Ga naar inhoud
Geplaatst:

jemenie

05-10-2008

 

Wat een weertje lekker achter de pc.

 

Welk pakket raden jullie mij aan om je administratie op te verwerken? voor een winkel

 

De laatste jaren werk ik zelf met www.kleisteen.nl ) voor mijn 1e B.V. Alles handmatig in voeren

( ontzettend goed programma om mee te werken als alles juist is ingesteld) Winst verlies rekening BTW aangifte facturatie enz.

 

Nou start ik een nieuwe winkel erbij in een nieuwe B.V.( in deze B.V. komt een meisje voorlopig in te staan daarna zien we verder dat er nog 1 bij komt)

Daar moet de administratie ook van moet gedaan worden natuurlijk.

Om dat ik niet altijd zelf aanwezig ben wil ik eigenlijks dat dit zoveel mogelijk automatich gaat. kan dit !

Pinautomaat ga ik ook aanschaffen dat alles zoveel mogelijk per pin wordt betaald.

De kassa wil ik ook automatich laten lopen zodat het gelijk in het pakket staat . weet niet als dit kan !

 

Eigenlijks wil ik het ook van afstand kunnen beheren. en als ik een fout zie die kunnen corriseren zodat het gelijk verwerkt is.

Wie weet of dit kan !

 

Welk pakket raden jullie mij aan om je administratie op te verwerken? voor een winkel

eventueel via een server dat de winkel bij mij inlogt op de pc en dat alles is verwerkt.

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

ecofin

Jemenie,

 

Je stelt, terecht, nogal wat eisen aan het administratiepakket. Natuurlijk zijn er voldoende betaalde en gratis alternatieven, maar als je zo tevreden bent over Kleisteen, waarom dan switchen? Dat zou ik nooit doen. Hoe je het ook bekijkt je zult je altijd opnieuw moeten inwerken in een ander programma; zeker als er nogal wat functionaliteiten in moeten zitten (pinpas verwerkingen; controle op afstand, etc.). En hoe meer functionaliteiten hoe meer er moet worden ingesteld.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Geplaatst:

jemenie

  • Auteur

switchen, is allleen voor het nieuwe bedrijf is een aparte B.V. dus aparte administratie

Heb ook een eigen btw nummer val niet onder de fiscale eenheid

 

Of heeft er iemand een beter idee !

Geplaatst:

ecofin

Dat had ik wel begrepen maar daar kan toch hetzelfde pakket voor worden gebruikt? Hetzij als standalone; hetzij als afzonderlijke administratie in hetzelfde pakket. Bij veel pakketten kunnen tegenwoordig meerdere administraties worden verwerkt in hetzelfde programma.

 

John

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Geplaatst:

jemenie

  • Auteur

Hetzij als standalone; WAT IS DAT

 

Ken je Kleisteen ! Ik weet niet of dit kan bij kleisteen

Geplaatst:

DunneSloeber

Stand alone betekent dat het bijvoorbeeld werkt op een P.C.. Het is voor het functioneren van het programma niet nodig dat er bijvoorbeeld internet verbinding is. Of dat het vebonden moet zijn met een computer die heel veel files opslaat en distribueert over een netwerk.

 

1 computer, 1 programma, het functioneert ... dat is stand alone.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Geplaatst:

jemenie

  • Auteur

ozo weer wat geleerd nee www.kleisteen.nl werkt als volgt

inloggen via de site zo kom ik gelijk bij de administratie via de adresbalk werkt uitstekend zelfs binnen 1 minuut draai ik een factuur uit.

 

 

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

...

 

Welk pakket raden jullie mij aan om je administratie op te verwerken? voor een winkel

eventueel via een server dat de winkel bij mij inlogt op de pc en dat alles is verwerkt.

 

 

 

Heb je deze vragen al gesteld aan je leverancier?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

deno

Ik zou je Reeleezee.nl adviseren.

Ik werk er zelf ook mee en binnenkort komen ze met een kassa-module (stond in de laatste nieuwsbrief).

 

alles online, beveiligd en heel gebruiksvriendelijk. doe er je voordeel mee.

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Eric vd K

Volgens mij is Reeleezee hier inderdaad geschikt voor. Ik niet precies hoe de "kassa-module" gaat werken, maar je zou volgens mij met het huidige pakket al uit de voeten moeten kunnen.

 

"Om dat ik niet altijd zelf aanwezig ben wil ik eigenlijks dat dit zoveel mogelijk automatich gaat. kan dit !" Ja volgens mij kan dit :)

"Pinautomaat ga ik ook aanschaffen dat alles zoveel mogelijk per pin wordt betaald." Goed punt, voordeel van Reeleezee is dat ze bv de koppeling met de Bizner Bank hebben, het bijhouden van de betalingen en het afboeken hiervan is dan nog een simpele druk op de knop.

"De kassa wil ik ook automatich laten lopen zodat het gelijk in het pakket staat . weet niet als dit kan !" Je zou, mits je geen supermarkt bv hebt.. Rechtstreeks kunnen factureren binnen het boekhoudpakket, je maakt dan zo je eigen kas module, daarbij zit er binnen Reeleezee ook een soort van CRM, wat je voor latere marketinginspanningen zou kunnen gebruiken.

