• 0

hoe suspects benaderen

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

* Als je de mogelijkheid hebt om dit te personaliseren .... dan op zeker doen. Richt je brief aan de juiste persoon.

* Naast het personaliseren: zorg ervoor dat je ontvanger zichzelf (het bedrijf waarvan hij eigenaar is of waarvoor hij werkt) herkent. Verdiepen in de doelgroep is hier belangrijk.

* Zorg er ook voor dat je brief uitnodigend genoeg is. De eerste zin moet triggeren om verder te lezen.

* Eindig met een uitnodigende slotzin, bijv. "ik kijk uit naar uw reactie".

* Zet er persoonlijk je naam/handtekening onder. De ontvanger zal dit waarderen en niet denken "leuke zo'n gecopieerde brief".

* Zorg ervoor dat je een telefoonnumer vermeldt "indien u meer informatie wenst, kunt u mij uitaard telefonisch benaderen". Zorg er dan wel voor dat je je telefoon opneemt. Prospects babbelen niet graag met je voicemail

* Schrijf geen ellelange brieven: 3-4 korte alinea's is genoeg ( personaliseren, verdiepen in doelgroep, triggeren en afsluiten).

 

Als je heel veel brieven tegelijk gaat versturen, houdt er dan rekening mee dat je ook tijd inplant voor de respons. Ook wat telefoontjes betreft (zie hierboven).

Je verleent een dienst, dus dan zul je als je veel respons krijgt tijd moeten inplannen. Heb je een eenmanszaak dan is naar veel bedrijven tegelijk je brief sturen wellicht niet handig. Ik heb ooit ergens gelezen dat volgens de statistieken 2-7% reageert op een mailing als de ontvanger je niet kent. Maar dan nog, niets is erger als prospects op je brief reageren en je moet ze uiteindelijk teleurstellen omdat je geen tijd hebt.

Je kunt dit voorkomen door in tranches je brief te versturen. Eerst 10 ... reageren er weinig tot geen dan de volgende keer 20 en so on (is mede-afhankelijk of je een dienst aanbiedt die uniek is, of dat er meerderen zijn danwel het bedrijf wellicht reeds beschikt over zo'n dienst).

 

Je kunt bij je brief ook een responskaartjes meesturen.

Bel wel alle personen/bedrijven (die niet uit zichzelf hebben gereageerd) na die je een brief hebt gestuurd. Doe dit ongeveer na 1 week. Je hebt dan een leuke binnenkomer met "ik heb u onlangs een brief gestuurd ... wat is uw mening hierover of wenst u nog nadere uitleg. Zo kom je er achter waarom deze persoon niet heeft gereageert en wellicht komt je zo toch nog binnen?

Bij het nabellen: zorg ervoor dat je geen gesloten vragen stelt. For just in case: dit zijn vragen waarop men makkelijk alleen ja en nee kan antwoorden en daar wordt je niet echt wijzer van. Openvragen stellen in een gesprek is belangrijk om de discussie gaande te houden.

 

Ik hoop dat je hiermee een eind verder komt ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in ieder geval een aantal van je suspects gewoon bellen, om uit te vinden wat er leeft. Je moet een gevoel krijgen wat er leeft bij je klanten, voodat je ze gaat bedelven onder bergen informatie.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Suspects; is dat hetzelfde als doelgroep?

 

Ik heb me laten vertellen dat direct marketing een lage responsrate heeft ;)

-- ik weet niet wat het is dat je doet, maar kan je die mensen niet uitnodigen om mee te gaan vissen of haringhappen of snowboarden of pannekoeken eten of een skippybalwedstrijd houden of golfballen opduiken of.....

