• 0

Omzeilen 'nee nee' sticker op brievenbus

Staat hier in de flat een student netjes adrestickers op de ikea gids te plakken voor ze ze in de brievenbus doet. In opdracht van selectmail. Zag van de week al iemand huisnummers noteren (niet zeker of dat voor dit doel was)

 

Handige manier om de 'nee nee' sticker te omzeilen. En waarschijnlijk voordeliger dan een adresbestand gebruiken. Ben benieuwd wanneer de folderbezorger met een labelprinter aan z'n riem z'n ronde doet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraag is natuurlijk een beetje waarom je dat in godsnaam zou willen, mensen die zo sticker hebben hebben gewoon geen zin in reclame en als ze die reclame dan alsnog ontvangen (met als verschil een stickertje derop) zullen ze denk ik eerder geïrriteerd raken dan dat ze gevoelig zijn voor die reclame.

 

Vwb de jongen die adressen noteerde, dat kan ook gewoon een folderbezorger zijn, de bedrijven die de verspreiding daarvan regelen houden databases bij van de adressen met NEE/NEE en JA/NEE stickers bij en daarnaast wordt jaarlijks het aantal adressen geteld zodat bepaald kan worden hoeveel folders iedere bezorger moet kijken (ik hoor je denken: verandert dat aantal dan? ja door panden die gesloopt worden, leegstand en verbouwingen)

 

Folderbezorger met labelprinter zie ik niet zo snel gebeuren :)

De meeste wijken zijn erg klein (meestal zo'n 1.000 pakketjes folders) dus er zou een enorm aantal labelprinters moeten zijn maar belangrijker: een bezorger krijgt circa 1 cent per bezorgd folderpakket, een labeltje kost al snel 2 cent, dat zou dus een enorme kostenstijging zijn...

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

...

Handige manier om de 'nee nee' sticker te omzeilen. En waarschijnlijk voordeliger dan een adresbestand gebruiken. ...

 

Helemaal niet handig. Net vandaag die Ikea gids in de bus gekregen, en die linea recta bij het oud papier gesmeten.

 

(even gekeken. op de sticker staat: aan de bewoners van ). Dom dom dom, ten eerste woon ik alleen, ten 2e heb ik wel bij Ikea gekocht maar niet sinds ik hier woon, en ten 3e ben ik nu niet blij met Ikea dat ze dit soort rottrucs gebruiken. Mij zien ze er niet meer voorlopig.)

 

Een NEE NEE sticker betekent ook NEE. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen? Dit soort 'slimme' marketingtrucs zal misschien financieel iets opleveren, maar ten koste waarvan? In ieder geval van integriteit en geirriteerde mensen die niet geneigd zijn naar de Ikea te rennen. Lijkt mij een te hoge prijs.

 

Misschien ga ik er nog een email richting Ikea tegen aan gooien. ;D

 

EDIT: op de Ikea site kun je klachten alleen melden over producten die je gekocht hebt... :( :P

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Vwb de jongen die adressen noteerde, dat kan ook gewoon een folderbezorger zijn, de bedrijven die de verspreiding daarvan regelen houden databases bij van de adressen met NEE/NEE en JA/NEE stickers bij en daarnaast wordt jaarlijks het aantal adressen geteld zodat bepaald kan worden hoeveel folders iedere bezorger moet kijken (ik hoor je denken: verandert dat aantal dan? ja door panden die gesloopt worden, leegstand en verbouwingen)

Het zijn wel degelijk adresstickers die geplakt worden, er wordt niks opgeschreven. De bezorger krijgt etiketten met alle adressen uit zijn/haar wijk. In de praktijk gaan die vellen gewoon mee en worden ze alleen geplakt bij de adressen met sticker.

Lijkt mij ook dat het alleen maar meer irritatie bij de ontvanger oplevert ipv dat er wat gekocht gaat worden maar goed... ???

Link naar reactie
  • 0

Het zijn wel degelijk adresstickers die geplakt worden, er wordt niks opgeschreven.

 

Mij hoor je het tegendeel niet beweren, ik zeg enkel dat degene die Willemj heeft zien schrijven waarschijnlijk aan het opschrijven was welke adressen stickers hebben, dit heeft met adresstickers niks te maken en is enkel bedoeld om te bepalen hoeveel folders de bezorger moet krijgen.

 

Zonde trouwens van al die stickers...

Ik heb zelf iig nooit adresstickers gekregen in mijn carrière bij de Netwerkvsp ( net twee weken gestopt :) ).

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook enige tijd bij Netwerk VSP gewerkt toen ik 13 was en moest aan het begin van mijn folderwijk opschrijven welke nummers een nee/nee of nee/ja sticker op de brievenbus had staan. Zo brachten ze me net genoeg folders...

