• 0

Overname internetwinkel

Beste mensen ik heb het een en ander doorgezocht op internet maar niet echt een antwoord op onze vraag kunnen vinden.

 

De vraag luidt:

 

Wie is er verantwoordelijke voor de openstaande orders bij de overname van een internetwinkel?

 

Is de oude eigenaar hiervoor verantwoordelijk of is de nieuwe eigenaar vanaf de datum van nieuwe inschrijving KvK verantwoordelijk voor de eerder openstaande bestellingen.

 

Alvast dank voor de antwoorden :D

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

De afspraak tussen ons moet dan op papier gezet worden en als dat niet gedaan is neem ik aan dat de nieuwe eigenaar hiervoor verantwoordelijk is. Immers hij neemt het risico om het bedrijf over te nemen..

 

Als je een winkel overneemt, neem je ook de openstaande orders mee neem ik aan, het is dan aan jullie om af te spreken hoe je dat zo soepel mogelijk doet toch?

Link naar reactie
  • 0

Om alle discussies te voorkomen: zet het duidelijk op papier bij de overname. Dan kan er ook geen misverstand ontstaan.

 

Overigens heeft inschrijving kvk er niets mee te maken. Het bedrijf bestaat al en ook zonder kvk registratie loopt alles door. Dat is een andere formaliteit die niets met dit proces te maken heeft. Vanaf dat de handtekening is gezet gaat er al iets aan die verantwoordelijkheid veranderen. Met of zonder kvk registratie/verandering.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Tenzij het bedrijf door een rechtspersoon wordt gedreven, is in ieder geval de oude eigenaar verantwoordelijk. Hij of zij zal deze verantwoordelijk ongetwijfeld over hebben gedragen aan de nieuwe eigenaar, maar tenzij de klant hiermee instemt, blijft de oude eigenaar verantwoordelijk tegenover de klant.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dit leg je vast in een koopovereenkomst. Aangezien het geen dwingend recht is, mag je van de wet afwijken en dus in onderling overleg overeenkomen wie waarvoor verantwoordelijk is.

 

Dus bespreekbaar maken en op schrift vastleggen en beiden tekenen.

 

Groet

Joost

Joost, ik moet je daar toch even corrigeren: de schuldoverneming, want daar is sprake van in juridische zin, het gaat tenslotte om de verplichting om een overeenkomst na te komen, is pas volledig wanneer de schuldeiser daarmee ingestemd heeft. Tot die tijd blijft de verkopende partij aansprakelijk.

Link naar reactie
  • 0

Dit leg je vast in een koopovereenkomst. Aangezien het geen dwingend recht is, mag je van de wet afwijken en dus in onderling overleg overeenkomen wie waarvoor verantwoordelijk is.

 

Dus bespreekbaar maken en op schrift vastleggen en beiden tekenen.

 

Groet

Joost

Joost, ik moet je daar toch even corrigeren: de schuldoverneming, want daar is sprake van in juridische zin, het gaat tenslotte om de verplichting om een overeenkomst na te komen, is pas volledig wanneer de schuldeiser daarmee ingestemd heeft. Tot die tijd blijft de verkopende partij aansprakelijk.

 

 

:-[ oeps, klein detail vergeten. Ik ehhh :-X

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.