 

Als je laat weten wat je te bieden hebt kunnen we meedenken op een creatieve(re) manier 8)

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me laten vertellen dat direct marketing een lage responsrate heeft ;)

 

In massa-mailings (Readers Digest) wordt een respons-reet van 2% als stelregel gehanteerd. Wanneer echter alle op z'n plek past, zijn veel hogere percentages haalbaar. Ik heb mailings/surveys gedaan met een respons boven de negentig procent. Ook in B2B, bij topbedrijven. Voorwaarden: een zeer goed geselecteerde list, zelf adressen en namen + functies updaten, een goede bekendheid en reputatie van de aanbieder, een aantrekkelijk aanbod, een duidelijke boodschap, geen bullshit. Herhaal: geen boel shit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Verstuur je post op zaterdag, het ligt dan op maandag op de bureau's. Nieuwe week, fitte en heldere mensen en geef die dan 2 a 3 dagen de tijd. Bel dezelfde week (wo / do) alles na, want het zit nu vers in het geheugen!

 

Zoals Kermie al zei, hou het kort en gericht op de bedrijven / persoon. Probeer van te voren wat meer informatie te krijgen over de betreffende persoon. Leef je in, dat is eigenlijk de belangrijkste tip.

 

Doe wat je beloofd, anders kan je het gelijk vergeten! (neem de telefoon dus op).

 

Greetz,

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik uitkijken met e-mail, omdat men het al snel als ongewenste reclame ziet. Het versturen van mail naar mensen die hun adres hebben achtergelaten (en er dus voor kiezen) kan wel.

 

Zou je toch per e-mail willen communiceren, dan zou ik dezelfde werkwijze aanhouden als per post. Geen lange e-mails, maar een kort en strak verhaal wat de interesse van de lezer opwekt.

 

Zorg er wel voor dat het een persoonlijke mail is, echt op de lezer gericht en dus geen ongeadresseerde reclame.

 

Dit zijn even de tips die ik naar boven kan halen, mochten er meer komen dan zet ik ze erbij!

 

Greetz,

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Als je bulk email wenst te gaan versturen kan ik alleen maar zeggen: "niet doen".

 

Als je één op één bezig gaat om iemand via de email te interesseren moet je er in ieder geval voor zorgen dat je:

 

- Geen spam achtige subject line gebruikt

- De email kort en bondig is

- De email een gevoelige snaar raakt bij de lezer waardoor er interesse gewekt wordt

- Niet alles vermeld staat, lok een reactie uit om een dialoog te starten

 

Hoe hoger je schiet, deste groter de kans dat je target de email niet zelf leest. Je moet een secretaresse zo ver zien te krijgen om de baas lastig te vallen. Das niet easy.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dag mensen, heb vaker op het Forum gelezen, maar ben tot nu toe te lui geweest om me te registreren.

Ik ben het met Kermie voornamelijk eens, 2% is klein, 5% respons is al goed. BTB heeft andere cijfers echter.

Wilde er nog aan toevoegen. Zorg ervoor dat je weet wie je doelgroep is en hoe ze de reclame wensen (constructie sector bv vind 1 lang A4t-je al zonde van de tijd.

Wat ook belangrijk is om te weten wie de post leest, is dit de baas, de secretaresse of iemand anders. Deze doelpersoon moet je uiteraard niet vergeten als ze jarig is want als de persoon je herinnert is een entree in het bedrijf makkelijk (stukje customer relationship).

Zorg ervoor dat je kernwoorden te vinden zijn door middel van een S op het A4-tje te tekenen (stukje psychologie, is bewezen dat mensen post met een S lezen)

De laatste zin moet aangeven waarom ze het papier ook alweer lezen.

Teken met de hand en copier niet een lullige handtekening van jezelf.

Zoek op internet de juiste formaten (niet echt belangrijk, maar ja) van briefpapier en envelop.

Heb je kinderen?? Mooi, laat het ze lezen, DM moet namelijk op het niveau van een puber 12-14 geschreven worden (is geen grapje).

Geef ze een reden om te lezen. Waarom zouden ze bellen? Wat wil ik bereiken? Waarom wil ik dat? Wat kost het me? Wat levert het op lang/tijd? Lijkt simpel maar is het moeilijkst.

Ik heb al veel folders en reklame gezien waarvan ik dacht, wat moet ik hier nou mee, en als ik dat denk dan denken er meer mensen dat.

 

Kan nog wel ff doorgaan, maar krijg kramp =)

Succes

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.