 

Je kunt het wel omzeilen. Albert Heijn doet dit bijvoorbeeld doordat ze het via DM doen met TNT-post, op dat moment is het geadresseerd en krijg je de folder als het goed is in de bus. Dus via DM van TNT omzeil je dan de nee/ nee stickers :)

Link naar reactie
  • 0

Vraag is natuurlijk een beetje waarom je dat in godsnaam zou willen, mensen die zo sticker hebben hebben gewoon geen zin in reclame en als ze die reclame dan alsnog ontvangen (met als verschil een stickertje derop) zullen ze denk ik eerder geïrriteerd raken dan dat ze gevoelig zijn voor die reclame.

 

Klopt als een bus.

 

Is wel vrij eenvoudig wat aan te doen, trouwens - even het antwoordnummer van dat bedrijf opzoeken, en de ongewenste post samen met een briefje met uitleg en een stevige stoeptegel bij het postkantoor inleveren. Zo ben ik ook van Viking Direct afgeraakt! :)

Link naar reactie
  • 1

Blijft natuurlijk de vraag: van wie is die brievenbus nu eigenlijk. Van mij dus en als ik daar op aangeef dat ik geen reclamemateriaal wil ontvangen dan is het toch niets meer als fatsoenlijk om mijn uitdrukkelijke wens te billijken. Of is anti-reclame dan toch ook gewoon reclame?

In ieder geval is het bezorgen van reclame mail in een brievenbus met ''nee nee'' sticker ronduit ONFATSOENLIJK!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik niet begrijp, waarom moet er een sticker op de reclame die rechtstreeks in de bus wordt gooid? Enig idee: ik geen.

 

Of gaan jullie daarvan uit, dat als een adressticker erop staat een JA -JA is?

 

Met een NEE-NEE of NEE-JA sticker geef je aan dat je geen ongeadresseerde post of reclamefolders wilt ontvangen. Door een adressticker op zo'n pakket te plakken is de post geadresseerd en zou dus 'okee' zijn. Vind het toch niet echt een nette manier om zaken te doen en bedrijven die dat doen krijgen bij mij altijd een strafpuntje.

 

Een andere tactiek, voor de NEE-JA stickers, is een stapel reclamefolders in het huis-aan-huis blaadje te vouwen. Ook weer een strafpuntje...

Link naar reactie
  • 0

"Aan de bewoners van dit pand" noem ik niet geadresseerd, ook al staat je adres op de sticker. Deze "post" is annoniem en ook altijd reclame. Gaatje in de wetgeving? Moeten we het persé "Geen persoonlijk geadresserd drukwerk" noemen op de sticker?

 

Ik ben het eens met:

In ieder geval is het bezorgen van reclame mail in een brievenbus met ''nee nee'' sticker ronduit ONFATSOENLIJK!

 

Ik heb overigens niet zo'n sticker op mijn brievenbus. De krantjes en folders worden bij ons gerecycled als vulmiddel voor (post) paketten.

Link naar reactie
  • 0

"Aan de bewoners van dit pand" noem ik niet geadresseerd, ook al staat je adres op de sticker. Deze "post" is annoniem en ook altijd reclame.

 

Gek genoeg staat op brieven die bijv geluidsoverlast van een of ander aankondigen ook vaak "Aan de bewoners van dit pand" - niet bepaald reclame, maar wel handig voor de afzender die een paar dagen later de stoeptegels uit de straat komt hameren en dit toch even wil aankondigen.

 

Gaatje in de wetgeving?

 

Is er wetgeving?

Link naar reactie
  • 0

Gek genoeg staat op brieven die bijv geluidsoverlast van een of ander aankondigen ook vaak "Aan de bewoners van dit pand" - niet bepaald reclame, maar wel handig voor de afzender die een paar dagen later de stoeptegels uit de straat komt hameren en dit toch even wil aankondigen.

 

 

Maar zoals je zegt, dat is geen reclame, dus daarvoor geldt de nee-nee sticker niet. Ook niet voor briefjes van buren die een feest geven en waarschuwen voor parkeerproblemen, geluidsoverlast etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Maar zoals je zegt, dat is geen reclame, dus daarvoor geldt de nee-nee sticker niet. Ook niet voor briefjes van buren die een feest geven en waarschuwen voor parkeerproblemen, geluidsoverlast etc.

