E-book over ondernemingsstart: reacties gevraagd

Aanbevolen berichten

Ik heb een boekje geschreven (71 paqina's, pdf) geschreven over de start van mijn onderneming, in combinatie met wat feitelijke zaken die ik ook op mijn website heb staan. Het is gratis te downloaden omdat het een voorpublicatie is van wat uiteindelijk een omvangrijker verhaal moet worden. Ik wil graag reacties van startende ondernemers of van mensen die nog niet lang geleden zijn begonnen. Hopelijk kan ik die verwerken in het uiteindelijke product. Zo ja, dan krijg je uiteraard een vermelding! Dus om even concreet te worden: heb je tijd en zin, lees het en e-mail me je bevindingen of drop het hier op Higherlevel. Alvast bedankt!

 

O ja, de link, ook altijd handig:

http://www.businessbox.nl/boek/successen-en-fouten-bij-de-start-van-mijn-onderneming.html

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Als potentieel startend ondernemer vond ik het een informatief en leuk geschreven verhaal. Er kwamen bij mij toch een aantal "aha, zit dat zo!" reacties opwellen, mijn dank dus daarvoor.

 

Omdat ik me op een ondernemerschap aan het voorbereiden ben kwam ik toch een tweetal dingen tegen die je wellicht kunt gebruiken in de definitieve versie:

Hoofdstuk 8.

-aanmelden bij de belasting kan nu bij oa eenmanszaken tegelijk bij het aanmelden bij de KvK. link

- De belastingdienst heeft een handboek ondernemen link dat je kan downloaden maar ook in een papieren versie kunt krijgen. Verplicht leesvoer volgens mij voor elke starter/ondernemer.

 

Verder kwam ik er toevallig achter dat er links stonden in het document terwijl dat aan het uiterlijk (kleur of onderstrepen) door mij in ieder geval niet te zien was (bijvoorbeeld bij novaa ).

 

In ieder geval bedankt voor de informatie!

Link naar reactie

Ik heb net je PDF'je uit, lijkt me erg leerzaam voor starters. Verder leuk geschreven, ook interessant om te zien wat je eigen valkuilen waren.

 

Er is alleen een stukje waar ik het toaal niet mee eens ben.

 

Zorg dat zoveel mogelijk privé-kosten op rekening van de zaak worden

geboekt.

 

Je had al wat ervaringen met boetes van de belastingdienst, met privé-kosten als zakelijke kosten boeken kun je er in de toekomst nog wel meer verwachten ook. De belastingdienst weet heel goed waar er misbruik voor gemaakt wordt, en bij een controle maak je ze echt niet wijs dat je niet wist dat je het verjaardagskado van je tante niet als zakelijke kosten mocht opvoeren.

Link naar reactie

Ik ben het met Maarten eens, en zou dat stukje weglaten.

 

Verder: maak de verwijzingen naar websites 'clickable'.

 

En de opmerking over BTW een week van te voren betalen is overbodig geworden. Een dag van te voren is voldoende en makkelijk te doen met internetbankieren, is toch weer 6 dagen meer rente ;).

 

Misschien toevoegen: www.antwoordvoorbedrijven.nl ?

 

Al met al een heel leuk ebook waar instaat wat starters soms niet willen, maar wel moeten weten ;D.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Leuk boekje en in 1 adem uit gelezen. Wil toch ff reageren al ben ik na 30 jaar ondernemen geen starter meer.

Ik ben net als jij ook zonder know how en zonder geld begonnen en dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

Ik kreeg echt van niemand geld en zelfs met een mooi geschreven verhaal en prachtige berekeningen kreeg ik zelfs van het IMK op het request. Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het allemaal wel iets anders gedaan.

Zet trouwens in je opsomming bij facturen nog even dat er ook een bankrekeningnr. om moet staan.

Ik heb zelf ook ooit (20 jaar gelden of zo) zo'n boekje geschreven maar kon geen uitgever vinden die het wilde uitgeven.

Als je het niet zelf uit gaat geven dan zou ik het woordje "lulkoek"er trouwens uit halen. :>)

Prive-uitgaven zakelijk boeken kan natuurlijk wel, daar heb je recht op :>) en of je nu bijv. parfum of drank koopt voor je vrouw of je relatie dat is zelfs voor de belasting niet hard te maken. Alles binnen het redelijke natuurlijk. er moet wel op het bonnetje staan voor wie het was. Ik mis nog wel een aantal zaken over dag en nacht willen werken en het vuur uit je schenen lopen en zo, maar je bent er nog mee bezig dus geen commentaar.

Succes

 

Always expect the unexpected

Link naar reactie

@ Allen:

 

Dank voor jullie reacties, ik zal de opmerkingen zeker meenemen. Leuk dat jullie al zo snel aan het lezen zijn geslagen! Als het uiteindelijke boek(je) in papieren vorm verschijnt -want dat gaat gebeuren- zal ik jullie een exemplaar sturen!

 

Groet,

 

René

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.