• 0

Op kleine schaal importeren uit China/VS

Goedenavond,

 

Ik ben van plan enkele laptoponderdelen (inverters, ac jacks en adapters) via ebay uit China en VS te halen, het gaat hierbij om kleine zendingen enkele producten per keer. Ik ben er inmiddels achter dat ik btw over de totale kosten (prijs+verzending en import) moet afdragen. De prijs en verzending is duidelijk, maar die import kosten kom ik niet uit. Heb daarom vanavond contact gezocht met de douane en het werd er niet duidelijker op.

 

Ik kreeg 1 of andere halfdronken douanier aan die lijn, die mij alleen kon vertellen dat ik een harmonised code nodig heb van mijn leverancier. Mbv deze code kan ik het tarief op internet uitzoeken. Op mijn vraag hoe ik vervolgens deze importkosten moet betalen was het antwoord: de ptt geeft elk pakket af bij de douane en het betalen van de importkosten doe je dus aan de postbode. Mijn opmerking dat ik inmiddels al verschillende pakketjes via ebay had besteld (waarde gemiddeld 20/25 euro p.s.) en nog nooit een rekening heb gezien, was volgens de beschonken douanier onzin, onmogelijk dus...

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik legaal kan importeren in dit geval? Ik wil gewoon de importkosten weten en betalen en geen gedonder met de balstingdienst krijgen achteraf.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Die van mij worden verzonden als ´samples´. (beetje hetzelfde idee als gift denk ik) Lijkt me dus ook niet op de 100% legale manier.

 

Ik wil het graag gewoon netjes doen, zodat als er gecontroleerd wordt ik geen problemen krijg. Alleen volgens mij gebeurt dit zelfde voor dit soort ´kleine´ bestellingen. Ben benieuwd hoe of wat we gaan het zien.

Link naar reactie
  • 0

(Hallo, ik ben Tamara, beginnende ondernemer, eerste post hier :) )

 

Ik dacht ik ga maar in dit topic verder ipv een nieuw topic te openen.

 

Ik ben ook van plan te importeren vanuit China. Het gaat om een kleine bestelling van ongeveer 150 dollar inclusief verzenden. Nu heb ik al contact gehad met de douane over invoerrechten en btw betalen.

Nu vertellen hun mij dit ik dit aan de postbode moet betalen en dat het daarmee klaar is.

 

Stel je voor dat het naar mij toe verzonden word en er een lager bedrag of " gift " op staat. In dit geval zou ik dus niks moeten betalen aan de postbode. Maar hoe los ik dit op in mijn administratie?

Bel ik de belastingdienst op dat het fout is gegaan en ik nog achter loop met betalingen?

Verreken ik de btw zelf in mijn administratie?

Hoe verreken ik dan de invoerrechten?

 

Alvast bedankt voor het lezen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.