 

Hier in Nederland mag je inderdaad gewoon briefjes bij de buren in de brievenbus stoppen. Maar het kan ook anders (USPS):

1.3Use for Mail

 

Except under 2.11, the receptacles described in 1.1 may be used only for matter bearing postage. Other than as permitted by 2.10 or 2.11, no part of a mail receptacle may be used to deliver any matter not bearing postage, including items or matter placed upon, supported by, attached to, hung from, or inserted into a mail receptacle. Any mailable matter not bearing postage and found as described above is subject to the same postage as would be paid if it were carried by mail.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben een klein beetje verbaast over deze manier van marketing.... ik kan mezelf namelijk niet voorstellen dat deze manier van reclame maken gewaardeerd wordt door de brievenbus houders met een Nee Nee sticker.

 

Ik zelf heb ook een Nee Nee sticker en ik zal je vertellen dat ik deze er natuurlijk niet voor niets op heb geplakt.

 

Dus ik zal uiteindelijk niks met die mooie aanbieding doen dan m in de papierbak gooien, en mezelf uitspreken naar mijn kennissen over de waardeloze manier van aanschrijven.

 

Ik vind het grenzen aan SPAM. En de reacties die daaruit volgen zullen negatief zijn voor je Bedrijfje.

 

Groeten,

 

Thijs

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf heb ook een Nee Nee sticker en ik zal je vertellen dat ik deze er natuurlijk niet voor niets op heb geplakt.

 

Nu je dat zo zegt.. ik heb hem er ooit opgeplakt om te voorkomen dat de post binnen een week de bus uit ging puilen tijdens vakanties en dergelijke, maar hem sindsdien nooit meer weggehaald ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht er laatst tijdens het tandenpoetsen nog even over en opeens dacht ik: natuurlijk :)

 

Het gaat er namelijk niet om of de klant die folders waardeert ( uit ervaring: misschien 3% waardeert folders echt :) ). Het gaat er om dat er een folderbedrijf is ( netwerkvsp bijvoorbeeld, da's een dochter van TNT ) en dat bedrijf wil zo veel mogelijk winst maken, en het bedrijf krijgt van iedere opdrachtgever een bepaald bedrag per adres. Maar als in de gemiddelde wijk 20% van de brievenbussen een sticker heeft, dan zijn er ook 20% minder adressen en dus 20% minder winst! Dus als het folderbedrijf het voor elkaar krijgt om ook op die adressen te bezorgen hebben ze 20% meer adressen die ze kunnen verkopen en dat brengt poen binnen.

 

En dat folderbedrijf trekt daar echt zijn bek niet over open richting de reclamemakende bedrijven, die eigenlijk genaaid worden omdat op 20% van de adressen mensen wonen die (grotendeels) ongevoelig zijn voor die reclame.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik snap sowieso niet waarom je als ondernemer er zelfs maar aan denkt om een sticker op je brievenbus te plakken. Elke dag krijg je gratis reclamemateriaal binnen waarvoor bedrijven duizenden tot honderdduizenden euro's betaald hebben om het te ontwikkelen.

 

V.w.b. omzeilen van de stickers, waarschijnlijk ligt de conversie hoger als je denkt. Een sticker betekent NIET dat iemand ongevoelig is voor reclame. Eerst testen voordat je die conclusie trekt.

Link naar reactie
  • 0

Zowaar een antwoord gekregen van IKEA.

 

"Geachte meneer Wiersma,

 

Hartelijk dank voor uw e-mail en onze excuses voor het ongemak.

 

Selekt Mail bezorgt geadresseerde post in opdracht van IKEA. De te bezorgen IKEA catalogi

worden bij Selekt Mail aangeboden op basis van een adressenbestand dat IKEA heeft geselecteerd.

 

In het geselecteerde adressenbestand sluit IKEA adressen uit van personen die zich hebben aangemeld

bij Infofilter. Indien u zeker wilt zijn dat u de volgende keer deze catalogus niet meer ontvangt, kunt u

zich aanmelden bij Infofilter.

 

Bij Infofilter kunt u aangeven dat u geen geadresseerde commerciële boodschappen

wilt ontvangen per post. Uw adres wordt vervolgens voor vijf jaar geblokkeerd.

 

De bedrijven en organisaties die zijn aangesloten bij Stichting Infofilter (waaronder IKEA) zullen u vervolgens

geen geadresseerde aanbiedingen of catalogi meer toesturen.

 

U kunt zich bij Infofilter aanmelden via de website www.infofilter.nl of een brief sturen naar:

Stichting Infofilter,

Postbus 906,

1000 AX Amsterdam

 

Stichting Infofilter is ook telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 0900-6661000(25 ct/p.min).