"Eigenlijks wil ik het ook van afstand kunnen beheren. en als ik een fout zie die kunnen corriseren zodat het gelijk verwerkt is. Wie weet of dit kan !" Binnen Reeleezee is het mogelijk om meerdere gebruikers in het pakket te laten werken, je kunt dus zelfs zien wie wat heeft gedaan, daarbij kun je realltime corrigeren.

 

Verder ontwikkelt Reeleeze veel nieuwe applicaties wat het pakket interessant maakt voor de toekomst.

Geplaatst:

zemzem

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, zo niet dan haal ik het weg.

Kent iemand een goed administratiepakket voor een kinderdagverblijf? Eentje die niet in de duizenden euro's loopt?

 

Gr

Sara

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Ik gebruik zelf Snelstart, modules boek2 (vanwege telebankieren) en nota1 (voor de facturen). Voldoet prima, goede support en niet duur.

 

Edit: ik neem aan dat je een boekhoud pakket bedoelt? Of meer iets om alles qua KDV bij te houden? Kindertjes, roosters, personeel etc? Dat kan Snelstart niet ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Eric vd K

Ik zou zeggen dat Reeleezee ook geschikt is voor een kinderdag verblijf.....

 

Wat denk ik erg belangrijk is is dat je eerst een aantal eisen op papier zet. Hoe wil je graag je boekhouding voeren... Wil je bijvoorbeeld alles zelf inboeken en controlleren? Of zou eventueel een medewerker dit kunnen oppakken. Daarbij is het eventueel ook van belang of het interessant is om constant inzicht te hebben in de administratie, zeg maar wil je op kantoor kunnen inboeken en thuis, of kies je voor 1 locatie?

 

Ook een keuze qua geld is natuurlijk van belang, wil je liever in 1 keer veel betalen of maandelijks een beetje?

 

Ik zou zeggen wil je op meerdere locaties kunnen werken en liever een maandelijks bedrag betalen (wat qua incentive richting boekhoudpakket interterresant is) dan zou je je beter kunnen gaan orienteren op de online pakketten. Kijk welke goed bij je past of welke drie goed bij je zouden passen en ga je dan orienteren op een administratiekantoor welke je hierin zou kunnen onderstuenen. Pakket en administratiekantoor zijn meestal geen losstaande keuzes. Het ene administratiekantoor kan bv meer ervaring hebben met 1 pakket, kies hier dan voor is mijn devies. Hoe meer ervaring hoe sneller en dus goedkoper ze je kunnen helpen.

Geplaatst:

Bazzio

Ik heb zelf een kassa-systeem van Valk software en als boekhoudpakket heb ik er accountview bijgekocht.

groot deel van de boekingen verloopt automatisch, dus dat scheelt een hoop werk.

Ik heb ook een koppeling met huis, daar wordt immers de boekhouding ook gedaan.

Het geheel heb ik in een lease overeenkomst icm service abonnement.

 

Het zal vast niet de goedkoopste oplossing zijn, maar het werkt uitstekend voor een winkel met een breed assortiment.

De support is goed, helpdesk is ook goed bereikbaar.

"zoek het maar uit"

Geplaatst:

jemenie

  • Auteur

Het geheel heb ik in een lease overeenkomst icm service abonnement.

( wat kost zoiets wel p.m)

 

 

 

Geplaatst:

ed.ed.ed

Wat u zoekt is dat uw front-office (kassa waar klanten betalen) gekoppelt is aan uw back-office (bijhouden wat je in huis hebt). Alles wat verkocht word, word automatisch van de voorraad afgeboekt. Retouren bijgeboekt. Geld inkomende en bij retouren uitgaand. Dit gaat van de kassa pc naar de pc in het magazijn/kontoortje van de winkel. Ik geloof dat het tegenwoordig ook (via internet?) naar de thuis pc kan. Durf alleen niet te zeggen wie die pakketten aanbied. 8) En dan moet u die uitbreiden met een boekhoudings gebeuren. Ja da's het ware systeem voor winkeliers die na sluitingstijd thuis willen zitten. Veel succes!

10 dubbeltjes is ook een euro!

Geplaatst:

deBecon

Ik zou ook eens kijken naar de OpenSource mogelijkheden, niet omdat het 'gratis' is, maar meer om de mogelijkheden meer aan heje bedrijf aan te laten passen. Een van de pakketten waar wij ervaring mee hebben is osFinancials (http://www.osFinancials.org). Deze software heeft een kassa module, bank afschriften inlezen en online/ofline mogelijkheden.

Quote:

An expert is a person who has made all the mistakes that can be made in a very narrow field.

Niels Bohr

Geplaatst:

NOYB

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, zo niet dan haal ik het weg.

Kent iemand een goed administratiepakket voor een kinderdagverblijf? Eentje die niet in de duizenden euro's loopt?

 

Gr

Sara

 

Sara,

 

Wat wil je precies gaan doen, alleen de personeels en kindplanning of wil je ook de financiele administratie bij houden. De meeste pakketten in jouw branche zijn vrij kostbaar.

 

Ik weet niet hoe groot jouw KDV is maar als het in omvang wel meevalt zou ik niet al te vreemde kapriolen gaan uithalen. De kindplanning en personeelsplanning kan ook met de hand, en de facturering daar moet je even naar kijken want volgens mij zijn er een paar eisen die je aan het factuur moet inwilligen om een goed factuur te sturen.

 

niet ieder pakket zowel on als offline kan dit, naam kind, geboortedatum etc.

 

Ik zou in ieder geval zeer kritisch zijn bij je keuze.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.