• 0

Logo van een ander bedrijf in eigen bedrijfslogo...

Ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar voor mijn nieuwe bedrijfstak heb ik een logo laten ontwerpen, het is de neus van mijn VW bus. De vormgever heeft nu het VW logo daarin verwerkt. En het ziet er super uit!

Ik vraag mij af of dat mag?

 

Je ziet het wel vaker bij bedrijven, dat ze een afbeelding van een (herkenbare) auto gebruiken in hun logo, dus ik zou graag willen weten of dit nou toegestaan is of niet?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

En voor wat betreft die gratis reclame ? Dán zou dus elke inbreuk gewoon gratis reclame zijn..... ?

 

Rudolf

 

Ik bedoel natuurlijk dat het gebruik van het logo waar de merkhouder geen nadeel van ondervindt gratis reclame is. Ik heb er talloze gevonden in logo's van o.a. VW clubs. http://images.google.nl/images?hl=nl&q=vw+club&gbv=2 Het behoeft weinig uitleg dat beiden hiervan profiteren. Hoewel het gebruik van een merk formeel is voorbehouden aan VW zal Volkswagen geen clubs gaan vervolgen tenzij deze VW benadelen door bijvoorbeeld onderdelen van derden van het clublogo te voorzien.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook kun je de spelling beter nog eens checken...

Ik denk dat je doelt op compagny, kan zijn dat het bedoeld is als woordspeling op campagne om modelauto's te gebruiken als reclame campagne objecten.

 

Maar je hebt wel een punt dat deze oplossing voor klanten wellicht eerder neigt naar een spelfout dan naar de link naar campagne

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou als ik u was het gehele logo nog maar eens onder de loep nemen om verdere onduidelijkheden, problemen in zowel communicatie als juridisch te voorkomen. Door het gebruik van het VW-logo is het qua merkenaanbod geheel afgekaderd op alleen VW. Opel, Nissan, Ford, Audio etc zijn al niet meer logisch hier uit te halen.

 

Moet ook zeggen dat uw logo in mijn ogen niet zakelijk overkomt. Vergelijk het met uw concurrenten, andere auto gerelateerde merken. Plaats ze er naast en zie het verschil in kwaliteit. Desnoods pakt u de logo's van de automerken. Ik heb het idee dat dit een logo is wat meer gebasseerd is op uw eigen smaak, dan op bedrijfsuitstraling.

 

Hopelijk heeft u hier wat aan. Succes Henri!

Link naar reactie
  • -2

Ik zeg gewoon doen... Gewoon lekker ondernemen met je eigen logo. Wanneer ze komen zeuren kun je ook gewoon sorry zeggen en hem veranderen, maar laten we heel eerlijk zijn, de kans dat ze komen zeuren lijkt mij minimaal.

 

 

F2F Promotiebureau www.triplepro.nl | www.tppromotie.nl en Online marketing bureau www.4blocks.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg gewoon doen... Gewoon lekker ondernemen met je eigen logo. Wanneer ze komen zeuren kun je ook gewoon sorry zeggen en hem veranderen, maar laten we heel eerlijk zijn, de kans dat ze komen zeuren lijkt mij minimaal.

 

 

 

Je zegt gewoon sorry?! En wat zeggen de juristen van Volkswagen dan? "Oh, geen probleem! Het is al goed. Fijne dag nog?" ???

 

Een vraag aan de TO:

Waarom zou je dit willen? Als je jezelf al afvraagt of iets wel kan en of je er geen problemen mee krijgt kies je toch voor een ander logo?

 

Nog even buiten beschouwing gelaten of je juridisch wel of niet in je recht staat... Is dit logo het je waard om misschien een duur en lang juridisch conflict te krijgen?

 

Persoonlijk zou ik voor iets anders kiezen en het VW-logo niet in mijn logo gebruiken. Juist om problemen te voorkomen zou ik niet dit logo gebruiken. Ik neem aan dat je je tijd en geld beter kunt gebruiken dan het te besteden aan dergelijke problemen wanneer ze zich zouden aandienen.

 

Ik vind het overigens van de ontwerper van het logo weinig creatief om een bestaand logo te gebruiken als het logo van jouw bedrijf.

 

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

En vergis je niet in de lange arm van grote bedrijven. Ik heb ooit een Duplo-poppetje gebruikt in een brochure van een Nederlandse drukkerij en heb nog jaren last gehad van de rechthebbende, Lego. Geloof me, daar word je niet vrolijk van, laat staan rijker... :-\

 

Hoe ze hebben het ontdekt weet ik nog steeds niet, maar het gebeurde wel. Ik zou zeker met een merk als VW een dergelijk risico nooit durven nemen. Een logo is nogal duidelijk jatwerk, maar misschien dat zelfs de tekening van het model al grenzen van de wet overschrijdt. Vergeet niet dat T-Mobile paars claimt en KPN groen. Onzinnig in mijn ogen, maar in de praktijk wel een rechtszaakje waard.

 

Daarnaast ben ik het met veel voorgangers hier eens dat een bestaand merklogo geen fijn gebaar is naar al die andere merken.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.