• 0

Mag je als ondernemer arrogantie hebben?

Bij voorbaat: ik weet niet of dit het juiste board is, dus als het verkeerd is, mijn excuus..

 

Je leest zo af en toe dat arrogantie bij ondernemers verkeerd zou zijn... Echter denk ik persoonlijk dat elke ondernemer wel een bepaalde dosis arrogantie mag én moet hebben om voor je eigen producten te kunnen staan. En om het een beetje goed te willen verkopen moet je toch enige zekerheid hebben. Zelf doe ik nu bijvoorbeeld mee met de Sprout Challenger waar ik een klein beetje arrogantie laat zien in mijn profielvraag wat ik beter kan. Echter is iets dergelijks wél nodig wil je uitblinken. De vraag die dan ook speelt is, mag je als ondernemer een stukje arrogantie hebben? Of juist helemaal niet?

 

Graag jullie mening!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Erg vreemd dat iets wat de halve wereld al kent "The Secret" te noemen. :-\

 

Ik hou wel van arrogante mensen. Het roept bij mij iets op van "En wie ben jij dan?" Vaak valt het dan ook nog best wel mee. Soms is het haast onmogelijk om arrogant te zijn. Ik kwam op de Universiteit een hooggeleerde man tegen die Sjonnie op zijn naamkaartje had staan. 8)

Adriaan van DIs is zo'n arrogante bal die ik ook nog eens erg sympathiek vind.

 

Mensen die arrogant blijken zonder daartoe enige aanwijsbare reden te hebben, behalve een aangemeten EGO, zijn met mij erg snel klaar.

 

Link naar reactie
  • 0

hebben jullie jezelf wel eens betrapt op bravoure, arrogantie, hoogmoed en/of zelfingenomenheid? En wat deed je toen? Welk doel diende die houding?

 

Annedien,

 

Het antwoord is natuurlijk ja, zij het dan in bepaalde fases van mijn leven. Maar naarmate ik ouder werd (bijna 65) werd het minder.

 

Maar ik denk dat juist een arrogant mens zich niet op deze tekortkomingen betrapt omdat hij daarvoor te arrogant is.

 

Ik ben eigenlijk stinkend jaloers op arrogante mensen omdat zij zich geen rekenschap behoeven te geven voor deze soorten tekortkomingen. Wat zou het heerlijk zijn om je nooit behoeven te schamen of zelfverwijten te maken?

 

Ave, Karel

Link naar reactie
  • 1

Peter,

 

Een reactie naar mijn hart.

 

Ik kan niet nalen een voorval uit mijn leven te vertellen. Een hippy-achtige jongen reed met zij wrakke fiets door het rode stoplicht tegen een auto die juist aan het optrekken was aan de kant waar het licht zojuist groen was geworden. Ik was nog op een leeftijd, dat ik de hippy wellicht voor rotte vis had uitgemaakt. Maar de berijder van de aangereden auto - een wat oudere man - stapte uit, hielp de gevallen hippy op en als eerste vroeg hij: "heb je je bezeerd"? Dat heeft een enorme indruk op me gemaakt en vele jaren later ook toegepast toen ik op dezelfde wijze werd aangereden.

 

Ave, Karel

Link naar reactie
  • 0

Maar ik denk dat juist een arrogant mens zich niet op deze tekortkomingen betrapt omdat hij daarvoor te arrogant is.

 

Precies! En als je er al allergisch voor bent dan is iemand confronteren met diens arrogantie juíst een recept om nog meer arrogantie over je uitgestort te krijgen ;D Dat is iets wat ik heb 'afgeleerd'- maar ik luister ook beter naar de eerste 'weak signals' die ik oppik en vaak komt er niet eens meer een gelegenheid voor.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.