• 0

Mailing / nieuwsbrief programma

Wie kan mij helpen met het volgende ?

 

Ik ben opzoek naar een programma waarmee ik kan mailen zonder, die de adressen afschermd waar ik allemaal naar toe heb gemaild. Als ik nu een mailing verstuur in outlook naar 100 klanten. Dan ziet iedereen elkaars email adressen.

 

Ik heb al gekeken naar een nieuwsbrief programmatje, maar dan moet je alles handmatig invoeren doormiddel van naam, adres, telefoon nr etc.

 

Heb al mijn email adressen in een excel bestand, die wil ik gewoon kopieeren - plakken in het mail programma dan versturen. Ze mogen wel zien dat het afkomstig is van mij, maar alle andere mail adressen moeten afgeschermd zijn.

 

Ik hoor het wel.

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

je kunt vanaf outlook blijven versturen onder bijvoorbeeld de balk BCC en hier je adressen in zetten. dan zien anderen niet elkaars mailadressen.

 

zelf maak ik gebruik van budgetmailer... dit is een website waar templates staan waar ik digitale nieuwsbrieven in kan opmaken of via html... ook is hier de mogelijkheid mailadressen te importeren via een excel bestand...

Link naar reactie
  • 0

Thomas-Cohen,

 

Ik weet niet welk Outlook je hebt: ik heb het van Office Professional Engelstalig (dus mij is niet bekend of die faciliteit ook in jouw Outlook bestaat). Doch in mijn Outlook kun je het Excel bestand Importeren, in "Outlook/Contacten". Onderzoek in jouw Outlook of het mogelijk is.

 

Succes, Karel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van de diensten van deze site: http://ezezine.com/

Als je een niet al te grote nieuwsbrief hebt, dan is het gratis. (Maar waarschijnlijk red je dat niet.) Het is een prettige professionele dienst waar het beheer van de contacten en verzenden van de nieuwsbrieven makkelijk te doen is. (email adressen te importeren via excel inderdaad)

Het grote voordeel is ook dat dingen als opt in-opt out ook gelijk goed geregeld zijn.

www.deblijeekster.nl * www.edelsteenkralen.nl * www.steinperlenwelt.de

Link naar reactie
  • 0

Thomas-Cohen,

 

Je kunt nog iets proberen. Exporteer eerst een paar adressen uit Outlook naar Excel. Bekijk het resultaat en deel je bestaande excel-adrssenlijst op dezelfde manier in (copieer hem eerst naar een andere naam, opdat het niet je bestaande adressen overschrijft, dat zou een ramp zijn). Importeer het resultaat met de nieuwe gegevens weer terug. Dat moet ie toch wel slikken????

 

Succes, Karel

Link naar reactie
  • 0

Dit topic doorlezend:

 

Ik ben opzoek naar een programma waarmee ik kan mailen zonder, die de adressen afschermd waar ik allemaal naar toe heb gemaild. Als ik nu een mailing verstuur in outlook naar 100 klanten. Dan ziet iedereen elkaars email adressen.

 

Zoals gezegd kun je via BCC mailen, of . BCC werkt heel eenvoudig: zet bij de 'To:' je eigen e-mailadres en vervolgens een serie andere e-mailadressen in 'BCC:'. Zij krijgen dan een kopie, zonder dat ze kunnen zien wie er verder nog een kopie hebben ontvangen.

 

Nadeel van via Outlook mailen is dat je dan geen automatische afhandeling hebt van de - voor consumenten wettelijk verplichte! - uitschrijfmogelijkheid. Hoe melden mensen zich nu voor je nieuwsbrief af, kan dat überhaupt?

 

Ander nadeel van Outlook is dat wanneer je een qua inhoud exact dezelfde mail in één keer vele mailen aan sommige e-mailproviders stuurt, hun spam-radar direct omhoog gaat. Hotmail heeft/had dit in ieder geval: teveel mail uit één bron aan diverse e-mailadressen wordt met argusogen bekeken.

 

Ik heb al gekeken naar een nieuwsbrief programmatje, maar dan moet je alles handmatig invoeren doormiddel van naam, adres, telefoon nr etc.

 

Elk serieus online nieuwsbrievenprogramma (Budgetmailer, Blinker, YesHello enz.) heeft gewoon een importfunctie, om een comma gescheiden bestand of een Excelbestand te importeren. Niets geen handmatig intypen dus, gewoon in één keer de hele bulk importeren.

 

Heb al mijn email adressen in een excel bestand, die wil ik gewoon kopieeren - plakken in het mail programma dan versturen.

 

Ervan uitgaande dat BCC een optie is: dit kan toch gewoon? Gewoon je kolom met e-mailadressen kopiëren naar het BCC veld, en mailen maar.

 

Ja ik probeer het ook via de bcc te versturen. Maar dan krijg je altijd die rot meldingen dat sommige mail adres niet kloppen.

 

Dat zijn geen rotmeldingen... Dat zijn meldingen die je helpen om je bestand op te schonen. 'out of office'-berichten kun je negeren, maar de andere berichten geven waardevolle informatie over of je adressenbestand nog actueel is. Daar moet je netjes mee omgaan, want simpelweg negeren en blijven mailen naar niet-bestaande e-mailadressen kan je bij sommige providers op blokkering komen te staan.

 

Als je dan naar 1500 adressen stuurt, puzzel dan maar eens uit waar die ene mail zit.