 

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

IKEA B.V. Nederland

"

 

 

Dat geeft helaas geen antwoord op de vraag waarom ze uberhaupt dit soort acties doen (wat mijn vraag was). :P

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

V.w.b. omzeilen van de stickers, waarschijnlijk ligt de conversie hoger als je denkt. Een sticker betekent NIET dat iemand ongevoelig is voor reclame. Eerst testen voordat je die conclusie trekt.

Ongevoelig is inderdaad niet helemaal het juiste woord. Laat ik het anders stellen: een hoop mensen die zo'n sticker hebben zullen denken: "Heb ik verdomme zo'n sticker op mijn brievenbus geplakt komt er nog zo'n kloterige puistenkop met allemaal rotzooi op de proppen".

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik snap sowieso niet waarom je als ondernemer er zelfs maar aan denkt om een sticker op je brievenbus te plakken. Elke dag krijg je gratis reclamemateriaal binnen waarvoor bedrijven duizenden tot honderdduizenden euro's betaald hebben om het te ontwikkelen.

 

Huh? Moet ik me nou schuldig gaan voelen omdat zij hun geld weggooien aan folders waar ik niet om gevraagd heb? Da's wel een hele kromme redenering...

 

V.w.b. omzeilen van de stickers, waarschijnlijk ligt de conversie hoger als je denkt. Een sticker betekent NIET dat iemand ongevoelig is voor reclame. Eerst testen voordat je die conclusie trekt.

 

Met andere woorden - wat de potentiele klant denkt dat hij wil boeit me niet want ik weet het beter dan hem? Zet je DM-pet eens af en beantwoord de simpele vraag: waarom nemen mensen de moeite een Nee-Nee sticker te halen en deze op de brievenbus te plakken?

 

Ik zal je helpen: omdat ze die troep niet in hun brievenbus willen hebben... ::)

 

Zoals ik al zei - antwoordnummer opzoeken, en een mooie doos met een stoeptegel erin naar ze opsturen. Er zit geen gewichtsbeperking op het versturen van post naar antwoordnummers, dus je kunt je helemaal uitleven.

 

Voor de wat meer avontuuurlijk ingestelde mensen: rauwe vis in een dochtgeknoopt boterhamzakje, paar dagen op kamertemparatuur laten liggen, en met tape aan de bodem en het deksel van de door vastplakken zodat het plastic gegarandeerd scheurt bij openen... :)

Link naar reactie
  • 0

Ik snap sowieso niet waarom je als ondernemer er zelfs maar aan denkt om een sticker op je brievenbus te plakken. Elke dag krijg je gratis reclamemateriaal binnen waarvoor bedrijven duizenden tot honderdduizenden euro's betaald hebben om het te ontwikkelen.

 

Huh? Moet ik me nou schuldig gaan voelen omdat zij hun geld weggooien aan folders waar ik niet om gevraagd heb? Da's wel een hele kromme redenering...

 

 

Dat is wat ik eerst ook dacht. Maar dit is ook een mogelijkheid: concurrenten die veel geld uitgeven aan niet effectieve reclame zijn niet zo gevaarlijk ;D

 

Maar al met al blijft het zinloze verspilling, ook van schaarse materialen, menskracht en lijkt het economisch nut me zeer beperkt.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Nee, je moet je niet schuldig voelen richting die bedrijven. Mijn punt is dat je waardevol materiaal weggooit dat je over het algemeen prima kunt ombuigen naar promotiemateriaal voor je eigen bedrijf.

 

Ik vind het diep triest dat ondernemers de moeite zouden nemen om bakstenen, stukken vis of andere dingen in te pakken en op te sturen. Ik kan me niet voorstellen dat je niks beters met je tijd kunt doen.

Link naar reactie
  • 0

Nee, je moet je niet schuldig voelen richting die bedrijven. Mijn punt is dat je waardevol materiaal weggooit dat je over het algemeen prima kunt ombuigen naar promotiemateriaal voor je eigen bedrijf.

 

Het materiaal is voor mij absoluut niet waardevol. Het is troep die ik alleen maar weer gescheiden langs de weg moet zetten. Ik heb trouwens nog nooit iets ontvangen dat ik zou kunnen "ombuigen naar promotiemateriaal voor je eigen bedrijf"...

 

Ik vind het diep triest dat ondernemers de moeite zouden nemen om bakstenen, stukken vis of andere dingen in te pakken en op te sturen. Ik kan me niet voorstellen dat je niks beters met je tijd kunt doen.

 

Meh. Ik vind het dieptriest dat er mensen zijn die, ondanks dat ik duidelijk aangeef niet geinteresseerd te zijn, vinden dat ze het toch op slinkse wijze in mijn brievenbus moeten schuiven. Dan moeten ze ook niet zeuren als ze iets terugkrijgen dat zij op hun beurt als vervelend zullen ervaren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.