• 0

Bedrijfsnaam bestaat al...

Hoi allemaal,

 

Ik ben nogal een tijdje weg geweest -persoonlijke omstandigheden- maar mijn bedrijfsideetjes zijn nog steeds levendig en ik heb er ook alweer aardig wat tijd in gestoken....

 

MAARRRR. Ik ontdekte gisteren op de site van de KvK dat je kan kijken of een bedrijfsnaam al bestaat... En ja hoor, er was al iemand geweest... die in Augustus 2002 is begonnen, met dezelfde naam (FourtyTwo). Hij had alleen pech dat ik de site www.fourtytwo.nl al geclaimd had en heeft dus www.fourty-two.nl geclaimd.

 

Bijkomende ramp is dat ie:

a) ongeveer hetzelfde doet als wat ik van plan ben

b) zijn site enorm amateuristisch is

c) het geheel sowieso niet erg professioneel overkomt... (met alle respect, misschien is het een wizzkid van 18 die zijn geluk beproeft)

 

Anyway: nu mijn vragen want ik ben effe hopeloos, radeloos en reddeloos (baal echt als een stekker, ik had mijn site al zowat af (die staat nu niet meer online nee...)):

a) kan ik die naam nog steeds opgeven bij de KvK? ik zie veel meer bedrijven met dezelfde naam in die database van de KvK

b) is het handig dat we zo ver uit mekaar zitten (ik amstelveen, die ander in almelo). Dan verwarren de namen minder snel?

c) of moet ik gewoon verstandig zijn en wat nieuws bedenken, om te voorkomen dat ik geassocieerd wordt met zijn -naar mijn mening- amateuristische verhaal?

 

Kortom, moet ik nou wel of niet mijn hersens gaan pijnigen op een nieuwe naam?

 

En zo ja: weet iemand een leuke flitsende pakkende naam voor een bedrijfje dat een MKB bedrijfsserver wil neerzetten op basis van open source (linux) voor lage kosten, inclusief beheer/support op afstand? Het geheel moet flexibiliteit, professionaliteit en vooral ook stabiliteit uitstralen (als je ergens je hele hebben en houwen in beheer geeft moet je er van op aan kunnen dat die toko er over 3 jaar nog zit)...

En dat vraag ik niet omdat ik zelf te lui ben om na te denken, maar het kan zijn dat er hier iemand beregoed is in dit soort dingen --> ik ben het namelijk totaal niet helaas.

 

alvast bedankt!

een beginner die 't even niet meer weet ;)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Geintje. Ondersteun je ook Mac OS-X servers?

Was oorspronkelijk niet mijn bedoeling, is dus niet core bussiness. Maar ik heb wel enige ervaring met Mac OS X, en het is een UNIX dus moeilijk kan 't niet wezen ;).

Het is wel zo dat ik normaliter meer zou vragen voor een niet standaard, niet door mij ingerichte omgeving (lijkt me logisch). Jouw geval is natuurlijk effe anders want je hebt me erg geholpen. Echter, het moet natuurlijk ook weer niet te gek worden. Een hele ingewikkelde MacOS-X serverfarm wordt een ander verhaal ;).

 

Om 't simpel te houden: we kunnen er altijd over praten ;). Mail me maar.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Flabbergasted! Een topic gestart op Koninginnendag met zo'n positieve trill en uitkomst op de dag zelf dat ik iedereen gewaardeerd heb met een reus!

 

Rete trots ben ik op de hulp die Zaphod van de meedenkers op HL heeft gekregen. Pay it forward werkt ;)

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Zo zie je maar weer waar dit forum allemaal toe kan leiden! Het bewijst zijn warde dag in, dag uit!

 

Ronald

Voor mij is het in ieder geval helemaal toppie!

Enneh, ik sta nu dus bij de KvK onder PingWings!

 

Pim

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

He Pim,

 

Van harte met je onderneming en je ultra coole naam! Welkom in ondernemersland :D

 

He TwaLevel, dat cutting-eggs.com vind ik ook een super toffe. Ik ben me aan het orienteren op een creatief bedrijfje. Zin om met cutting-eggs.com echt wat te gaan doen?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dat cutting-eggs.com vind ik ook een super toffe. Ik ben me aan het orienteren op een creatief bedrijfje. Zin om met cutting-eggs.com echt wat te gaan doen?

 

He Zrski. Doe ermee wat je wilt, ik heb 'm niet geregistreerd. Is ooit ontstaan als grapje omdat al die newtech en aanverwante designbedrijven zulke opsnijders zijn. Vette knipoog naar het cliche dus, maar dat was al wel duiwelijk.

 

Wat was je van plan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Volgens mij geldt er de rangorde

1) Registratie van een merknaam bij het Benelux merkenbureau

2) Inschrijving kamer van koophandel

3) Inschrijving bij register internet domeinen.

 

Als je de naam per se wilt hebben dan moet je de naam laten registreren bij het merkenbureau en vervolgens de domein naam gaan claimen.

 

Generalife Business Acceleration

www.generalife.nl

www.marbella.nl

www.valerionsolutions.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Volgens mij geldt er de rangorde

1) Registratie van een merknaam bij het Benelux merkenbureau

2) Inschrijving kamer van koophandel

3) Inschrijving bij register internet domeinen.

 

Als je de naam per se wilt hebben dan moet je de naam laten registreren bij het merkenbureau en vervolgens de domeinnaam gaan claimen.

 

 

Zit wat ingewikkelder in mekaar, helaas.

 

Neem bijvoorbeeld KingCorn. Was vroeger een bekend broodmerk. Dat is echter tijden niet meer gebruikt, en na vijf jaar stilte vervalt het merkprivilige. Dat merk is dus gesnatched door een andere bakker. De eigenaar van KingCorn is naar de rechter gestapt, maar verloor de zaak.

 

Word je onder een handelsnaam actief die reeds door een ander benut wordt, dan heeft de oudste gebruiker voorrang. Maar je moet die voorrang wel opeisen. De eigenaar van een geregistreerd merk kan een domein terug eisen van kapers. Maar als je nu een handelsnaam inschrijft en een slimmerik registreert diezelfde naam later als merk, dan kun je als eerste gebruiker aanvoeren dat zulks een registratie ter kwader trouw is. Ik ben niet bekend met jurisprudentie, maar je bent als eerste domeinbezitter niet geheel rechtenloos.

 

Misschien dat er hier een expert is in auteursrecht, copyrights en andere intellectuele eigendommen. Die weet waarschijnlijk ook meer van de Explorer-case. Microsoft heeft een kapitaal moeten betalen, omdat de naam Explorer reeds in gebruik was voor een andere toepassing binnen hetzelfde domein. Dat was echter geen geregistreerd merk. Of je als Nederlandse eigenaar van een dotcom of -net dezelfde rechten hebt als een Amerikaanse bezitter, weet ik niet.

 

Van die copyright-expert zou ik ook weleens willen weten of openbaar gebruik van een nieuw begrip vanzelf auteursrecht creëert, en of dit forum openbaar genoeg is...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.