Geplaatst: 16 oktober 200816 j viooltje 38 berichten 4 Trofeeën -1 Reputatie Hoi ik ga op 1 december een cafetaria overnemen en introduceer dan ook sushis. Hoe kan ik het beste adverteren in de plaatselijke krant dat er een nieuwe eigenaar in komt? Ik had zelf een idee van zoiets: "NIEUW introductie nieuwe eigenaar bij cafetaria NAAM CAFETARIA Tot en met 14 december gratis proef pakket sushi ter waarde van 5 euro bij elke bestelling boven de 5 euro! Contact gegevens van de Cafetaria" A4 een halve bladzijde denk ik heeft iemand betere idee voor mij? Het klinkt niet echt overtuigend hier?
Geplaatst: 16 oktober 200816 j Profiel opheffen 54 berichten 6 Trofeeën 3 Reputatie Onderscheid jezelf eens. Nodig de redactie uit om gratis jouw sushi te testen. Als de kwaliteit goed is ............gratis reclame......... Wat maak jou bijzonder? Waarom kom ik bij jou eten?
Geplaatst: 16 oktober 200816 j Marcel (Up) 1.5k berichten 8 Trofeeën 314 Reputatie Hoi en welkom ! Vraagje : gaat de hut ook nog dicht vooraf ? Ivm verbouwing of herinrichting ? Of gaat de zaak in principe gewoon geruisloos over van de één naar de ander ? Column : "Wat kun je feitelijk en emotioneel verwachten als je besluit te stoppen"
Geplaatst: 16 oktober 200816 j viooltje 38 berichten 4 Trofeeën -1 Reputatie Auteur Het zaak gaat gewoon geruisloos door, alleen de koppen achter de balie veranderd we behouden alle snackbar gerechten en merken zoals ze zijn. Alleen er komt nieuwe lijn sushis in, daar moet ik ook een mailing actie gericht op de bedrijven voor eventuele catering. Sushi zijn dan online te bestellen om afgehaald worden later mischien ook bezorgd. Ik dacht zelf ouders aan de sushi en kinderen aan de frites?
Geplaatst: 17 oktober 200816 j jwdutch 1 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Ik zou die plaatselijk krant eerst uitnodigen en de journalist laten proeven van jullie nieuwe producten. Wie weet plaatsen ze een leuk stukje. Het is, zeker niet bij plaatselijke kranten, niet ongebruikelijk dat ze tevens hopen op wat advertenties daarna. Redactie en commercie liggen niet zo ver uit elkaar bij dit soort media.... Je kunt kortings bonnen vertrekken, waarom niet. Maar als je in de krant zet: "Openings stunt, Sushi halve prijs op je openingsdag scoort dat ook. Die medeling kan of in een redactioneel stukje of in een advertentie. Het eerste is uiteraard beter want hoe dan ook, redactie wordt meer gelezen dan advertenties. Veel succes. JW
Geplaatst: 17 oktober 200816 j Karel Stromph 902 berichten 8 Trofeeën 15 Reputatie Is het in een buurt waar de meeste mensen weten wat sushi is? Karel
Geplaatst: 17 oktober 200816 j BVS 107 berichten 8 Trofeeën 3 Reputatie Moet je maar net van sushi houden. Vergeet je de andere doelgroep(en) niet te verleiden? Eeen leaflet in de bus bij omliggende bedrijven is wellicht ook een goede stap. Leuke foto er op van lekker eten. On-line bestellen en niet bezorgen ? Misschien met lokale bezorger of koerier ? Daar wil men best extra voor betalen. Nu ook bij u in de buurt lekker(s) on-line bestellen ! is misschien beter dan nieuwe eigenaar. Tenzij de vorige een slechte naam had natuurlijk, anders niet relevant . Succes Always expect the unexpected
Geplaatst: 17 oktober 200816 j Karen 991 berichten 9 Trofeeën 176 Reputatie Hallo Viooltje, Ik zou helemaal nog niet beginnen met adverteren, maar een flyer maken met een leuke aanbieding met inleverbon en die vervolgens deur aan deur in je verzorgingsgebied laten bezorgen door bekenden/scholieren oid. Eventueel ook op het dichtsbijzijnde bedrijventerrein Of bonnetjes die je aan fietsen vast laat maken en onder de ruitenwissers laat stoppen van bezoekers van de dichtsbijzijnde supermarkt. Als mensen dan bonnen bij je inleveren kun je eventueel naar hun postcode of straatnaam vragen en weet je vrij snel waar de meeste klanten vandaan komen. Maar een heel klein deel van de lezers van die krant behoort tot jouw doelgroep omdat mensen nu eenmaal niet ver rijden voor een cafetaria. Als je eerst zorgt dat je buurt weet dat er een nieuwe eigenaar in zit die voortaan ook Sushi verkoopt, kun je daarna op zoek naar manieren om mensen in andere buurten te interesseren voor je nieuwe producten. Tot zover mijn 2 centen. Succes met de overname. Karen Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl
Geplaatst: 17 oktober 200816 j viooltje 38 berichten 4 Trofeeën -1 Reputatie Auteur Bedankt voor jullie tijd, echt goeie tips allemaal ik zal er werk van maken.
viooltje
Hoi ik ga op 1 december een cafetaria overnemen en introduceer dan ook sushis.
Hoe kan ik het beste adverteren in de plaatselijke krant dat er een nieuwe eigenaar in komt?
Ik had zelf een idee van zoiets:
"NIEUW introductie nieuwe eigenaar bij cafetaria NAAM CAFETARIA
Tot en met 14 december gratis proef pakket sushi ter waarde van 5 euro bij elke bestelling boven de 5 euro!
Contact gegevens van de Cafetaria"
A4 een halve bladzijde denk ik heeft iemand betere idee voor mij?
Het klinkt niet echt overtuigend hier?