevraagd. Of een bedrijf wel of niet een vergunning heeft is dan weer op een openbare website na te gaan.

Voorbeelden: http://www.bvifsc.vg/

http://www.jerseyfsc.org/

Klik dan op Regulated Entities, je moet dan de trust in kwestie kunnen vinden.

 

Ik zou graag willen weten hoe een dergelijke constructie fiscaal functioneert. Een nadere uitleg stel ik op prijs.

Link naar reactie
  • 0

Dat staat globaal op op deze pagina te lezen.

 

Daar staat alleen iets over een engelse Limited. De starter van deze thread sprak over een constructie met een trust. Dat is wat anders.

Met een Limited valt immers geen enkel fiscaal voordeel te behalen, deze buitenlandse rechtspersoon wordt uiteraard hetzelfde behandeld door de Belastingdienst als een gewone Nederlandse Besloten Vennootschap (BV).

 

Het oprichten van een BV gaat binnenkort sneller en goedkoper, wat dat aspect betreft biedt zo'n Limited geen voordeel meer.

 

Zie de website van het ministerie van Justitie: -->>Vereenvoudiging BV-recht

 

De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid (bv) is een populaire rechtsvorm. Tegelijkertijd is gebleken dat ondernemers onder de bestaande bv-wetgeving nogal eens last ondervinden van regels die onnodig belemmerend werken.

 

Om ervoor te zorgen dat het Nederlandse vennootschapsrecht aantrekkelijk blijft voor ondernemers, is door de Ministeries van Justitie en Economische Zaken een project gestart om het bv-recht te vereenvoudigen en te flexibiliseren.

 

In het daarvoor opgestelde wetsvoorstel worden ondermeer het verplichte minimumkapitaal van 18.000 euro en de verplichte blokkeringsregeling afgeschaft. Hetzelfde geldt voor de bankverklaring en de accountantscontrole bij inbreng in natura. Ook wordt het eenvoudiger om besluitvorming buiten de algemene vergadering te laten plaatsvinden en kan in de statuten worden geregeld dat iedere aandeelhouder zijn eigen bestuurder benoemt. Bij de totstandkoming van het wetsvoorstel zijn ondernemers en juridische professionals betrokken.

Link naar reactie
  • 0

Jemig: hier schrik ik van: het HJC heeft een goede reputatie ???

 

Ze lopen op het spreekwoordelijk slappe koord van wat fiscaal acceptabel is. Helaas ken ik de cijfers niet en wordt nooit in uitspraken genoemd of ze een zaak verliezen. In de beroepsgroep van fiscalisten zijn ze in elk geval zeker geen lichtend voorbeeld.

 

Voor een LTD/Trust zijn ze wellicht geschikt. Maar kijk ook eens op www.ukeurobv.nl. Zij zijn een betrouwbare partner voor LTD's en kunnen je wellicht ook helpen aan een Trust.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.