 

Deze opmerking snap ik niet. Als je een melding terugkrijgt dat een e-mailadres niet meer klopt, dan kun je die toch gewoon in je Excelbestand opzoeken en verwijderen?

 

Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. Krijg de melding "het heeft niet de genoemde bereiken"

 

waarschijnlijk moet je eerst een selectie maken van de velden/kolommen die je wilt exporteren. Die selectie noemt Excel namelijk het "bereik".

 

Mijn advies bij 1.500 e-mailadressen: koop een abonnement op een eenvoudige online nieuwsbrievenprogramma. De software handelt dan alle technische zaken voor aanmelding en afmelding, bounces (= die teruggekomen berichten), HTML versus plain text en dergelijke af. Je hoeft je dan enkel met de inhoud bezig te houden, en krijgt er vaak extra's als gemakkelijke personalisatie (i.p.v. 'Geachte heer, mevrouw' kun je dan bijvoorbeeld 'Geachte heer Cohen' als aanhef maken) voor terug. Dat zal je veel tijd en frustratie besparen!

Link naar reactie
  • 0

Als je maar een kleine mailing doet kan je ook met word / excel een mail merge maken. Je weet wel wat je vroeger met brieven deed kan je ook met e-mail doen maar dan moeten je adressen natuurlijk wel kloppen.

 

Als je mail merge gebruikt dan worden het allemaal afzonderlijke berichten.....

 

Suc6

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

@Jeroen,

Zoals gezegd kun je via BCC mailen, of . BCC werkt heel eenvoudig: zet bij de 'To:' je eigen e-mailadres en vervolgens een serie andere e-mailadressen in 'BCC:'. Zij krijgen dan een kopie, zonder dat ze kunnen zien wie er verder nog een kopie hebben ontvangen.

 

Ik dacht (maar kan nu niet nagaan), dat je terdege ziet wie allemaal een copie hebben ontvangen, alleen hun mail-adres blijft verborgen.

 

@Iwan,

Veel mensen (w.o. ego ipso) hebben hun relatie-adressen uitsluitend in Outlook, en in Excel, en hebben geen ander adressensysyteem. Outlook heeft een paar voordelen boven Excel. Bij massa-mailing kun je bovendien een distribution-list instellen, met maximaal 50-100 leden. Zodat je bij mootjes van 50-100 kunt mailen. Ik raad TS dan ook aan om alle adressen wel in Outlook te importeren.

 

@Thomas-Cohen,

Probeer je adressen wel te importeren. Mocht je enige eMail-adressen in je Excel-lijst missen, ga dan eerst sorteren in Excel op eMail adressen. De rijen waar deze kolom leeg blijkt te staan - veeg je de tijdelijk en importeert alleen de adressen mét. Jeroen geeft aan wat Outlook onder bereik verstaat. Ga dus eerst 5 adressen uit je bestaande Outlook exporteren naar ('n) Excel-file. Breng de (identieke) kolommen uit je adres-file-Excel, naar deze geëxporteerde over en Importeer hem terug. Dan moet ie werken. Zet een distribution lijst op (bv. alfabetisch: lijst 1) A t/m D, 2) E t/m J etc. van maximaal 50-100 adressen per lijst en mogelijk kun je dan massal uit de distributie-lijsten mailen (BCC)

 

Succes, Karel

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

@Iwan,

Veel mensen (w.o. ego ipso) hebben hun relatie-adressen uitsluitend in Outlook, en in Excel, en hebben geen ander adressensysyteem. Outlook heeft een paar voordelen boven Excel. Bij massa-mailing kun je bovendien een distribution-list instellen, met maximaal 50-100 leden. Zodat je bij mootjes van 50-100 kunt mailen. Ik raad TS dan ook aan om alle adressen wel in Outlook te importeren.

 

 

Succes, Karel

 

 

 

 

Adressen uit outlook naar xls geen enkel probleem!

 

Tot een paar maanden terug deed ik de mail merge mailen (xls/word) naar > 10.000 adressen, daarbij kan je ook nog de mailing personaliseren.....

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom enkel een berichtje sturen handmatig als het volledig geautomatiseerd kan? Ook wel een autoresponder genoemd aka Email Marketing.

 

Een autoresponder houd in het kort in wanneer iemand zich aanmeld voor je nieuwsbrief dat deze bezoeker geautomatiseerd emails in zijn emailbox ontvangt.

 

Je kan zelf instellen wanneer de bezoeker de mail krijgt bijvoorbeeld:

Bezoeker laat naam en email adres achter

Direct ontvangt hij mail 1

Na 2 dagen mail 2

Na 5 dagen mail 3

Na 10 dagen mail 4

 

Enzovoorts.

 

Het maakt dus niet uit of hij nu of volgend jaar inschrijft de mails worden altijd als "NIEUW" gezien.

 

Een bijkomend voordeel is dat je mails kan personaliseren. Je kan elke ingeschreven bezoeker bij zijn voornaam aanspreken.

 

Voorbeeld van een email:

Beste (naam), (Beste Peter,)

 

Ik heb een erg leuke website voor je gevonden namelijk ........

 

Maar (naam) (peter) let op dit aanbod is alleen vandaag nog geld ga nu dus snel naar deze website......

 

Groet,

Danny

 

Natuurlijk kan je ook handmatig een email sturen naar de gehele mailinglijst.

 

Een gratis tool waarmee dit mogelijk is is www.enormail.nl

 

Groet,

Danny Verhoeven

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.